Kleine DLP projector met klein beeld gezocht (0.5:1)

Pagina: 1
Acties:

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-10 15:20
Ik ben aan het kijken naar een oplossing om in onze caravan de optimale scherm / tv oplossing te krijgen. Meestal liggen we in bed en willen we dus een scherm bij het voeteneind. Daar zit alleen een raam dus kan er geen TV geplaatst worden. Links zit een schuine kant, en een ander raam en rechts zit een deur. Maar.... voor het raam bij het voeteneind zit een rolgordijn wat perfect een projector scherm kan worden :) Onder de kastjes boven ons hoofd zou prima een mini projector kunnen, alleen hebben de meesten een veel te groot beeld op 2 meter afstand. Ik zoek dus een projector met een verhouding van 0.5:1 ipv de normale 1.2:1 vergroting..... Ik denk niet dat deze bestaan? Normaal wil je juist groot beeld op een zo kort mogelijke afstand.

De projector dichterbij plaatsen lijkt me onmogelijk gezien er aan beide kanten geen ruimte is en vanaf het plafond is de hoek tot het scherm erg groot (50 graden of meer) waardoor de keystone correctie dat nooit red. Ook vanaf de zijkant wordt de hoek snel 45 graden vanwege de korte afstand wat ook niet te corrigeren is, als er al een horizontale keystone correctie zit op een kleine dlp projector..

Heeft iemand wel eens gespeeld met een andere lens? Zo'n mini DLP projector van 100-200 euro is prima qua beeld, we willen niet met z'n 2en ongemakkelijk op een telefoon kijken. Wellicht is er qua lens wat te knutselen? Qua helderheid heb je niet veel nodig voor ongeveer 30inch dus een goedkope dlp projector is meer dan genoeg.