Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Premiere/After Effects 4K Editing Setup - €3000

Pagina: 1
Acties:

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 13:57
Beste Tweakers,

Na jarenlang video's editen op laptops wordt het langzaam tijd om over te stappen naar een desktop.

Mijn huidige systeem:
MSI GT72S 6QE Dominator Pro G
16 Gb RAM
Nvidia GTX980M

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt puur gebruikt als editing station, waar ik de komende jaren alles tegenaan kan smijten. 90% Adobe Premiere, 10% After Effects. Vooral GPU-accelerated effects. Op dit moment gebruik ik After Effects als aanvulling, niet voor compositing e.d.

Ik werk met een Sony FS5M2 (1080p, 10 bit) en een Sony A7SII. Ik werk momenteel niet met proxies, maar ben bereid om dit toch in de workflow te implementeren. Ook record ik niet in RAW. Ik lever voornamelijk af in 1080p, maar daarnaast wil ik zonder problemen in 4K kunnen werken en afleveren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max €4000. Het liefst rond de €3000, tenzij de prestaties dusdanig verbeteren. Natuurlijk graag goedkoper! Hoge prestaties met prijs-kwaliteitverhouding in gedachten. Bijv. Geen honderden euro's extra uitgeven voor een minimale verbetering.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik ga met een schone lei beginnen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel i9 9900K of intel i9 10920X (Loont het zich echt om te kiezen voor de extra cores/hogere kloksnelheid, of is dit te verwaarlozen?).
Krachtige videokaart (Nvidia RTX2070 8Gb of beter? Standaard of de MSI variant?).
Minimaal 64Gb snelle RAM.
Overkill aan koeling en voeding.
Voldoende usb-poorten, etc.
Monitor gericht op accurate kleurweergave/color correction, niet op refresh rates. Liefst 2 stuks.
Externe geluidskaart i.v.m editing suite (aangeraden door een kennis. Hier heb ik totaal geen verstand van, dus een zetje in de juiste richting wordt hier zeer gewaardeerd).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik altijd Intelprocessors heb gehad, ben ik ook van plan om hierbij te blijven, tenzij AMD volgens jullie toch meer voordelen blijkt te hebben (meer cores, kloksnelheid?). Ik heb me ingelezen over Intel i9 vs Amd Ryzen 9 en ben tot de voorlopige conclusie gekomen dat AMD beter is qua exporttijd en prijs-kwaliteitverhouding. Intel schijnt sneller te werken met H.264-codecs. Correct me if I'm wrong! In mijn geval heeft de exporttijd geen prioriteit.

Snelle RAM van Corsair, moederbord van Gigabyte heb ik goede dingen over gehoord. Welk type/model geschikt is voor mijn setup is praktisch Chinees voor mij, dus nuttige info hierover kan ik goed gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 SSD voor Windows en programma's, 1 SSD voor projecten en footage, 1 SSD voor media cache. De grootte van het systeem is niet erg belangrijk. Geluidsniveau moet natuurlijk redelijk beperkt zijn. Koeling en voeding moet goed zijn. RGB-leds heb ik liever niet, maar het is niet het einde van de wereld.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Mijn computerkennis is jarenlang verwaarloosd, dus ik ben in principe een leek op dit gebied. Ik heb mij op verschillende sites ingelezen, maar mijn keuzes zijn gemaakt met zeer beperkte kennis van onderdelen anno 2020. Ik heb een algemeen beeld van de requirements voor mijn programma's, maar vooral de hardwarekant laat veel te wensen over. Wellicht zullen sommige componenten niet bij elkaar passen, dus hier zou ik graag advies over krijgen. Bepaalde keuzes zullen dan ook vraagtekens bij jullie oproepen (geloof me, bij mij ook!). Ik zou graag van jullie horen waarom ik voor bepaalde onderdelen moet kiezen t.o.v. duurdere/betere, of omdat ze simpelweg niet passen. Het voornaamste doel is dat de pc mijn programma's vloeiend kan draaien (ook met zwaardere 4K-projecten), gericht op de toekomst, zonder mijn hele bankrekening te plunderen. Ik zie dit als een investering.

