Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Hoi Iedereen,

voor mijn paypal account had ik mijn bank rekening al geverifierd, nu kreeg ik een limiet ivm ik mijn ID moet laten zien.
Maar het gaat best ver, mijn address, ID foto en bewijs van address moet ik indienen.

Ik dacht bij een bank verificatie dat ze je persoonlijke gegevens al hadden.
Reden waarom ik het waarschijnlijk krijg is omdat ik sinds zeer kort op ebay voor het eerst 2 items verkocht had, athands ik kan niets anders verzinnen.

I heb het resterende bedrag van 400 euro maar af laten schrijven naar mijn gekoppelde bank rekening. En sta op het punt om paypal maar gewoon op te geven, ben er namelijk niet zo happig om paypal net zoveel informatie te verstrekken als mijn nederlandse bank.

Hoe staan jullie tegen Paypal, gebruiken jullie het actief of zijn er ook mensen die er van af gestapt zijn?
Ik vind Paypal wel super handig, maar ik denk dat het gewoon te fraude gevoelig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
Wowhead schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:04:
Hoi Iedereen,

voor mijn paypal account had ik mijn bank rekening al geverifierd, nu kreeg ik een limiet ivm ik mijn ID moet laten zien.
Maar het gaat best ver, mijn address, ID foto en bewijs van address moet ik indienen.

Ik dacht bij een bank verificatie dat ze je persoonlijke gegevens al hadden.
Reden waarom ik het waarschijnlijk krijg is omdat ik sinds zeer kort op ebay voor het eerst 2 items verkocht had, athands ik kan niets anders verzinnen.

I heb het resterende bedrag van 400 euro maar af laten schrijven naar mijn gekoppelde bank rekening. En sta op het punt om paypal maar gewoon op te geven, ben er namelijk niet zo happig om paypal net zoveel informatie te verstrekken als mijn nederlandse bank.

Hoe staan jullie tegen Paypal, gebruiken jullie het actief of zijn er ook mensen die er van af gestapt zijn?
Ik vind Paypal wel super handig, maar ik denk dat het gewoon te fraude gevoelig is.
Je weet dat je een rekening aanmaakt als je een Paypal rekening aanmaakt toch? Daar zijn nou eenmaal regels voor.
Daar zou ik mij echt geen zorgen om maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
PayPal is als het ware gewoon een bank inclusief licentie.

[ Voor 5% gewijzigd door nielsn op 12-03-2020 09:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Paypal is gewoon een bank, dus ik kijk er nou niet van op ofzo. Waarom het gelijk denigrerend buigen noemen? Je voldoet gewoon aan de regels waar een bank zijn klanten aan dient te houden...

[ Voor 50% gewijzigd door SmurfLink op 12-03-2020 09:13 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

PayPal doet al die verificatie ook niet voor de lol. Het hele proces kost ze een boel geld, maar ze hebben weinig keus omdat ze zich moeten houden aan de regels die de diverse landen opleggen aan bedrijven die bank-achtige diensten bieden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De verificatie wordt verplicht nadat er zich in totaal meer dan 2.5K door je account heeft verplaatst geloof ik. De norm kan nu anders zijn

Weten wie er een rekening houdt, is gewoon verplicht volgens Europese regels. Bij een bank heb je te maken met dezelfde eisen voor de houders van rekeningen.

Dit alles voor de strijd tegen witwassen en terrorisme, en om de fiscus te voorzien van informatie.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Dit is bij mij ook gebeurd, ik heb destijds de gevraagde informatie verstrekt en eea werkt weer als vanouds. Uiteraard wel even een vette watermark over mijn ID scan gezet ala deze instructies:
https://www.rijksoverheid...komen-met-kopie-id-bewijs
Werd prima geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Paypal is een wereldwijde payment provider en moet vanuit die positie voldoen aan enorm veel regelgeving met betrekking tot Anti Money Laundering en Counter Terrorism Financing. Onderdeel hiervan is het KYC programma, Know Your Customer. Dat betekent dat ze moeten weten wie jij als klant bent en daarvoor is enkel een tegenrekening simpelweg niet voldoende. Ze hebben jouw legitimatiebewijs nodig, dienen deze informatie te bewaren (met inachtneming van de wetgeving voor bescherming van persoonsgegevens) en te overhandigen aan diverse partijen indien daar de noodzaak voor is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Wowhead Bij sommige banken moeten naar de bank of komen ze bij je thuis om je persoonlijk te identificeren en maken ze dan gelijk zelf een kopie van je ID.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Duidelijk allemaal, sorry als het zo bot overkwam dat was niet mijn intentie.

Ik heb inmiddels mijn geld van paypal overgemaakt, ik hou het wel op mijn NL bank + creditcard voor toekomstige betalingen in plaats van paypal.

Achtergrond was inderdaad 1800 euro inmiddels ontvangen/verstuurd. Ik was niet blij met de hoeveelheid persoonlijke data dat ik moet geven aan paypal. Ik snap het de beredenering met jullie uitleg dank daarvoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Wowhead op 12-03-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Technisch gezien is het een bank en kunnen ze dat soort informatie vragen.
Persoonlijk gezien zou ik PayPal niet vertrouwen.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

En waarom zou je PP niet vertrouwen? Het is in Europa een bank met Luxemburgse banklicentie en moet zich aan alle bijhorende voorwaarden houden. Als je PP niet vertrouwd dan kan je eigenlijk geen enkele bank meer vertrouwen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@ComputerHoed Ja dat vraag ik mij ook af waarom je Paypal niet zou vertrouwen, ik gebruik Paypal al zolang het bestaat en heb er nog nooit problemen mee gehad!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
Ligt eraan waar je PayPal voor nodig hebt. Ik heb het persoonlijk voor online betalingen nooit nodig gehad sinds 2005 (toen kreeg ik een credit card). Wél lopen veel betalingen via PayPal, maar ik weet niet of je je daarvoor ook zodanig moet legitimeren. Vaak willen ze wel dat je je registreert, maar daar kom je weer onderuit door "signup" te vervangen door "guest" in de url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik moest dit ook doen. Je kunt Paypal gewoon vertrouwen. Je moet dit doen zodat mensen niet gewoon belastingvrij hun inkomen genereren op Paypal zonder dat de gemeente en belastingsdienst weten van wie dat account is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou buigen, zeker omdat het gewoon geen buigen is maar gewoon hoe een bank werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Dit hebben ze ook bij mij geprobeerd.
Mijn account was een tijdje geblokkeerd, maar uiteindelijk "automagisch" doet alles het weer.
Heb nooit iets opgestuurd.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Pagina: 1