Vraag

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Bij het bellen (06 naar 06) vanaf mijn stock android smartphone naar een simpele mobiele flipphone hoor ik als ik bel helemaal niets totdat deze persoon opneemt. De toon die je normaal hoort bij het overgaan ontbreekt totaal aan mijn kant (de andere telefoon gaat wel gewoon hoorbaar over), en verder werkt alles gewoon prima. Als ik naar een ander nummer bel krijg ik wel gewoon deze 'overgaan' toon, en vanaf een ander nummer naar de flipphone lijkt ook normaal te werken. Erg merkwaardig en ik heb totaal geen idee waar ik moet zoeken voor een oplossing.

Weet iemand of er ergens een instelling is die dit kan veroorzaken, of is er iets anders aan de hand?

MvG,

Rick

Beste antwoord (via RickD007 op 18-03-2020 15:05)

• hansdv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-12 13:06
Als je 4g bellen uit zet is het hoogst waarschijnlijk verholpen. (Of door de provider uit laten zetten) bij Vodafone abonnementen weet ik dat dit de oplossing is

Alle reacties

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:58

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zo'n toon wordt "ringback" en wordt door de aanbieder van de andere partij uitgezonden.

Heb je de sim van de flipphone al in een ander toestel geprobeerd?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• RickD007
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:46:
Zo'n toon wordt "ringback" en wordt door de aanbieder van de andere partij uitgezonden.

Heb je de sim van de flipphone al in een ander toestel geprobeerd?
Het merkwaardige is dat het probleem tot nu toe alleen lijkt op te treden op mijn eigen android smartphone, dus ik krijg een beetje het gevoel dat daar het probleem zit. Misschien heb ik per ongeluk een blokkeer ringback voor dat specifieke nummer aangezet oid, al vraag ik me af of zo'n optie überhaupt bestaat .. ?! :-/

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:58

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• RickD007
Zou idd het gevolg van een software update kunnen zijn. Al is het dan wel heel raar dat het tot nu toe om 1 probleem-nummer lijkt te gaan en de rest gewoon lijkt werken.

Ik ga het verder onderzoeken en proberen nog wat dingen uit te sluiten, daarna kom ik er op terug.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

PS: Op dit soort momenten valt er een hoop te zeggen voor een simpele flipphone zonder updates die het gewoon doet of niet doet .. :)

• RickD007
Na wat aanvullend onderzoek lijkt het probleem (geen ringback sinds vorige week) echt alleen te spelen bij het bellen van mijn smartphone naar deze specifieke flipphone c.q. sim/nummer. Van de flipphone naar mij werkt wel, en de flipphone sim in een andere telefoon lost het ook niet op.

Helaas heb ik alleen nog niet mijn sim in een ander toestel kunnen testen (ik heb zo snel geen telefoon waar die sim in kan), maar aangezien alle andere nummers die ik bel op m'n smartphone wel gewoon goed werken met een normale ringback verwacht ik daar eigenlijk ook geen verschil.

Iemand nog een idee in welke richting ik de oplossing zou kunnen zoeken, want ik zie er geen logica meer in op dit moment en kom er totaal niet verder mee .. :(

Alle ideeën, ervaringen, etc op dit gebied zijn welkom !!!

PS: Misschien bel ik later deze week nog wel naar de helpdesk van m'n provider, maar aangezien dit erg lastig is om uit te leggen verwacht ik daar ook niet veel van.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:28

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb dat sinds een aantal weken/maanden ineens ook. Omdat ik voor mijn werk veel verschillende nummers bel, valt het wel op. Best wel irritant, ik haal de telefoon van m'n oor om te kijken of hij wel wat doet, neemt de andere kant ineens op.

---RAWE CEEK!!!---

• RickD007
NoFearCreations schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:16:
Ik heb dat sinds een aantal weken/maanden ineens ook. Omdat ik voor mijn werk veel verschillende nummers bel, valt het wel op. Best wel irritant, ik haal de telefoon van m'n oor om te kijken of hij wel wat doet, neemt de andere kant ineens op.
Heb jij het echt bij alle nummers of net als ik maar bij 1 (of een paar)? Dat het probleem niet consequent is maakt het extra lastig zoeken bij mij.

Gaat het toevallig trouwens ook om vodafone i.c.m. een android nokia?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat het nummer in je telefoon? Zo ja, met of zonder +31...?

Acties:
  • Beste antwoord

• hansdv
Als je 4g bellen uit zet is het hoogst waarschijnlijk verholpen. (Of door de provider uit laten zetten) bij Vodafone abonnementen weet ik dat dit de oplossing is

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:28

NoFearCreations

3DPrint the world!

RickD007 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Heb jij het echt bij alle nummers of net als ik maar bij 1 (of een paar)? Dat het probleem niet consequent is maakt het extra lastig zoeken bij mij.

Gaat het toevallig trouwens ook om vodafone i.c.m. een android nokia?
Ik heb Tele2 met een chinese android phone. Ik bel dagelijks veel verschillende nummers van klanten. Heb het wel alleen naar 06 nummers, vaste nummers geven wel gewoon een toon.

---RAWE CEEK!!!---

• RickD007
hansdv schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:55:
Ik heb de telefoon even naar 3g gezet als test, maar in de praktijk pakt ie dan 2g (dat zie je bij de ontvangst meter).

Ik had even moeite om een verbinding te krijgen met de flipphone, en kreeg een "deze telefoon zit niet in het netwerk" melding. Maar daarna (2de poging) werkte het wel gewoon goed inclusief een ringback toon en het bleef goed werken.

Toen weer terug gezet naar 4G (ik heb het nodig voor m'n internet, dus 2G permanent kan helaas niet), met als gevolg dat de ringback van de flipphone weer weg was, maar nu was ook de ringback van een ander vast nummer weg en bovendien had ik af en toe storingen bij bellen naar vast of oudere mobiele 3G- telefoons (telefoon niet beschikbaar of slecht te verstaan bij inkomende een verbinding). Naar andere 4g mobiele telefoons bellen lijkt wel gewoon prima te werken.

Conclusie: het probleem zit in de hoek van het G-type netwerk (bellen van 4G mobiel naar iets anders dan dat) en het is nu nog iets onstabieler dan het al was.

Iemand een idee of dit een netwerk (sim) probleem is (dan moet ik bij vodafone zijn), of dat het de telefoon (software update) is en ik een factory reset oid moet proberen of misschien zelfs moet gaan uitkijken naar een nieuwe telefoon?

EDIT -> 18-3-20/1500:

Op dit moment denk ik dat het probleem in het vodafone netwerk zit (sommige nummers reageren vandaag anders dan gisteren, kan bijna niet aan de telefoon liggen). Ik kijk het nog een paar weken aan, wie weet is het een tijdelijke storing die ze ergens oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door RickD007 op 18-03-2020 15:04 ]

• hansdv
Ik heb de telefoon even naar 3g gezet als test, maar in de praktijk pakt ie dan 2g (dat zie je bij de ontvangst meter).
Het 3g netwerk is pas door Vodafone uitgezet dus dat netwerk is inderdaad niet beschikbaar.

Kan je met de telefoon niet ergens "volLTE bellen" uitzetten? Dit heeft dan geen invloed op je internet snelheid.

Het bedrijf waar ik werk verkoopt Vodafone abonnementen en wij hebben heel wat mensen gehad waarbij dit de oplossing was.

Naast Vodafone verkopen wij ook t- mobile ik zal morgen eens vragen aan de jongens van de technische dienst of wij het ook bij T-Mobile abonnementen hebben. Zelf heb ik ook T-Mobile en heb het heel af en toe.
Pagina: 1