Ik hoop dat ik jullie voldoende heb geïnformeerd en alvast bedankt!

PS: Mijn wishlist is nog niet compleet; deze zal ik aan de hand van jullie advies aanvullen.

EDIT: AMD-build
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 437,99€ 437,99
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 213,04€ 213,04
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 820,05€ 820,05
1BehuizingenFractal Design Meshify S2€ 126,90€ 126,90
1WaterkoelingFractal Design Celsius S36€ 96,-€ 96,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C17Q-64GTZ€ 395,90€ 395,90
1Voedingenbe quiet! Dark Power Pro 11 650W€ 154,22€ 154,22
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB€ 415,92€ 415,92
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.879,02

Intel build:
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 540,99€ 540,99
1MoederbordenAsus WS Z390 PRO€ 410,90€ 410,90
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 130,50€ 130,50
1WaterkoelingCorsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm€ 176,90€ 176,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C17Q-64GTZ€ 395,90€ 395,90
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 115,05€ 115,05
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 439,-€ 439,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.248,29

[ Voor 23% gewijzigd door Zwennie op 14-03-2020 00:55 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
https://helpx.adobe.com/n.../system-requirements.html

Ik mis inderdaad je monitor. Voor eerste opzet ziet het er redelijk uit.

De externe videokaart snap ik niet, en ik zou kijken naar je IO. Zit hier een sd-kaartlezer bij bijvoorbeeld?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit zakelijk of privé? Als in; is dit voor je hobby of verdien je je inkomen ermee?

Want enkele componenten, zoals je moederbord, zullen met een jaar of 2 nergens meer op voorraad liggen. Een mogrlijk defect kan je dus "weken" aan reparatie en dus mogelijk deadlines / inkomsten kosten.

Just asking...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zwennie
DiedX schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:42:
https://helpx.adobe.com/n.../system-requirements.html

Ik mis inderdaad je monitor. Voor eerste opzet ziet het er redelijk uit.

De externe videokaart snap ik niet, en ik zou kijken naar je IO. Zit hier een sd-kaartlezer bij bijvoorbeeld?
De requirements van het Adobepakket maak ik me geen zorgen over. Dat draait op mijn 6th gen i7 laptop ook gewoon. Smooth playback met 1080p timelines zonder effecten, alleen wat dropped frames door de MXF-files van de FS5. Ik ben inderdaad nog op zoek naar een fatsoenlijke monitor. Daar moet ik nog een paar uurtjes research in steken. Wat IO betreft, inderdaad sd-kaartlezer. Ik kan natuurlijk ook gewoon een losse reader halen, dat is niet zo'n probleem. En externe videokaart? Ik heb wel ergens externe geluidskaart vermeld, maar op dat gebied heb ik 0 ervaring.
MAX3400 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:44:
Is dit zakelijk of privé? Als in; is dit voor je hobby of verdien je je inkomen ermee?

Want enkele componenten, zoals je moederbord, zullen met een jaar of 2 nergens meer op voorraad liggen. Een mogrlijk defect kan je dus "weken" aan reparatie en dus mogelijk deadlines / inkomsten kosten.

Just asking...
Momenteel zijn dit bijverdiensten, naast mijn werk in ploegen. Dat zal na verloop van tijd veranderen in fulltime video. Wat defecten betreft, daar heb je een heel goed punt. Ik heb meestal redelijk flexibele deadlines, maar vervangende onderdelen of reparaties moeten wel beschikbaar zijn. Het probleem van discontinued onderdelen achtervolgt me al jaren, dus tijd om de juiste keuzes te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Zwennie op 11-03-2020 23:36 ]

• mannozels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Hey Zwennie,

Je bent al een heel eind op de goeie weg en zo te lezen heb je ook een behoorlijk stukje huiswerk gedaan voordat je iets begon samen te stellen! Leker bezig.

