1daagse LAN-party met 150 mensen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik organiseer een LAN-party

We zijn daarom opzoek naar games die hier geschikt voor zijn. Erg moeilijk te vinden! We moeten een aanbod hebben zodat iedereen tenminste met 1, liefst 2 toernooitjes kan meedoen, het mogen dus geen lange rondes zijn (korte games). Er komen mensen met MAC en Windows.

Ik denk zelf aan de volgende games:
  • Player unknown battlegrounds, 2v2 met max 50 duo’s tegelijk (3 speelrondes)
  • Unreal Tournament 2004,1v1 instagib (1 hit kill)
  • OpenRA
  • League of Legends Tactics, ‘free for all’ 1v1 met 8 mensen tegelijk
Ideeën? Ik ben er al weken mee aan het puzzelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaapvaak op 21-03-2025 07:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29
Let alvast op dat je niet te veel kosten maakt vooraf.
Hou er maar rekening mee dat het zomaar kan afgelast worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

TMNations Forever!
cs:s, cs:go

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Binnen een uur 150 man inlopen, aansluiten en 100% weten dat alles werkt?

Succes; ik lees nog even helemaal niks over hoe je connectivity, hosting, internet, etc geregeld hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoe lang is lang? Want de een vindt een spel van 10 minuten ok, de ander zegt 20 min, en ten slotte heb je nog mensen die 30 min willen, zodat je niet "meteen verloren hebt" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
@Tommie12 we houden het op 9 oktober, dus tegen die tijd verwacht ik Corona-proof te zijn ;)
@MAX3400 we hebben een 1GB glasvezel verbinding, krachtstroom, veel stroomvoorzieningen en bekabeling.
@Mavamaarten kun je wat vertellen over deze twee? Is dit 1v1 of kan dit in groepen?
@99ruud99 we moeten een grote groep mensen kunnen laten deelnemen met daarbij in gedachte dat het hele toernooi in een paar uur afgerond moet zijn omdat de prijsuitreiking om 23.00 is.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaapvaak op 12-03-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

QuakeLive overwogen?
Gratis en geen hoge specs vereist.

Een geweldige snelle game wat zeker veel lol oplevert is:
Duck Game!

[ Voor 39% gewijzigd door Hann1BaL op 12-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Team fortress 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
1 GB klinkt veel - maar ik ben vooral bang voor je wifi. Ervan uitgaande dat iedereen een laptop meeneemt, en iedereen heeft ook wel een mobieltje, zijn er MINIMAAL 300 apparaten die tegelijkertijd met je wifi verbinden.
Dat geeft een gigantisch probleem voor je AP's. + 1000/300 = maar 3 mb/s per apparaat... die 1 GB is zo op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
@99ruud99 wat zou je adviseren? Dit is inderdaad ook een issue waarover we nadenken. Ik kan ook aangeven dat mobieltjes bijvoorbeeld niet op het Wifi aangesloten mogen worden die dag. En iedereen die UTP aansluiting heeft ook een kabel moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:52
99ruud99 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:48:
1 GB klinkt veel - maar ik ben vooral bang voor je wifi. Ervan uitgaande dat iedereen een laptop meeneemt, en iedereen heeft ook wel een mobieltje, zijn er MINIMAAL 300 apparaten die tegelijkertijd met je wifi verbinden.
Dat geeft een gigantisch probleem voor je AP's. + 1000/300 = maar 3 mb/s per apparaat... die 1 GB is zo op :)
Flauwe kul, 300 apparaten is vrij gemakkelijk te managen. Gewoon niet de goedkoopste consumenten accesspoints nemen, en zorgen dat de load verdeeld wordt. Dus zendsterkte op minimaal.

1Gb/s glasvezel is ook ruim voldoende. Voor de toernooitjes zal een hoop intern worden afgehandeld, en voor de mensen die dan het internet op moeten is dit ook meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wi-Fi is echt een no-go op een lan party vooral op de grotere evenementen, veel te onbetrouwbaar waardoor spelers eruit geknikkert worden of lag veroorzaken waar iedereen last van heeft.

