Quote aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Er is in P&W en andere fora nogal een trend ontstaan om anders te quoten. Normaal gesproken wordt deze quote gegeneerd:
Op zaterdag 04 augustus 2001 07:28 schreef HlpDsK het volgende
blaat
Dit is nogal een verhaal wat eigenlijk vrijwel altijd niet relevant is en nogal afleidend werkt.
Veel mensen passen dit daarom aan naar:
HlpDsK: blaat
Dit oogt een stuk beter :) .
Het zou misschien zelfs leuk zijn om hier een betere quote van te maken:
code:
1
[quote=HlpDsK]blaat[/quote]

Die dan uiteraard automagisch wordt omgezet naar een bold naam :) .
Is het een goed idee om dit voortaan standaard te genereren?

Hier ( [topic=197682] ) kan je zien hoe het er in real life uit ziet ;)

Sorry HlpDsK dat ik je ff misbruikt heb ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mbravenboer: Het zou misschien zelfs leuk zijn om hier een betere quote van te maken:
code:
1
[quote=HlpDsK]blaat[/quote]

Dit idee gebruik ik zelf al heel lang. Ik weet niet of er in Topix gewoon simpel met regexen UBB geparsed wordt (door mij tegenwoordig niet meer), maar in dat geval zou deze het al vrij goed moeten doen:
code:
1
s/\\[quote=([^\]]*)\](.*?)\\[\/quote\]/iets met $1 en $2/is

• mbravenboer
tomato: Dit idee gebruik ik zelf al heel lang.
Dat wist ik niet, (c) tomato dus ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

ff reporten op bugs.topix.nl denk ik maar?
als feature request uiteraard

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De "Arien-stijl"? :)

Mja, soms is het nuttig om het zo te quoten, soms niet.

Je kan een grote quote tenslotte ook afbreken in meerdere delen.

• mbravenboer
ACM: De "Arien-stijl"? :)
:) De Arien style is de methode van tomato hierboven, zonder quote box en italic tekst. Tegenwoordig (gebruikte ;( ) Arien echter ook deze...

• tomato
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:04 schreef ACM het volgende:
De "Arien-stijl"? :)

Mja, soms is het nuttig om het zo te quoten, soms niet.
Het gaat hier niet echt om de output van de quote, maar meer om de gebruikte UBB code waarmee je die output krijgt.

Gewoon:
code:
1
[quote=kop]tekst[/quote]

ipv
code:
1
[quote][b]kop[/b]tekst[/quote]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:13 schreef tomato het volgende:
Het gaat hier niet echt om de output van de quote, maar meer om de gebruikte UBB code waarmee je die output krijgt.
Ok, je bedoelt het zo.
Mja, idd... Maar nadeel is soms, dat er wel es 5 posts van 1 persoon staan. Daarom wordt er ook standaard die "op ... schreef ..." gebruikt.

Maar als je naar meerdere users wilt schrijven, is het idd misschien wel makkelijker om op die manier te quoten.

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:17 schreef ACM iets:
Meestal doe ik het zo. Dan is duidelijk welke reactie ik bedoeld :)

• yodax
  • Laatst online: 11-08 03:06
De tijd dat iemand iets geschreven heeft is toch ook niet interessant? Het is geen chatbox.

Zoals boven al vermeld dit systeem werkt erg goed met het quoten van meerdere users.

• MAZZA
  • Laatst online: 13:07

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik persoonlijk vind die tijd erbij eigenlijk wel nuttig. Kan je makkelijker een quote traceren.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:31 schreef yodax het volgende:
De tijd dat iemand iets geschreven heeft is toch ook niet interessant? Het is geen chatbox.
Maar weten om welke reactie het van de gequote user gaat is wel handig.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:06 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Tegenwoordig (gebruikte ;( ) Arien echter ook deze...
Gebruikte :?

• yodax
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:44 schreef ACM het volgende:

[..]

Maar weten om welke reactie het van de gequote user gaat is wel handig.
Dat staat toch al in de quote? Of mis ik nu het hele punt?

