Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ben al jaren niet meer op de hoogte van de ontwikkelingen want mijn nexus 4 draait al 7 jaar mee, maar het wordt helaas tijd om deze te vervangen.

Ik zoek een?
Toestel met een geweldige batterij, privacy-vriendelijk (moet minstens Xposed framework kunnen installeren) en toekomsgericht (doel is om het minstens 5 jaar te gebruiken).
Minder van belang, maar liefst wel: 2020-model (wegens updates), goede camera, dual sim, compact formaat en een kale Android-versie.

Wat is je budget?
€ 200 - € 400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaardgebruik: browsen, degelijke foto's trekken en communiceren. Eventueel af en toe muziek.
Niet voor films en spelletjes

Wat heb je zelf al gevonden?
- Pixel 3a (formaat en camera)
- Pixel 4a (2020 en formaat)
- Motorola Moto G8 Power (2020 en batterij, G7 model bleek populair op het xda forum)
- Nokia 6.2 of 7.2
- ...

Zou het nieuwe toestel binnen de drie maanden willen aanschaffen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
wootler schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:01:
Toestel met een geweldige batterij, privacy-vriendelijk (moet minstens Xposed framework kunnen installeren)
De laatste keer dat ik hier naar gekeken heb was het niet mogelijk om Xposed te installeren op Android 9. Je zal even moeten checken of het wel uitgebracht is voor Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Als je werkelijk 5 jaar met je mobiel wilt doen zou ik erop letten dat de batterij te vervangen is. Toen mijn sg S4 4 jaar werd heb ik de batterij vervangen, dat scheelde een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik verwacht de komende jaren dat 2G/3G uitgefaseerd wordt ten gunste van 5G. Dus 5G ondersteuning lijkt me wenselijk. 4G bellen/VoLTE is nu al actief bij een aantal providers, net als terugvallen op Wifi voor gesprekken nu de signalen binnenshuis slechter worden dankzij dikkere isolatie. Dus toestel zal dat ook moeten ondersteunen lijkt me. Plus custom roms. Dus dan zit je denk ik al gauw op toestellen met een Qualcomm Snapdragon 855+ processor, en kom je denk ik bij Xiaomi uit als merk voor snelle processor in de richting van jou budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-07 19:58
Zelfs met het android one programma van de nokia's kan het alsnog erg lang duren voordat de updates er zijn. Ik zweer zelf eigenlijk bij pixel series en oneplus. Oneplus is helaas buiten budget.
De pixel 4a schijnt een heel mooi toestel te worden, wel opassen met dual sim. Dit is alleen e-sim + normale sim. Meeste providers in NL ondersteunen alleen iPhone icm e-sim. Ook lijkt het toestel (voor vandaag de dag) niet zo groot te zijn en als die de camera's krijgt van de pixel 4 is dit natuurlijk helemaal mooi.
Wat nog even afwachten word is de batterijduur van het toestel.

Kortom, ik zou zelf niet meer kunnen zonder een pixel toestel. Een normale pixel 3 is trouwens nu ook nog 'maar' €499, heb je wel flagship specs.
Zelf zou ik wachten op de 4a.