Gewoon als eis stellen op de kabel ermee, de meeste laptops hebben wel lan aansluiting en anders moeten ze maar een USB>Ethernet ding nemen.

Als je Wi-Fi wil aanbieden zou ik bewust gescheiden houden en alleen voor mobieltjes bedoelt zijn, eventueel poorten dichtzetten zodat er niet op online gegamed kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 12-03-2020 11:53 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

99ruud99 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:48:
Zo werkt dat gelukkig niet :) Apparaten gebruiken niet allemaal continu veel verkeer.
Initiele load zou wat hoger kunnen zijn, omdat games gedownload worden, maar dat is eventueel af te vangen door mensen vooraf te informeren en adviseren om wat zaken geinstalleerd mee te nemen.

Je kunt echt veel apparaten aan een 1 GB lijn hangen.
En neem wat Ubiquity APs en ook het lokale verkeer is zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:28
tweakG5 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Flauwe kul, 300 apparaten is vrij gemakkelijk te managen. Gewoon niet de goedkoopste consumenten accesspoints nemen, en zorgen dat de load verdeeld wordt. Dus zendsterkte op minimaal.

1Gb/s glasvezel is ook ruim voldoende. Voor de toernooitjes zal een hoop intern worden afgehandeld, en voor de mensen die dan het internet op moeten is dit ook meer dan snel genoeg.
Zeker als er voor gezorgd wordt dat er een lokale Steam Cache is, zodat de game/updates maar 1 keer over de verbinding moet binnengehaald worden, kan het verbruik naar buiten goed meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29
Idd, enkel wifi voor degene die niet aan de kabel geraken.
Zorg dat alleen een paar mensen van de organisatie de wifi code kennen, en het ook zelf invoeren op de laptops, dan vermijd je dat mensen met een telefoon op de wifi gaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tweakG5 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Flauwe kul, 300 apparaten is vrij gemakkelijk te managen.
Dan mag je ook een redelijk subnetje in de lucht brengen om wired EN wireless machines met elkaar laat communiceren en/of kunnen communiceren met de buitenwereld ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
@Hann1BaL we communiceren vooraf dat de games waarvoor je je (online) aanmeldt ook vooraf gedownload moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jaapvaak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:45:
@Tommie12 we houden het op 9 oktober, dus tegen die tijd verwacht ik Corona-proof te zijn ;)
@MAX3400 we hebben een 1GB glasvezel verbinding, krachtstroom, veel stroomvoorzieningen en bekabeling.
@Mavamaarten kun je wat vertellen over deze twee? Is dit 1v1 of kan dit in groepen?
@99ruud99 we moeten een grote groep mensen kunnen laten deelnemen met daarbij in gedachte dat het hele toernooi in een paar uur afgerond moet zijn omdat de prijsuitreiking om 23.00 is.
TMNationsForever kan in groepen, volgens mij kan je met iedereen tegelijkertijd. Je racet op ingewikkelde tracks om een zo kort mogelijke tijd neer te zetten.
CS:S en CS:GO ga ik niet uitleggen, daar mag je zelf moeite voor doen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
Jaapvaak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:54:
@Hann1BaL we communiceren vooraf dat de games waarvoor je je (online) aanmeldt ook vooraf gedownload moet hebben.
Goed punt inderdaad maar houdt altijd rekening met x% die het niet heeft gedaan, ik organiseer ook kleine lans gewoon thuis en wij melden het ook nadrukkelijk vooral en toch zijn er altijd wel weer 1 of 2 personen die de boel niet op orde hebben, gewoon weer vergeten op hun manier natuurlijk.

Je kan natuurlijk zeggen ga maar naar huis maar zo gaat dat vaak niet.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 12-03-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mr_evil08 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Goed punt inderdaad maar houdt altijd rekening met x% die het niet heeft gedaan, ik organiseer ook kleine lans gewoon thuis en wij melden het ook nadrukkelijk vooral en toch zijn er altijd wel weer 1 of 2 personen die de boel niet op orde hebben.
En dat red je prima met je Gbit lijn. Zeker de genoemde games. het is niet dat iedereen ineens CoD Modern Warfare (2019) moet gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
@Mavamaarten CS:S en GO hebben we al veel besproken daarom vraag ik je dat, wij kwamen tot de conclusie dat hier zo veel verschillende versies zijn dat het te lastig wordt om de juiste te vinden voor een grote LAN als deze. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
@Verwijderd Niet om de boel af te zeiken maar om 15:00 beginnen tot 23:00 ???
Dat is erg kort dag voor 150 man.

