Docking station - USB-C - Power Delivery

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:14
Ik zoek een docking station
Vereisten zijn:
- Aansluiten op laptop met USB-C
- 1 HDMI-poort (meer mag, niet nodig)
- Netwerkpoort
- Power delivery

Wat is je budget?
Alles tussen € 20 en € 200, moet gewoon goed werken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel werk ik met een HP ProBook 650 G4.
Via de USB-C-poort kan ik gelijktijdig laden & een scherm aansluiten.
Dat wil ik thuis ook kunnen, met als bijkomstigheid dat ik ook het netwerk wil kunnen aansluiten.
De docking zal dus nooit meegenomen worden.

Ik heb enkele dockings gevonden:
- Dell D6000: € 167
- HP 5TW13AA: € 161
- HP 5TW10AA: € 122
- HP 4WX89AA: € 62

En nog verschillende andere.

Prijzen liggen nogal hard uit elkaar, maar weet niet goed waarom.
Hierdoor zit ik een beetje vast, weet niet goed waar ik op moet letten.

Wat ik ook al gezien heb, is dat de netwerkkabel aangesloten wordt op het scherm, dan zou ik geen docking nodig hebben.
Ik weet echter niet of m'n scherm dat kan: HP Z27n G2
In dat geval zoek ik wel een geschikte USB-C kabel, want daar ben ik ook het overzicht kwijt (hoe weet ik of een kabel zowel beeld, netwerk als stroom kan doorsturen?).

Volgens mij wil ik niets te speciaal, maar wil niet iets kopen dat maar half werkt (voor mijn situatie).

Indien er meer info nodig is, laat maar weten.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@3_s ik heb er zo 1 voor mijn werklaptop (thinkpad x280).. ding word heet maar doet het goed, (ethernet, PD, HDMI en 2x usb) .. je hebt ze ook met cardreader.. (50,- geloof ik) voor dagelijks office werk perfect met single monitor

Ik denk dat met meerdere monitoren een extra PD (usb-c voor je gsm) wel beter op de specificatie/revieuws wilt letten
bv (ander) dockingstation merk ik dat 2de scherm nogal moeite heeft met media .. / bewegend beeld..
Maar dit is minder relevant voor jou.

collega's hebben een apart "doosje" dat als docking station fungeert .. die heb ik overgens ook bij andere bedrijven gezien ..
alles op USB-C doorgelust werd via monitor(en) en dat is wel erg prettig maar - puntje was wel dat de accu niet (snel:?) geladen werd ..
- prijs technisch is dit erg "duur" .. kan je beter de 1ste genoemde docking pakken en indien gewenst losse travel usb-c adapter hebben ofzo.

Tja vanalles

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
3_s schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:11:
Wat ik ook al gezien heb, is dat de netwerkkabel aangesloten wordt op het scherm, dan zou ik geen docking nodig hebben.
Ik weet echter niet of m'n scherm dat kan: HP Z27n G2
Nee die heeft aleen een 3-poort USB-3.0 hub (5Gbps) en geen ethernet poort (dat kun je toch zien neem ik aan?)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• 3_s
@Juup Ja, dat weet ik. Maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlNwI7ppULiFRw3QbuWKN6IyaNU=/f/image/UrOKWcPDC7TYN4W0zV9n05Sx.jpg

Dat zag ik onlangs aan een scherm hangen, geen idee of het werkt.

@-The_Mask- Ziet er ook goed uit. Maar waarom kost dat plots de helft van die van HP? Is dat een kwaliteitsverschil, of gewoon het merk? En indien kwaliteit: is het goed genoeg voor mij?

Ik kies niet graag randapparatuur, want meestal ken ik daar te weinig van :( .

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
3_s schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:37:

@-The_Mask- Ziet er ook goed uit. Maar waarom kost dat plots de helft van die van HP? Is dat een kwaliteitsverschil, of gewoon het merk? En indien kwaliteit: is het goed genoeg voor mij?
Geen idee. Ik zou zeggen probeer het, voldoet die niet kun je hem altijd binnen 14 dagen terug sturen onder wet koop op afstand.

pricewatch: ACT AC7040 USB-C 4K Multiport Dock met HDMI, USB-A, Ethernet en U... nog een goedkopere trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 12-03-2020 13:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• 3_s
Ik heb deze besteld: HP 5TW10AA voor € 125.
We zullen zien of we er mee toekomen, en anders proberen we opnieuw :).

Bedankt om het mee te denken.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

3_s schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:37:
@Juup Ja, dat weet ik. Maar:
[Afbeelding]

Dat zag ik onlangs aan een scherm hangen, geen idee of het werkt.

Ik kies niet graag randapparatuur, want meestal ken ik daar te weinig van :( .
Dat werkt kan ik je vertellen :)
De monitor geeft naast beeld gewoon een USB hub en daar kun je dus prima een USB-A naar Ethernet adapter aan hangen. "Ik heb m zelf ook" maar dan met een Dell QHD 27" USB-C monitor.

Elke USB-C kabel gaat het verder voor je doen.

(Beeld kwaliteit is niet afhankelijk of het via USB-C gaat of niet, want het is gewoon DP signaal over de kabel.)
Pagina: 1