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 16:18 schreef yodax het volgende:

[..]

Dat staat toch al in de quote? Of mis ik nu het hele punt?
Ja! :)
Het gaat erom dat de quotes die automatisch gegenereerd worden teveel ruimte innemen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:33 schreef MAZZA het volgende:
Ik persoonlijk vind die tijd erbij eigenlijk wel nuttig. Kan je makkelijker een quote traceren.
Inderdaad, en zeker in een lange topic is dat echt nodig. Daarom zie ik ook niks in een quote zonder tijd erbij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• yodax
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:19 schreef joska het volgende:

[..]

Ja! :)
Het gaat erom dat de quotes die automatisch gegenereerd worden teveel ruimte innemen.
En nu mis jij het punt ;) Dat is dus precies wat ik ook vind.
Het quote systeem heeft dus nog wel wat werk nodig.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 16:25 schreef yodax het volgende:

[..]

En nu mis jij het punt ;) Dat is dus precies wat ik ook vind.
Het quote systeem heeft dus nog wel wat werk nodig.
Oke, I stand corrected! :)

• yodax
Geen probleem.

• mbravenboer
Exirion: Inderdaad, en zeker in een lange topic is dat echt nodig. Daarom zie ik ook niks in een quote zonder tijd erbij.
Meestal als je een topic leest weet je dag nog wel denk ik, maar als dit inderdaad een punt is voel ik wel iets voor de tijd, dag en datum achter het woordje quote boven de quote lijn in het klein. In de box zelf staat dan alleen de naam in bold, gelijk gevolgd door de tekst.

• tomato
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:50 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Meestal als je een topic leest weet je dag nog wel denk ik, maar als dit inderdaad een punt is voel ik wel iets voor de tijd, dag en datum achter het woordje quote boven de quote lijn in het klein. In de box zelf staat dan alleen de naam in bold, gelijk gevolgd door de tekst.
Mij gaat het er eigenlijk niet per se om of er nou wel of geen datum tussen staat, maar meer om de manier van coden.
Het lijkt me veel logischer om een formaat als
code:
1
[quote=kop]tekst[/quote]

te hebben, waarbij 'kop' van mij best een datum mag bevatten.
Dit maakt het ook veel makkelijker om layouts van quotes aan te passen, zonder dat je nog aan die ranzige bold-tag vast zit.

Maar ok, als iemand hier nou tegenin brengt dat het dweilen met de kraan open is en dat je beter gelijk XML kunt gaan gebruiken heeft diegene natuurlijk gelijk :)

Verwijderd

ACM: Maar weten om welke reactie het van de gequote user gaat is wel handig.
Ik heb al in een feature request bij topix gevraagd om post-nummers, dan zou je eventueel zoiets krijgen:
Cheatah (#123): Weet ik veel...
Dan zou je doore op het post-nummer te klikken direct naar de juiste pagina gaan en zelfs met de betreffende post in beeld (dmv. <A NAME="#123"></A> tag)

Op deze manier is een thread beter te volgen en is het gelijk ook makkelijker om een bepaalde post bij SU aan te geven, of een reactie uit een andere thread te quoten...

• mbravenboer
tomato: Mij gaat het er eigenlijk niet per se om of er nou wel of geen datum tussen staat, maar meer om de manier van coden.
Daar zit ook wat in en dat is een goede reden om het gelijk goed te doen ;)
Maar ok, als iemand hier nou tegenin brengt dat het dweilen met de kraan open is en dat je beter gelijk XML kunt gaan gebruiken heeft diegene natuurlijk gelijk :)
:D ik geloof dat je daar helemaal niet mee aan moet komen. Dat is al verscheidene malen vrij hard afgewezen (althans, het zou voor topix en GoT allebei voorlopig geen prioriteit hebben oid).

