Open VPN instellen op Asus router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.080 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-02-2022
Hallo.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Asus ROG Rapture GT-AC11000 router, deze heb ik voornamelijk aangeschaft om een VPN verbinding te creëeren met mijn thuisnetwerk, wanneer ik niet thuis ben.

Helaas is dit lastiger gebleken dan op internet en youtube wordt beschreven.
Ik ben wel zover gekomen om een VPN server aan te maken en verbining via VPN te maken met mijn (IOS) apparaten zoals mijn Iphone en Ipad.
Echter is het mij nog niet gelukt om met verbinding te maken wanneer ik van huis ben en de apparaten niet met mijn thuisnetwerk is verbonden.

Dus kortom: het werkt wel, maar alleen als ik bij mij thuis de apparaten met het netwerk van mijn Nieuwe Asus router zijn verbonden.

De router is de enige die Wifi signalen verzend, de modem van Ziggo heb ik in brug modus / bridge mode gezet.

Welke instellingen heb ik gewijzigd ?:
- Gekozen voor een open VPN
- DDNS hostnaam server aangemaakt
- Gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt
- Interface staat op “TUN” tunnel.
- Ik heb het met zowel een UDP als een TCP poort geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Ik heb tot nu poortnummer 1812 geprobeerd
-RSA encryptie: 2048

Ik heb hierna een OpenVPN configuratiebestand naar de Open VPN app geëxporteerd en deze geïnstalleerd.

Mijn vraag:

Wie o Wie kan mij verder helpen en mij vertellen of ik iets heb gemist of verkeerd heb geïnstalleerd.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen om de VPN verbing ook buiten mijn thuisnetwerk te laten werken

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Asus ROG Rapture GT-AX11000 router
- Nieuwste software update voor de Asus router
- OpenVPN app
- Ziggo modem: technicolor TC7210

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de VPN al geïnstalleerd via de IOS app OpenVPN en ik kan verbinden, maar alleen als mijn apparaat verbonden is met het netwerk van de Asus router.

Ik heb de modem in brug modus/ bridge mode staan en n dit door Ziggo laten controleren.

Beste antwoord (via Gabini op 11-03-2020 22:32)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welke hostname staat er in het OpenVPN profiel bestand? En waar resolvet die naam naar als je vanaf buiten probeert te verbinden? Wat voor logs/foutmeldingen zie je op de iOS cliënt als je vanaf buiten probeert te verbinden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welke hostname staat er in het OpenVPN profiel bestand? En waar resolvet die naam naar als je vanaf buiten probeert te verbinden? Wat voor logs/foutmeldingen zie je op de iOS cliënt als je vanaf buiten probeert te verbinden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabini
Ik heb het bestand in Word geopend en dit staat erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55fYmPD4G3xSSOQaRmAlMUjhQIY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/AGHe5zCagRxdAECWvCBAmKSc.jpg?f=fotoalbum_large

En dit zijn de instellingen die zichtbaar zijn op mijn IOS apparaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NenVy4ueWGlNbFxPzbWutoAkhUc=/800x/filters:strip_icc()/f/image/8nHlVchjMy20Tw91WlVwVarr.jpg?f=fotoalbum_large

En de foutmelding die ik krijg als ik buiten het thuisnetwerk inlog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcShPiFUFSdZz6SG9JhMWGGl5qw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/gVAnZRWDbKGVMtURMgsZ2cLt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Gabini schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:20:
Echter is het mij nog niet gelukt om met verbinding te maken wanneer ik van huis ben en de apparaten niet met mijn thuisnetwerk is verbonden.
[...]
Ik heb de VPN al geïnstalleerd via de IOS app OpenVPN en ik kan verbinden, maar alleen als mijn apparaat verbonden is met het netwerk van de Asus router.
Van buiten af niet, maar binnen wel. Suggereert dat de app om een of andere reden de openvpn server niet kan bereiken.

Bijvoorbeeld omdat:
  • Externe netwerk staat gebruikte protocol/poort niet toe, neem als alternatief tcp/443.
  • In jouw firewall moet je handmatig nog de poort openzetten, want gebeurt niet automatisch bij het activeren van OpenVPN.
  • Je hebt een intern ipadres gebruikt i.p.v. je externe adres.
  • Anders, maar onwaarschijnlijker: port forward (intern?) nodig; gebruiker rechten geven van buitenaf te mogen connecten; je kan nu alleen interne adressen benaderen, je moet nog road-warrior configureren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat, met name. Er is overigens ook geen enkele reden om geheimzinnig te doen over je interne ip, zeker als je een keer vergeet weg te halen dat het 192.168.178.11 is ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabini
JaDatIsPeter schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Van buiten af niet, maar binnen wel. Suggereert dat de app om een of andere reden de openvpn server niet kan bereiken.

Bijvoorbeeld omdat:
  • Externe netwerk staat gebruikte protocol/poort niet toe, neem als alternatief tcp/443.
  • In jouw firewall moet je handmatig nog de poort openzetten, want gebeurt niet automatisch bij het activeren van OpenVPN.
  • Je hebt een intern ipadres gebruikt i.p.v. je externe adres.
  • Anders, maar onwaarschijnlijker: port forward (intern?) nodig; gebruiker rechten geven van buitenaf te mogen connecten; je kan nu alleen interne adressen benaderen, je moet nog road-warrior configureren?
-
Mijn router geeft bij instellen van TCP 443 aan dat de poort voor voor Cloud disk is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P-RSmFAA26yePf_ipALrJhKJEY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/3ox1yfgwJjnCoag2PycxV040.jpg?f=fotoalbum_large

- Ik heb handmatig de IPV6 Firewall in te stellen, maar als ik mijn lokale IP adres invoer, krijg het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgwbbKReI7FPC0DpDRAY2HwL8Rs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/qlNlZNYxtvl1MmFCBdwhQHL7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag inderdaad bij VPN instellingen op mijn IOS mijn interne IP adres.

Nu heb ik de VPN verwijderd en het bestand opnieuw geëxporteerd en hij werkt nu!
Ook via 4G.

Bedankt voor de snelle reacties.
Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quattroman413
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 12:51
hallo,

ik zoek de power adapter voor deze router....gt-ax11000

ik ben de mijne kwijt geraakt tijdens een verhuizing.

alvast bedankt!

ck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:28
Waarom denk je dat er zo iets is als google?

https://adapterswinkel.nl...0ouQXKEAQYASABEgL9ovD_BwE

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quattroman413
dank je Ben, maar die shop zit in china die had ik ook gezien. en dis geen nl winkel zoals je zou vermoeden.

maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:28
Wat maakt het uit of in China zit, al dit soort dingen komen zo wie zo uit china.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quattroman413
6 weken geen router misschien? maar ik heb het type al dank voor je bijdrage.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

quattroman413 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:56:
hallo,

ik zoek de power adapter voor deze router....gt-ax11000

ik ben de mijne kwijt geraakt tijdens een verhuizing.

alvast bedankt!

ck
En daarvoor schop je een ouder topic omhoog? Je vraag heeft maar 1 raakvlak met dit topic, en dat is dat het over dezelfde router gaat. In het vervolg een eigen topic aanmaken aub.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.