Oculus VR en privacy?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik heb vaker vreemde dingen meegemaakt in de digitale wereld, dingen op privacy vlak waarvan ik dacht, hé, hier klopt iets niet. Maar dit gaat voor mijn gevoel heel ver.

Ik heb een VR headset van Valve. Ik wilde voor de gein eens proberen de Oculus software te installeren om zo een Oculus game te proberen (middels Revive). Zo gezegd zo gedaan, maar merkte vreemde CPU activiteit na mijn installatie en SteamVR werd ook wat buggy, dus heb Oculus maar verwijderd. Achteraf kwam ik er achter dat Oculus van Facebook is, dat wist ik helemaal niet.

Welnu; ik heb een account aangemaakt met een fictieve naam. Met een mailadres waar mijn naam niet in staat en verder geen enkele vorm van herleidbaarheid naar mijn echte persoon. Ik gebruik Facebook in een container, geen actieve sessie of cookies dus. Ook gebruik ik op Facebook een ander mailadres. Krijg ik vandaag bericht van LinkedIn, waar uiteraard wel mijn echte naam wordt gebruikt, dat personen van Oculus VR en Facebook mijn LinkedIn pagina hebben bezocht. What the actual fuck? Wat doen die gasten op mijn PC joh? Wat is dit? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Wat bedoel je met 'personen van Oculus VR en Facebook'? Werknemers van Oculus/Facebook?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:37:
Wat bedoel je met 'personen van Oculus VR en Facebook'? Werknemers van Oculus/Facebook?
Ja... en dat is té toevallig net op de de dagen dat ik Oculus op mijn PC installeerde.

Zo interessant ben ik trouwens niet :).

[ Voor 19% gewijzigd door Yordi- op 11-03-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Yordi- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:39:
[...]

Ja... en dat is té toevallig net op de de dagen dat ik Oculus op mijn PC installeerde.
Ik vind het vooralsnog erg vergezocht allemaal. Werk je in een industrie waardoor je op LinkedIn mogelijk interessant bent voor ze om te bezoeken? Want het lijkt me heel sterk dat ze bij Oculus/Facebook alle mensen die hun Oculus-software gebruiken op gaan zoeken op LinkedIn.

Ik heb zowel de eerste Oculus Rift als ook de Oculus Rift S, met bijbehorende software, en ik ben nog nooit bezocht door iemand van Oculus of Facebook op LinkedIn, dus ik voel me een beetje gepasseerd :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 11-03-2020 19:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Ik vind het vooralsnog erg vergezocht allemaal. Werk je in een industrie waardoor je op LinkedIn mogelijk interessant bent voor ze om te bezoeken? Want het lijkt me heel sterk dat ze bij Oculus/Facebook alle mensen die hun Oculus-software gebruiken op gaan zoeken op LinkedIn.
Nou exact... maar het staat er toch echt... ik vind het een bijzonder vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Yordi- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:34:
...dat personen van Oculus VR en Facebook mijn LinkedIn pagina hebben bezocht. What the actual fuck? Wat doen die gasten op mijn PC joh? Wat is dit? Iemand enig idee?
Hûh? Sinds wanneer draait linked-in op jouw pc?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1