Helaas heb je een moederbord en CPU gekozen die niet samenwerken. Verkeerde Socket.
De CPU die je gelinkd hebt is meer dan genoeg voor wat je er mee wilt doen en Premiere Pro heeft er niet eens zo gek veel aan als je er veel meer cores tegenaan gooit. 9900K is prima maar daar heb je dan wel een moederbord bij nodig.

Een prima optie is de Asus ROG Strix Z390-E Gaming Twee M.2 slots met koeling, genoeg aansluiting voor usb en hoewel het bord iets meer gericht is op gamers zit er niet al te veel geks op wat je niet nodig zal gaan hebben zoals RGBmeuk.
MSI en Gigabyte hebben ook mooie bordjes in dezelfde prijsklasse maar deze hebben iets meer lampjes en dergelijke. De MSI heeft wel wat minder USB poorten aan de achterkant dus wel iets om rekening mee te houden.
Als je wat meer aan je Mobo uitgeeft kom je bij de Asus WS Z390 PRO bijvoorbeeld, een workstation georiënteerd moederbord met een hele goeie audio chip waardoor je die externe geluidskaart niet meer perse nodig hebt. Meer dan genoeg aansluitingen voor front usb, dubbele ethernet poort, kwalitatief sterke componenten en robuuste koeling voor je M.2 schijven. Mocht je met een Optane drive willen gaan werken heeft dit bord daar nog wat handige features voor wat veel gaming georiënteerde moederborden niet hebben.

Het klinkt alsof playback performance tijdens het editen het belangrijkst is voor je.
Hier heb je genoeg ram geheugen voor nodig(64gb is plenty) en een snelle harde schijf waar je footage op staat(970 EVO is hiervoor een prima keus) dus wat dat betreft zit je al goed. Ook het opsplitsen van je drives voor je OS en Data is een goed idee.

Een dedicated cache drive is een ander verhaal. Waar denk je deze precies voor te gaan gebruiken? De 970 EVO is al meer dan snel genoeg om 2 4K streams tegelijk zonder moeite af te laten spelen dus ik vraag me af of je dit echt nodig gaat hebben. Cache drives worden vooral gebruikt om de lage snelheid van mechanische drives te verbeteren door een kopie van dat bestand op je cache drive te maken zodat je cpu die niet meer van de mechanische schijf hoeft af te trekken als die dat bestand nodig heeft. Jouw ssd is al meer dan snel genoeg om de sustained read speeds die nodig zijn tijdens het editen aan te kunnen.
Dan alsnog zijn er wel schijven zoals de intel 900p Optane serie die nog snellere random read speeds hebben waardoor je wel iets van een performance upgrade kan verwachten maar of die heeel groot gaat zijn als je main storage al zo snel is vraag ik me af. Truukjes om dit te optimaliseren kan ik je helaas niet mee helpen maar er zullen er genoeg zijn hier die dat wel kunnen.

Gpu performance is voor Premiere Pro nog steeds een achterlopend ding, word steeds beter en dingen als resizen, overgangen en Lumetri zijn al GPU accelerated en dat zijn toch dingen die je op bijna elke clip wel gebruikt. Maar dan nog is er niet heel veel te zeggen om de GPU die je gekozen hebt te upgraden naar een 2080 Ti bijvoorbeeld, kost je ongeveer 2x zoveel maar je haalt er niet de 2x extra performance uit in Premiere Pro.
De kaart die je zelf hebt gekozen is een prima kaart met een degelijke koeler erop, voor een paar tientjes meer heb je de Gaming X Trio en die heeft een iets dikkere koeler die iets stiller zal zijn, performance van de 2 is nagenoeg hetzelfde.

Kast is een prima kast.

