Info over Aopen H600a kast gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Heeft iemand deze kast ?

http://www.aopen.nl/products/housing/h600a.htm

Enkele vragen:

• Kunnen de zijplaten er af dus moet je niet je hele kast ervan over nemen
• Ervaringen ben je er tevreden over ?
• De voeding is dit een normale ATX voeding ?
Equipped with 400/ 350/ 300W ATX 12V high efficiency switching power supply
Alle tips commentaar zijn welkom.

Weet ook iemand de prijs ervan ongeveer ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Als je goed naar het plaatje kijkt, dan kun je zien dat je de zijplaten eraf kan schuiven :)

En het lijkt mij een 'normale' atx-voeding (correct me if I'm wrong). Verder heb ik zelf een HQ-08 van hetzelfde merk, dus met je derde vraag kan ik je niet helpen :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Denk dat dat 12 V er op slaat dat ie zo'n P4 stekkertje heeft...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Jack_The_Ripper
  • Laatst online: 20:40
Is die kast überhaupt al te koop in nederland?
Zo ja, graag een adres.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
IMHO een erg mooie kast, misschien wel mijn volgende.
Mooi compact, goede voeding en goede plaatsen om een fannetje in te hangen. Achterop kan een radioteur voor waterkoeling (aangezien hij plaats heeft voor 2x 80mm fans aan de achterkant). Wel modvriendelijk denk ik zo :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Op zondag 30 september 2001 18:40 schreef Jack_The_Ripper het volgende:
Is die kast überhaupt al te koop in nederland?
Zo ja, graag een adres.
http://www.aopen.nl/store/dist/europe.htm#Netherlands

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

P4 sticker betekent niet dat het bijv niet werkt bij een AMD mobo ofzo.

Die stekkertjes zitten er extra op :)

Mijn HQ-08 is ook P4 ready, maar die stekkertjes heb ik bijelkaar gebonden, want ik heb een AMD mobo :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ik vind het echt een vette kast :9~
Een goede koop, alle aopen kasten trouwens

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Jack_The_Ripper
  • Laatst online: 20:40
Op zondag 30 september 2001 19:08 schreef Phreak het volgende:

[..]

http://www.aopen.nl/store/dist/europe.htm#Netherlands
Denk je dat ik daar nog niet gekeken had. Zoek daar zelf maar eens, en je zult niets vinden.

Verwijderd

Lijkt me een heel mooi kassie. 'k had hem al gezien bij Aopen op de site. Een stuk kleiner dan de inmiddels legendarische HX08 serverkast. En verrekte veel blowholes. twee opzij en twee aan de achterzijde. Volgens mij zitten we op dit kassie te wachten..... Heel mooi kassie!! Zelfs met USB aan de voorkant (optie)!!!!!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind hem een beetje klein

En Atx moet ik al helemaal nooit meer
Geef mij maar een wtx

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Tis een goede kast , vrij nieuwe kast met veel mogelijkheden voor het inbouwen van fans etc. Goede voeding , ruimte zat . Al met al een mooi kastje . Wel iets duurder dan de meeste miditowers

Ik verkoop die kast > 259,-

Verwijderd

ehmmzzzzzz of mag ik mijn produkten hier niet slijten ? :))

heb de faq niet gelezen

Verwijderd

je mag je producten hier niet slijten inderdaat...
enehh zou toch voor de H800A gaan

Verwijderd

exsqausi moi

Verwijderd

Ik Heb zelf ook deze kast en hij is zwaar relax. Alleen moet ik effe kijken hoe ik er een raampje in kan bouwen (vanwege handvat + koolgaatjes aan zijkant)

Voor koeling is er genoeg koeling en mijn amd athlon Xp 1700+ @ 1.67GHZ word met een spire Super rock koeler 34 graden maar ja het is ook winter nu :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

www.eynstein.nl verkoopt die kast ook.

Ik weet dat Phyrophat (spel ik dat goed?) deze kast ook heeft en erg goed over te spreken is (ik denk er ook over deze kast te kopen en heb zijn mening gevraagd)
Enigste minpuntje volgens hem is de roosters.
Ze houden iets teveel lucht tegen, hij adviseert ze eruit te halen en een gewone fingerguard te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/exp-h600/exp_600_8.JPG
Ik denk dat Eynstein dat wel wil doen, je besteld gewoon een 80mm blowhole erbij en ik vermoed dat ze dan wel voor je het rooster eruit willen halen en een fingerguard willen plaasten, misschien wel voor beide gaten !!

