Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
1
| [quote=HlpDsK]blaat[/quote] |
Dit idee gebruik ik zelf al heel lang. Ik weet niet of er in Topix gewoon simpel met regexen UBB geparsed wordt (door mij tegenwoordig niet meer), maar in dat geval zou deze het al vrij goed moeten doen:
1
| s/\\[quote=([^\]]*)\](.*?)\\[\/quote\]/iets met $1 en $2/is |
Dat wist ik niet, (c) tomato dustomato: Dit idee gebruik ik zelf al heel lang.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
als feature request uiteraard
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Mja, soms is het nuttig om het zo te quoten, soms niet.
Je kan een grote quote tenslotte ook afbreken in meerdere delen.
ACM: De "Arien-stijl"?
Het gaat hier niet echt om de output van de quote, maar meer om de gebruikte UBB code waarmee je die output krijgt.Op zaterdag 04 augustus 2001 15:04 schreef ACM het volgende:
De "Arien-stijl"?
Mja, soms is het nuttig om het zo te quoten, soms niet.
Gewoon:
1
| [quote=kop]tekst[/quote] |
ipv
1
| [quote][b]kop[/b]tekst[/quote] |
Ok, je bedoelt het zo.Op zaterdag 04 augustus 2001 15:13 schreef tomato het volgende:
Het gaat hier niet echt om de output van de quote, maar meer om de gebruikte UBB code waarmee je die output krijgt.
Mja, idd... Maar nadeel is soms, dat er wel es 5 posts van 1 persoon staan. Daarom wordt er ook standaard die "op ... schreef ..." gebruikt.
Maar als je naar meerdere users wilt schrijven, is het idd misschien wel makkelijker om op die manier te quoten.
Meestal doe ik het zo. Dan is duidelijk welke reactie ik bedoeldOp zaterdag 04 augustus 2001 15:17 schreef ACM iets:
Zoals boven al vermeld dit systeem werkt erg goed met het quoten van meerdere users.
Maar weten om welke reactie het van de gequote user gaat is wel handig.Op zaterdag 04 augustus 2001 15:31 schreef yodax het volgende:
De tijd dat iemand iets geschreven heeft is toch ook niet interessant? Het is geen chatbox.
Verwijderd
GebruikteOp zaterdag 04 augustus 2001 15:06 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig (gebruikte) Arien echter ook deze...
Dat staat toch al in de quote? Of mis ik nu het hele punt?Op zaterdag 04 augustus 2001 15:44 schreef ACM het volgende:
[..]
Maar weten om welke reactie het van de gequote user gaat is wel handig.
Verwijderd
Ja!Op zaterdag 04 augustus 2001 16:18 schreef yodax het volgende:
[..]
Dat staat toch al in de quote? Of mis ik nu het hele punt?
Het gaat erom dat de quotes die automatisch gegenereerd worden teveel ruimte innemen.
Inderdaad, en zeker in een lange topic is dat echt nodig. Daarom zie ik ook niks in een quote zonder tijd erbij.Op zaterdag 04 augustus 2001 15:33 schreef MAZZA het volgende:
Ik persoonlijk vind die tijd erbij eigenlijk wel nuttig. Kan je makkelijker een quote traceren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En nu mis jij het puntOp zaterdag 04 augustus 2001 16:19 schreef joska het volgende:
[..]
Ja!
Het gaat erom dat de quotes die automatisch gegenereerd worden teveel ruimte innemen.
Het quote systeem heeft dus nog wel wat werk nodig.
Verwijderd
Oke, I stand corrected!Op zaterdag 04 augustus 2001 16:25 schreef yodax het volgende:
[..]
En nu mis jij het puntDat is dus precies wat ik ook vind.
Het quote systeem heeft dus nog wel wat werk nodig.
Meestal als je een topic leest weet je dag nog wel denk ik, maar als dit inderdaad een punt is voel ik wel iets voor de tijd, dag en datum achter het woordje quote boven de quote lijn in het klein. In de box zelf staat dan alleen de naam in bold, gelijk gevolgd door de tekst.Exirion: Inderdaad, en zeker in een lange topic is dat echt nodig. Daarom zie ik ook niks in een quote zonder tijd erbij.
