Aantallen doortellen in Excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardh
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik ben bezig om een formule te maken die achter een product optelt hoe vaak het product in de adressenlijst staat. Alleen kom ik er niet uit...

Hieronder een voorbeeld van de prijslijst. in het geel moet de formule komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4UqW4vZ0j4_h7Usy2DLu7-XNQA=/f/image/WD0EUA4E7hAQdFcAp8uHGsbV.jpg

Hieronder de adressenlijst. door bij het adres de productcode in te vullen slaat hij automatisch de prijs en productnaam over. door de aantallen in te vullen vermenigvuldigt hij de prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2O8Bc-p7KrrqaoFffunYFsLeec=/f/image/NLuafNUneitsvBPdlxALSJnC.jpg

Wat ik nu zou willen is dat in de gele cellen het totaal aantal gekozen producten komt te staan.
Achter 1.1 zou dit 4 moeten zijn, 1.2 totaal 7 en bij 1.3 totaal 1.

ik zit zelf te denken aan een formule in de trend van als in rij x 1.1 voorkomt dan 2 naar rechts optellen. Ik zit er waarschijnlijk compleet naast.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via Gerhardh op 12-03-2020 10:35)

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Eigenlijk wordt er hier op dit forum verwacht waar je tegen aan bent gelopen e.d.
Echter het is lastig om te vragen, hier op dit forum of bij Google etc, wat er te vragen valt, want ik vermoed dat dat het eigenlijke probleem is dus

In cel F7 en die kan je naar beneden doortrekken

code:
1
=SOM.ALS(C:C;B7;E:E)

Vermoedelijk zitten je optelwaardes op een ander tabblad, dus dan moeten de C-kolom (en/of E-kolom) iets worden in de trant van Blad2!C:C (en/of Blad2!E:E) of hoe je tabblad ook maar heet die gecheckt en/of opgeteld moeten worden.

Als je geïnteresseerd bent in de mogelijkheden van alle formules zou misschien een cursus Excel iets interessants kunnen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door GRDavies75 op 12-03-2020 09:47 . Reden: extra uitleg ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Eigenlijk wordt er hier op dit forum verwacht waar je tegen aan bent gelopen e.d.
Echter het is lastig om te vragen, hier op dit forum of bij Google etc, wat er te vragen valt, want ik vermoed dat dat het eigenlijke probleem is dus

In cel F7 en die kan je naar beneden doortrekken

code:
1
=SOM.ALS(C:C;B7;E:E)

Vermoedelijk zitten je optelwaardes op een ander tabblad, dus dan moeten de C-kolom (en/of E-kolom) iets worden in de trant van Blad2!C:C (en/of Blad2!E:E) of hoe je tabblad ook maar heet die gecheckt en/of opgeteld moeten worden.

Als je geïnteresseerd bent in de mogelijkheden van alle formules zou misschien een cursus Excel iets interessants kunnen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door GRDavies75 op 12-03-2020 09:47 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardh
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-01-2022
Dankjewel! gelukt