Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri007
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-02-2023
Mijn vraag
...
Beste ik heb een "oude" Freecom externe schijf van 400 GB. Ik heb mij een nieuwe PC moeten aanschaffen en ik vindt de disc niet meer terug om die Freecom te installeren. Hoe kan ik er aan geraken en waar kan ik die vinden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Die disk heb je niet nodig. Vul het type nr + Freecom in in je favoriete zoek programma en je kan vaak het juiste programma van de fabrikant vinden om te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als er werkelijk drivers / stuurprogramma's noodzakelijk zijn om deze disk aan te sturen, dan kan je die meestal wel vinden op de website van de leverancier.

Maar een beetje courant OS (Windows 8 en hoger) zal dat ding automatisch herkennen en eigen drivers hebben.

Verder mis ik dus nog wat informatie in je topicstart:

Welk besturingssysteem (Operating System / OS) gebruik je? Bijvoorbeeld Windows 10
Van wat voor connector maakt deze disk gebruik? FireWire / USB / SAS?
Heb je überhaupt al geprobeerd dat ding gewoon meteen aan te sluiten, en wat gebeurde er toen?

[ Voor 36% gewijzigd door Equator op 12-03-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://drivers.softpedia...ve-Software-3101229.shtml

Freecom zelf heeft ze tot mijn verbazing geheel niet meer op de website.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Equator schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:11:
Als er werkelijk drivers / stuurprogramma's noodzakelijk zijn om deze disk aan te sturen, dan kan je die meestal wel vinden op de website van de leverancier.

Maar een beetje courant OS (Windows 8 en hoger) zal dat ding automatisch herkennen en eigen drivers hebben.
Ik neem aan dat hij hem als NAS wilt gebruiken, het is tenslotte een netwerkschijf.

In het geval van USB - gewoon inpluggen en klaar. Geen drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ah, nu zie ik de productkoppeling, het is inderdaad een netwerkdrive. Goede kans dat je nieuwe besturingssysteem deze al heeft gevonden. Zo niet, dan is de link van @Verwijderd handig :)
Pagina: 1