Koeling is wel weer een verhaaltje.
Beide waterkoel setjes die je gelinkt hebt zijn prima adequaat om je CPU te koelen, de Corsair zal dit iets beter/stiller doen(heeft meer radiator oppervlak waardoor de fans minder hard zullen hoeven draaien voor dezelfde prestaties) Dus als de kast die je wilt hebben er ruimte voor heeft (en dat heeft die) kan je net zo goed voor de iets grotere Corsair koeler gaan.

NZXT verkoopt trouwens een kitje om de x62 die je gelinkd had op een GPU te monteren, misschien was dat je plan en had je daarom 2 koelers gelinkd. Is inderdaad een optie en geen hele slechte zelfs maar is wel even wat werk om voor elkaar te krijgen en de koeler die op de GPU zit is best een prima ding. Kraken G12
Mocht je deze kant op gaan kan je ook voor een custom waterkoelings loop gaan maar dat is weer een ander verhaal..

Je voeding is ook prima, misschien zou je zelfs nog wegkomen met de 650w versie maar de RMx serie van Corsair wordt door veel mensen aangeraden als robuuste voeding dus niks mis mee.

1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 544,05€ 544,05
1MoederbordenAsus ROG Strix Z390-E Gaming€ 195,95€ 195,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 609,65€ 609,65
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK64GX4M4A2666C16€ 299,46€ 299,46
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 111,-€ 111,-
2Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 219,-€ 438,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.505,51

Zo hou je opeens weer wat geld over en heb je nog steeds de performance die je zoekt, dit zou je dan in een dikkere videokaart kunnen stoppen, grotere opslag of sneller ram geheugen.

Hier is een wat geupgrade setup met ongeveer dezelfde componenten.
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 544,05€ 544,05
1MoederbordenAsus WS Z390 PRO€ 410,90€ 410,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK64GX4M4A2666C16€ 299,46€ 299,46
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 111,-€ 111,-
1Solid state drivesIntel Optane 900P PCI-e 280GB€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.499,86

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Zwennie
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 437,99€ 437,99
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 199,-€ 199,-
1WaterkoelingFractal Design Celsius S36€ 120,05€ 120,05
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C16Q-64GFX€ 312,-€ 312,-
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 98,91€ 98,91
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB€ 415,92€ 415,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.530,82

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

Is er een reden dat er vooral Intel genoemd wordt? Ik dacht dat AMD voor dit werk juist beter geschikt is.

Ik ga mee in wat Hackus aanbeveelt; een PCIe gen 4 SSD heeft vooral/alleen voordelen voor zwaar workstation werk, zoals de Gen 4 SSD test van Tweakers ook aangeeft.

Voor een overkill voeding kan je de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W overwegen.

Eventueel sneller geheugen welke in de QVL staat van de Aorus X570 ELITE: pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3600C17Q-64GTZ

Edit: gezien je eisen voor meerdere SSDs kan je het beste de aanbevolen pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 1TB nemen voor Windows en software. Deze presteert beter (en als een van de besten) voor al het overige werk, en de Gen 4 drive gebruik je dan voor projecten en footage.

Wat betreft externe geluidskaart kan je kijken naar de Mayflower ARC Mk2. Als er geen behoefte is aan een koptelefoonversterker en mic input, kan je ook een DAC nemen, waarvoor ik de Topping D50s kan aanbevelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jean Paul op 12-03-2020 14:58 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Zwennie
@mannozels Duidelijk! Ik ga hier even uit van de geüpgradede build. In dat geval zit ik te twijfelen of ik de RTX 2070 of toch de 2080 Gaming X Trio zou pakken. Misschien ook snellere 3200 RAM i.p.v. 2666? Verder wilde ik inderdaad de X62 Kraken op de GPU monteren (verwachtte hier wel enig voordeel mee te behalen, of raad je aan om alleen de Corsairkoeling aan te schaffen?). Daarnaast ga ik even research doen in hoeverre Intel Optane zijn geld waard is.

Enig idee of deze componenten de komende jaren nog verkrijgbaar zullen zijn ivm eventuele defecten?