Mij gaat het er eigenlijk niet per se om of er nou wel of geen datum tussen staat, maar meer om de manier van coden.Op zaterdag 04 augustus 2001 16:50 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Meestal als je een topic leest weet je dag nog wel denk ik, maar als dit inderdaad een punt is voel ik wel iets voor de tijd, dag en datum achter het woordje quote boven de quote lijn in het klein. In de box zelf staat dan alleen de naam in bold, gelijk gevolgd door de tekst.
Het lijkt me veel logischer om een formaat als
1
| [quote=kop]tekst[/quote] |
te hebben, waarbij 'kop' van mij best een datum mag bevatten.
Dit maakt het ook veel makkelijker om layouts van quotes aan te passen, zonder dat je nog aan die ranzige bold-tag vast zit.
Maar ok, als iemand hier nou tegenin brengt dat het dweilen met de kraan open is en dat je beter gelijk XML kunt gaan gebruiken heeft diegene natuurlijk gelijk
Verwijderd
Ik heb al in een feature request bij topix gevraagd om post-nummers, dan zou je eventueel zoiets krijgen:ACM: Maar weten om welke reactie het van de gequote user gaat is wel handig.
Dan zou je doore op het post-nummer te klikken direct naar de juiste pagina gaan en zelfs met de betreffende post in beeld (dmv. <A NAME="#123"></A> tag)Cheatah (#123): Weet ik veel...
Op deze manier is een thread beter te volgen en is het gelijk ook makkelijker om een bepaalde post bij SU aan te geven, of een reactie uit een andere thread te quoten...
Daar zit ook wat in en dat is een goede reden om het gelijk goed te doentomato: Mij gaat het er eigenlijk niet per se om of er nou wel of geen datum tussen staat, maar meer om de manier van coden.
Maar ok, als iemand hier nou tegenin brengt dat het dweilen met de kraan open is en dat je beter gelijk XML kunt gaan gebruiken heeft diegene natuurlijk gelijk
Verwijderd
Zodat je als je met je cursor over HlpDsk hovert dat je de datum en tijd te zien krijgt...
Ook al is de abbr tag hier niet echt voor bedoeld
Verwijderd
Het is alleen ook wel prettig als iedereen hetzelfde doet... En met XSL kan je toch ook knoeien met kleuren enzo? Dat gaat knap irritant worden, ofmbravenboer (#24):
Als het forum XML gebaseerd zou zijn en gebruikers hun eigen XSL stylesheet (client-side transformatie) konden instellen kan je het zo gek maken als je maar wilt.
XSL bemoeit zich alleen met de presentatie op het scherm.Cheatah: Het is alleen ook wel prettig als iedereen hetzelfde doet...
Met XSL transformeer je een XML file naar een andere XML file. Vaak is dit van een XML file naar een XHTML file. Je kan dus alles doen wat je maar wilt.Cheatah: En met XSL kan je toch ook knoeien met kleuren enzo? Dat gaat knap irritant worden, of(domme ik) dat kun je natuurlijk wel overrulen
Verwijderd
Moet maar eens een goed boek over XML/XSL gaan lezen
Bedankt voor je uitleg
* tomato hoopt het een ietsiepietsie duidelijker gemaakt te hebben
XSL verzorgt dus alleen de weergave voor (alleen) jou. Het zou misschien wel leuk zijn als je zelf mocht kiezen welke XSL stylesheet je wilt gebruiken, zodat je de layout kan aanpassen
Ik heb hier op GoT weleens over XSL gebrabbeld... ff links zoeken
[topic=154979]
[topic=177748]
[topic=154979]
[topic=178126]
Ik vond je wel een treffend voorbeeldHlpDsK: blaat
Verwijderd
InderdaadOp zaterdag 04 augustus 2001 18:14 schreef tomato het volgende:
Grootste misverstand is hier volgens mij dat mbravenboer het over XSL's heeft die gebruikt worden door de lezer en Cheatah dacht dat de poster de controle hierover zou hebben.
* tomato hoopt het een ietsiepietsie duidelijker gemaakt te hebben
Verwijderd
of net als in je preff dat je met meerdere dingen kan qoute dat er gewoon nog een icoontje komt naast te staan bijv userqoute ik noem maar wat..
Anders heb je binnen de kortste keren van die usenet achtige quoteheaders in de trant van:
0n [time][date] a monkey called [user] rambled on, stating:
My € 0,02
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)