Mail gewoon met Eynstein.

Kast voor 221,-
80 mm Blowhole voor 39,-

Maar je kan het natuurlijk ook zelf doen

Verwijderd

Ik heb deze kast zelf ook al een keer gebruikt voor een systeem en ik ben er erg tevreden over. Het is niet zo'n lompe grote kast, maar door een slim ontwerp kan je er toch best veel in kwijt. Met name door die optie om onderin de kast nog twee schijven te zetten, ideaal voor een twee schijfs RAID.

De kast is vrij diep, lekker veel ruimte voor het mainboard.

Er is gebruik gemaakt van degelijk plaatmateriaal dus hij voelt stevig aan. De zijpanelen zijn eenvoudig demonteerbaar en de fan's zitten op de goede plaatsen. Het grid ervoor zou inderdaad wat grover mogen maar ik heb er zelf door Eynstein een mooi rond gat in laten trekken, maar dat kan je natuurlijk ook zelf doen.

Voor de 5.25" devices kun je kiezen om ze met rails vast te zetten of gewoon vast te schroeven. (Persoonlijk hou ik helemaal niet van rails dus ik vind het wel prettig dat ik op zijn minst kan kiezen).

De bay met interne 3.5" devices is ook vrij eenvoudig uit te nemen en weer te plaatsen.

De voeding is heel behoorlijk, beter dan de standaard voeding in heel wat andere kastjes.

Uiterlijk is een kwestie van smaak, maar ik vind hem wel stijlvol.

Enfin, het is duidelijk een kast waarover is nagedacht, een dikke voldoende!

Mijn favoriet blijft nog steeds de Antec SX1030B maar dat is een andere prijsklasse...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb die h600 dus ook. perfecte kast!
plaats voor 5 80mm fans, hd's die je op de grond schroeft (scheelt hoop ruimte)
zijplaten die je met 2 duimschroeven zo weghaalt, frontje klik je er zo vanaf.
heeft ook inklapbare voetjes en als hij die niet heeft(had die van mij niet), bel je even naar aopen en ze worden opgestuurt :)

echt 10x beter ingericht dat die hq08 die ik had.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik ga binnenkort ook waarschijnlijk een nieuwe pc kopen en ik ben ook van plan om dan deze kast te nemen, hij ziet er echt goed uit :)

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Maak er maar PyroPath van HJS, maar inderdaad ik heb de kast, en voor mij bevalt hij uitstekend.

- Hij is lekker goedkoop

- Heeft genoeg plekken voor blow rommel, alleen wel ff de roostertjes uitzagen, dat scheelt HEEEEL veel zoals HJS al zei.

- De verwijderbare HD rekjes zijn ideaal, en ook de 4 slide dingetje die je erbij krijgt zijn een verademing, deze schroef je op je apparaten en dan klik je ze zo in de kast.

- In mijn geval was het zo dat er een temeratuur controlled fannetje in de koeling zat dus maakt hij ook niet meer herrie dan nodig is.

- Mijn voeding had ook PFC maar vraag me niet wat het is :D

- Jammer dat er aan de dekplaatjes van de 5,25 drives een lipje zit, dat verstoord het uitzicht een beetje, maar dan moet je hem gewoon helemaal vullen met spullen :D

- Geweldig makkelijk frontje, onderaan zit een knijp meganisme, en als je dat inknijpt klik je zo het frontje van je kast af.

- Erg fijn dat je veel HD's kwijt kan in dat ding.

- De klepjes (voor de gaatjes waar je geluidskaart en zo uitsteken naar buiten) zijn eindelijk geen blikke dingen die je 100 keer heen en weer moet buigen voor ze afbreken, ook dit is weer een klik mechanisme.

- Lekker stevige kast, mijn vorige kast was instabiel als de PLe#ris nadat ik er in gezaagt had.

Dat was het wel zo'n beetje als je vragen hebt stel ze hier of stuur me een meeltje

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

kan je ff het nummer van aopen geven waar je die pootjes vandaan hebt? en zouden ze denk je ook nog van de rails los verkopen?

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1