@Hackus @Jean Paul Bedankt voor jullie suggesties, ik zal deze in de loop van de dag gaan vergelijken met de andere builds. Het lijkt er inderdaad op dat AMD de prijs flink weet te drukken, maar zal dit ten koste gaan van performance in mijn geval? Aangezien ik op veel plekken lees dat AMD beter fungeert als 'render slave', maar dat dit tijdens het editen geen voordeel oplevert omdat de extra cores dan niet gebruikt worden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mannozels
Klopt, de 3950X en zelfs de 3900X komen iets boven de 9900K uit in deze test, dat is de overal performance test. TS zegt export tijd hem niet uitmaakt en dat het puur om performance tijdens het editten gaat, live playback:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NssV0hvw4OBLtY_sC8vUJNz1730=/f/image/CU51syY063eTiGGYIlC5M6re.jpg
Hier is de 9900K 0.1% sneller dan de vergelijkbaar geprijsde 3900X, alleen de 3950X die een stukje duurder uitpakt heeft een betere performance, ook maar 4% en of dat de 230,- extra waard is..

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mannozels Ryzen 3900 voldoet prima en is goedkoper. verschil wat jij laat zien is werkelijk te verwaarlozen. 3950X is niet nodig lijkt mij

• mannozels
Hackus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
@mannozels Ryzen 3900 voldoet prima en is goedkoper. verschil wat jij laat zien is werkelijk te verwaarlozen. 3950X is niet nodig lijkt mij
Wow ja, had er al even niet meer naar gekeken maar de 3900X is in een paar dagen meer dan 60,- goedkoper geworden!

• Zwennie
@Hackus @mannozels @Jean Paul Nu wordt het wel een erg moeilijke keuze. Heeft het echt redelijke voor- of nadelen of ik ga voor de 9900K-build of de 3900X-build, behalve de prijs? Stel ik zou voor beide €3000 neerleggen, wat raden jullie aan? Of is het puur personal preference.

Beginpost is aangepast!

[ Voor 12% gewijzigd door Zwennie op 14-03-2020 00:56 ]

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

Zwennie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:06:
@Hackus @mannozels @Jean Paul Nu wordt het wel een erg moeilijke keuze. Heeft het echt redelijke voor- of nadelen of ik ga voor de 9900K-build of de 3900X-build, behalve de prijs? Stel ik zou voor beide €3000 neerleggen, wat raden jullie aan? Of is het puur personal preference.

Beginpost is aangepast!
Het advies is meer objectief dan subjectief:
  • De AMD 3900x is veelal iets sneller, 100 euro goedkoper en zuiniger (kleine kostenbesparing op energieverbruik)
  • De 3700x is ongeveer 9% langzamer single core, kan de 9900k bijbenen in multicore en is een pak goedkoper, blijft een optie als je het budget wilt drukken
  • Het AMD platform heeft PCIe Gen 4 (i.c.m. een X570 moederbord), welke voordelen kan hebben voor jouw type werk i.c.m. een Gen 4 SSD
Het geld dat je overhoudt t.o.v. een Intel build kan je mooi in een externe geluidskaart/DAC steken, en je houdt nog geld over.

Ik zie simpelweg geen reden om de Intel build aan te schaffen. En om eventuele fanboy claims alvast van de baan te vegen, ik kom van jarenlang Intel en nVidia only builds en heb nu een full AMD build :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zwennie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:06:

Beginpost is aangepast!
Zoals mijn build voorstel zou ik het doen. op langere termijn haal je daar ook voordeel mee met R3900X tov 9900k
12 Core - 24 threads tov 8 core-16 threads.

