Toon posts:

Diploma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het hoogste diploma dat je kan halen in:
a) Unix?
b) Linux?

Indien je me hier nog wat meer informatie over kunt geven, dan hoor ik het graag.

Dank bij voorbaat. :)

Verwijderd

Whahahaha! Een DIPLOMA in linux!!

Is dat net zo iets als een computerrijbewijs ofzo??? LOL! :D

Nee maar sorry, ik weet het niet hoor. Maar het klinkt wel grappig.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lijkt me niet dat er een echt diploma voor is zoals HAVO VWO of je doctoraal

maar ik denk dat je wel met nivo's in cursussen (krijg je ook een diploma van) kunt aantonen hoeveel je kunt)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Er zullen ongetwijfeld cursussen zijn... ik heb (toen was dat nog for free, ik ben altijd nog Hollander :7 ) een half jaar terug nog een BrainBench certificaat gehaald voor General Linux Administration. Een hele zooi multple gok vragen enzo. Wat het voorstelt en wat je ermee kunt? Geeeeen idee, maar het is hier iig een handig ding om voor de scheur in de muur te hangen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Voor Linux is er ondermeer het traject van RedHat. RHCE, RedHat Certified Engineer.

Hoe het met andere Linux'n zit weet ik niet, voor Unices kan je het beste terrecht bij een bedrijf als Azlan. Uiteraard hebben de leveranciers van de verschillende Unix smaken (HP. Sun, IBM etc.) ook allemaal hun eigen certificerings traject.

Verwijderd

hier zijn weinig diploma's voor te halen, misschien wat cursussen volgen maar that's it.

Als je de cisco cursussen gaat volgen (minimaal hbo niveau vereist als je verder komt) zoals ccna enzo dan kan je echt de hoogste diploma's gaan halen die er zijn. En ik kan je evrtellen dat er maar heel, heel weinig mensen in Nederland het hoogste cisco certificaat hebben.

Misschien een uitdaging

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 15:59 schreef PluueeR het volgende:
Voor Linux is er ondermeer het traject van RedHat. RHCE, RedHat Certified Engineer.
Dit is een traject wat puur op Redhat is getarget :( :r :)

http://www.lpi.org/ heeft nog een paar goede generieke (en pittige) Linux cert. trajecten.
Pagina: 1