Verwijderd

Dan schiet me gelijk nog wat tebinnen: met <ABBR TITLE="zaterdag 04 augustus 2001 07:28">HlpDsk</ABBR> kan je een soort eenvoudige mouseovers maken :)
Zodat je als je met je cursor over HlpDsk hovert dat je de datum en tijd te zien krijgt...
Ook al is de abbr tag hier niet echt voor bedoeld >:)

• mbravenboer
Als het forum XML gebaseerd zou zijn en gebruikers hun eigen XSL stylesheet (client-side transformatie) konden instellen kan je het zo gek maken als je maar wilt :) .

Verwijderd

mbravenboer (#24):
Als het forum XML gebaseerd zou zijn en gebruikers hun eigen XSL stylesheet (client-side transformatie) konden instellen kan je het zo gek maken als je maar wilt :) .
Het is alleen ook wel prettig als iedereen hetzelfde doet... En met XSL kan je toch ook knoeien met kleuren enzo? Dat gaat knap irritant worden, of |:( (domme ik) dat kun je natuurlijk wel overrulen

• mbravenboer
Cheatah: Het is alleen ook wel prettig als iedereen hetzelfde doet...
XSL bemoeit zich alleen met de presentatie op het scherm.
Cheatah: En met XSL kan je toch ook knoeien met kleuren enzo? Dat gaat knap irritant worden, of |:( (domme ik) dat kun je natuurlijk wel overrulen
Met XSL transformeer je een XML file naar een andere XML file. Vaak is dit van een XML file naar een XHTML file. Je kan dus alles doen wat je maar wilt.

Verwijderd

Ik snap er nog steeds niet veel van :)
Moet maar eens een goed boek over XML/XSL gaan lezen :P
Bedankt voor je uitleg

• tomato
  • Niet online
Grootste misverstand is hier volgens mij dat mbravenboer het over XSL's heeft die gebruikt worden door de lezer en Cheatah dacht dat de poster de controle hierover zou hebben.

* tomato hoopt het een ietsiepietsie duidelijker gemaakt te hebben

• mbravenboer
Ik bedoelde eigenlijk dat je als client zijnde gewoon XML data binnen krijgt. Via een XSL stylesheet worden deze gegevens getransformeerd naar XHTML, wat jij in je browser kan zijn. XML alleen kan je namelijk niet zoveel mee. Eventueel kan je er een mooie boom van tekenen, maar dat GoT niet zo lekker ;) . Als jij post moet je echter in XML posten (of uiteraard met behulp van goede form ondersteuning).

XSL verzorgt dus alleen de weergave voor (alleen) jou. Het zou misschien wel leuk zijn als je zelf mocht kiezen welke XSL stylesheet je wilt gebruiken, zodat je de layout kan aanpassen :) .

Ik heb hier op GoT weleens over XSL gebrabbeld... ff links zoeken :)

• mbravenboer
In dit topic staat het een en ander wel goed uitgelegd. Ik tik daar wat lange stukken, maar het is hopelijk wel duidelijk :)

[topic=154979]

[topic=177748]

[topic=154979]

[topic=178126]

Verwijderd

blaat ;)

• mbravenboer
HlpDsK: blaat ;)
Ik vond je wel een treffend voorbeeld ;)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:14 schreef tomato het volgende:
Grootste misverstand is hier volgens mij dat mbravenboer het over XSL's heeft die gebruikt worden door de lezer en Cheatah dacht dat de poster de controle hierover zou hebben.

* tomato hoopt het een ietsiepietsie duidelijker gemaakt te hebben
Inderdaad :) bdank

Verwijderd

hmmmmz misschien dat je het kan aanvinken :?
of net als in je preff dat je met meerdere dingen kan qoute dat er gewoon nog een icoontje komt naast te staan bijv userqoute ik noem maar wat..

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

^^^^^^^^ dat lijkt me dus erg onhandig, als iedereen zijn eigen stijl er op na gaat houden. Als iedereen min of meer hetzelfde gebruikt, zorgt dat voor een duidelijk herkenbaar en overzichtelijke indeling.

Anders heb je binnen de kortste keren van die usenet achtige quoteheaders in de trant van:

0n [time][date] a monkey called [user] rambled on, stating:

My € 0,02 :P

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Pagina: 1