Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc kant en klaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
4 Cores en 16GB ram is een minimum als uitgangspunt, grafisch ondersteund, maar geen beest. Ik dacht dus automatisch aan de ryzen 3400g.

Een snelle Google levert het volgende resultaat:
https://www.compusale.nl/...WQD_WiC_xy-BoCQzkQAvD_BwE
Bluetooth/wifi/cardreader kan ik achteraf zelf goedkoper in bouwen.

Hoe graag ik ook zelf aan een pc sleutel, overweeg ik nu op een kant en klare pc te kopen met win10. Ik lijk er gewoon tijd voor te vinden. Ook mijn computergebruik lijdt eronder, ik open tabs, maar kom er niet toe te lezen, en laat ze soms een week openstaan, waardoor er alleen maar bijkomt. ik zit dan al snel met meer dan 100tabs zit. Tegelijk wil ik dan nog even een foto bewerken, en met deze pc zelfs video kunnen monteren.
Gamen gebeurd helemaal niet, een virtuele machine met Linux wel.

Ik zie ook veel pc's met een Intel i5-9400, zonder discrete gpu. Mijn ervaring is dat alles dan traag is, en een goede gpu alles versnelt, van Windows explorer, startmenu, chromium, zelfs Excel en Word.

Mocht een laptop voor hetzelfde geld in de buurt komen is dat natuurlijk flexibeler. Ik zie dan vaak de ryzen 3400u, hoe verhoudt deze zich tot de aangehaalde ryzen 3400g?

http://www.softfocus.be/

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voor de dingen die je noemt is de IGP in een Ryzen 5 3400G niks beter dan die van een Core i5 9400.

De PC waar je zelf mee komt is van zeer slechte kwaliteit, dat wil je niet. Als je een prebuild neemt, zorg dan iig voor een kwalitatief goede PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:54
Heb je zoveel tabbladen open omdat je graag aan een pc wilt gaan sleutelen, of omdat je dat altijd hebt? Dat is me niet helemaal duidelijk. Als het is omdat je graag er zelf een samen wilt stellen, maar je weet niet zo goed wat je bij elkaar moet rapen -> pak de BBG, en indien gewenst pas paar dingen aan naar eigen voorkeur ( oa die bluetooth / wifi / cardreader). Vervolgens kan je hier op t forum je build neergooien, om te kijken wat andere mensen ervan vinden. Misschien dat dat helpt met de knoop doorhakken.

Op je vraag: de 3400g heeft ook geen apparte GPU, dus kan je vergelijken met die i5.
De 3400U is een energie zuinige ryzen, waardoor hij minder warm wordt (maar ook iets minder snel is).

Bedenk eventjes, de 3400g is slecht leverbaar, misschien weegt dat ook mee in de keuze.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 23:35
Wat zijn de specificaties van je huidige computer?
Want 100 tabs open hebben is al niet goed voor je geheugen, laten we staan de computer constant laten draaien.

Mogelijk eerder wat aan je manier van werken aanpassen dan een nieuwe computer te kopen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb nog nooit een AMD 3400U gezien. Er is wel een A4-3400 en die is zeer traag, o.a. omdat die nog gebruik maakt van de Bulldozer architectuur en niet van de Zen architectuur zoals een Ryzen 5 3400G.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:54
nieuws: AMD introduceert Ryzen Pro 3000-apu's voor zakelijke laptops

Denk dat de 3500u bedoeld werd. Ik nam het getal over zonder op te letten.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
Dank je wel voor de feedback. Ik zal toch tijd nemen om een eigen systeem in elkaar te steken. Heb ik ook meer plezier aan. Ik hou jullie op de hoogte (ryzen 3600, Mobo MSI, 16 GB micron e-die, en nog een goeie GPU)
Ik heb de gewoonte om alles even op te zoeken maar geen tijd om te lezen, want dan zijn er mijn kinderen of men vrouw die me nodig hebben. Momenteel gebruik ik altijd mijn laptop van het werk met een i5-6200u. Maar thuis heb ik nog een Core 2 Quad-laptop met 8 GB RAM, en de desktop is ook een Core2Quad, mar met 16GB RAM.

mvg

http://www.softfocus.be/

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Weet niet wat je gebruikt, maar 3200G met 8GB kan ook voldoen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 150,04€ 150,04
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,90€ 77,90
1BehuizingenAntec P5€ 56,22€ 56,22
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 76,86€ 76,86
1Optische drivesLite-On IHAS124€ 15,-€ 15,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 45,04€ 45,04
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,06

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1