Ik organiseer regelmatig 8 man lan,s, en werkelijk nog nooit ging het goed dat we op tijd begonnen, ondanks zeer goede voorbereiding.
Maak er daarom een complete dag vulling van, sochtends bijvoorbeeld gewoon plezier gamen dan hebben de mensen wat de zaken niet op orde hebben nog tijd om het te herstellen.

Er is altijd wel wat, persoon A is te laat, persoon B heeft issues met pc, persoon C heeft zijn netwerkkabel vergeten, persoon D ziet een rokende netwerkswitch onverwachts wat je nog even moet vervangen.

Wij hebben een fileshare waar de games op staan incl de manieren om het zonder cd/account "kuch "kuch"" te spelen.

- Flatout 2
- Warcraft 3
- TM
- Team fortress 2
- CS1.6
- COD2
- Overwatch (die heeft wel iedereen).

En hoofdzakelijk de mindere legale games werken altijd uitstekend bij ons, de gekochte versies is altijd wel wat mee, account vliegt eruit, opeens een update,drm issue, warcraft 3 heeft ook iedereen gekocht maar we spelen altijd de minder legale versie omdat daar nooit issues mee zijn, gewoon aanklikken en direct starten en geheel onafhankelijk allemaal van je internet verbinding.

Allemaal laag drempelige games zodat iedereen met een simpele Intel grafische kaart het ook kan draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 12-03-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
@mr_evil08 Klopt ik hoop dat ik met goede communicatie vooraf heel veel problemen kan tackelen. Info over de installatie van games, de juiste versie, testen vooraf, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn lijstje met games voor de LAN partys
  • 7 Days to Die
  • 8bit Hordes
  • Age of Empires III
  • Ark: Survival of the Fittest
  • Arma 3
  • Armagetron
  • Attack on Pearl Harbor
  • Battlefield 1942
  • Blur
  • Brawlhalla
  • Call of Duty 2
  • Call of Duty 4: MW
  • Call of Duty 4: Zombie
  • Call of Duty 5: WaW Zombie
  • Civ 5/6
  • Counterstrike Source
  • Dying Light
  • Evolve Stage 2
  • Far Cry 2
  • Generals Zero Hour
  • GRAW 2
  • GTA:SA
  • GTAIV
  • Killing Floor 2
  • Minecraft
  • Payday 2
  • Rainbow Six: Vegas 2
  • Serious Sam 2
  • Sniper Elite: Nazi Zombie Army
  • Swat 4
  • Teeworlds
  • The Lord Of The Rings BFME: 2
  • Tiberium Wars: Kane's Wrath
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege
  • Torchlight 2
  • Trackmania Nations Forever
  • Unrealtournament 2004
  • Worms: Armageddon
  • Xonotic
Voornamelijk Blur en Xonotic doen het erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
Dank!! Een aantal daarvan gaan we testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:16
Chivalry of Mordhau laatste is iets beter en minder exploits voor zover ik weet.
Battleblock Theater
Borderlands tot 2 plus Pre-sequel hebben ook Lan support.
Rocket League mogelijk ook (Waarschijnlijk oudere versie)
Magicka
Chariot
Starbound
Terraria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapvaak
  • Niet online
Dank! Onze criteria zijn echter:

- gratis game
- werkt op mac + windows
- moet redelijk te draaien zijn op (werk laptops oude videokaarten etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
Jaapvaak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:54:
Het grootste deel doet ervoor niks met die informatie. Er zijn zelfs mensen die op een lan eerst Windows opnieuw gaan installeren.

Nederlandse mensen zijn over het algemeen best eigenwijs (zie maar hoe het gast met het waarschuwen over Corona).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1