Ik ben bezig om een formule te maken die achter een product optelt hoe vaak het product in de adressenlijst staat. Alleen kom ik er niet uit...
Hieronder een voorbeeld van de prijslijst. in het geel moet de formule komen.

Hieronder de adressenlijst. door bij het adres de productcode in te vullen slaat hij automatisch de prijs en productnaam over. door de aantallen in te vullen vermenigvuldigt hij de prijs.

Wat ik nu zou willen is dat in de gele cellen het totaal aantal gekozen producten komt te staan.
Achter 1.1 zou dit 4 moeten zijn, 1.2 totaal 7 en bij 1.3 totaal 1.
ik zit zelf te denken aan een formule in de trend van als in rij x 1.1 voorkomt dan 2 naar rechts optellen. Ik zit er waarschijnlijk compleet naast.
Wie kan mij helpen?
Hieronder een voorbeeld van de prijslijst. in het geel moet de formule komen.

Hieronder de adressenlijst. door bij het adres de productcode in te vullen slaat hij automatisch de prijs en productnaam over. door de aantallen in te vullen vermenigvuldigt hij de prijs.

Wat ik nu zou willen is dat in de gele cellen het totaal aantal gekozen producten komt te staan.
Achter 1.1 zou dit 4 moeten zijn, 1.2 totaal 7 en bij 1.3 totaal 1.
ik zit zelf te denken aan een formule in de trend van als in rij x 1.1 voorkomt dan 2 naar rechts optellen. Ik zit er waarschijnlijk compleet naast.
Wie kan mij helpen?