• mannozels
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 745,05€ 745,05
1MoederbordenAsus Pro WS X570-ACE€ 304,-€ 304,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS4K16G4D32AESB€ 335,57€ 335,57
1Solid state drivesSamsung 970 Pro 1TB€ 329,-€ 329,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.175,12

Je kan een van de ssd's alsnog aanpassen naar een AORUS 1TB Kijkend naar hoe vaak je die schijf vol zal schrijven zou ik persoonlijk voor een MLC drive gaan i.p.v. een TLC drive.
Mocht je voor de gen 4 gaan, zorg dat er genoeg airflow is over die drive, die heatsinks die erop zitten hebben ze echt nodig en als ze te warm worden ga je het zeker merken.

Deze CPU vind het trouwens erg fijn om wat sneller ram te hebben, De crucial Ballistix zijn al een goeie paring maar de G.Skill Neo is misschien nog een betere partner.

[ Voor 4% gewijzigd door mannozels op 14-03-2020 10:47 ]

• Zwennie
@Hackus @mannozels @Jean Paul Bedankt voor alle input heren! Dan denk ik dat we bij de (zo goed als) final build zijn aangekomen. Als jullie nog even met een laatste check zouden willen helpen, dat zou fijn zijn!

1MoederbordenAsus Pro WS X570-ACE€ 304,-€ 304,-
1WaterkoelingFractal Design Celsius S36€ 96,-€ 96,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZNC€ 433,91€ 433,91
1Solid state drivesSamsung 970 Pro 1TB€ 329,-€ 329,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.188,96

Om ellende te voorkomen heb ik niet gekozen voor de TLC-drive. Als jullie verder nog op- of aanmerkingen hebben, hoor ik dit graag.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Zwennie Ik zie de logica niet. oa Moederbord is best overdreven. stroomvoorziening in Aorus Elite is prima geschikt voor 3950X. de keuze van deze twee SSD's zie ik ook niet. liever 2TB snelle SSD dan wissel in twee. 970 Pro is veel te duur als 1TB SSD.

• Zwennie
Hackus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:38:
@Zwennie Ik zie de logica niet. oa Moederbord is best overdreven. stroomvoorziening in Aorus Elite is prima geschikt voor 3950X. de keuze van deze twee SSD's zie ik ook niet. liever 2TB snelle SSD dan wissel in twee. 970 Pro is veel te duur als 1TB SSD.
Ik pas het even aan. Ik wil sowieso OS/programma's gescheiden hebben van mijn projecten en footage. Dan een 500Gb (OS) en een 2Tb (projecten/footage) Samsung 970 Evo pakken? Kleiner dan 500Gb kan ik echt niet gaan wat dat betreft.

1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 214,05€ 214,05
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-64GTZNC€ 433,91€ 433,91
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 114,99€ 114,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.185,90

[ Voor 70% gewijzigd door Zwennie op 14-03-2020 13:03 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB
pricewatch: XPG SX8200 Pro 512GB

@Zwennie Deze kast al gezien ? pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Wit
je voeding kun je ook in wit kiezen met witte kabels

[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 14-03-2020 15:23 ]

• Zwennie
Bedankt voor de suggestie, deze kast had ik nog niet gezien. Zolang de onderdelen maar erin passen en de airflow goed is, vind ik alles best. Dan ga ik wel voor de zwarte uitvoering. Adata SSD's heb ik geen ervaring mee en de benchmarks zeggen me niet veel. Ik gok dat ik zo €150 kan besparen zonder iets te merken in performance? Mijn excuses voor de hoeveelheid domme vragen, maar ik wil geen overhaaste beslissing nemen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zwennie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Bedankt voor de suggestie, deze kast had ik nog niet gezien. Zolang de onderdelen maar erin passen en de airflow goed is, vind ik alles best. Dan ga ik wel voor de zwarte uitvoering. Adata SSD's heb ik geen ervaring mee en de benchmarks zeggen me niet veel. Ik gok dat ik zo €150 kan besparen zonder iets te merken in performance? Mijn excuses voor de hoeveelheid domme vragen, maar ik wil geen overhaaste beslissing nemen.
Dat zijn prima alternatieven die niet merkbaar minder presteren tov 970.

Pagina: 1