Extra kopie bij uploaden foto's via copy+paste

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:46

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wanneer ik in dezelfde posts meerdere afbeeldingen wil toevoegen d.m.v. copy+paste, dan word er bij elk volgend plaatje een extra kopie geupload. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RSkwvIxbnXwoEQ_FWppgZjiNPQ=/f/image/6xVlt99nutCpmueI00Wp9XI0.png

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 12-03-2020 16:13)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@LankHoar als het goed is is deze bug nu geplet :)

Intentionally left blank

Alle reacties

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Uhm ja, dat is hoe het werkt? Waarom zou je hetzelfde plaatje meerdere keren plakken?
Of verwacht je dat er een check gedaan wordt of het plaatje al bestaat?

Intentionally left blank

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:54:
Uhm ja, dat is hoe het werkt? Waarom zou je hetzelfde plaatje meerdere keren plakken?
Of verwacht je dat er een check gedaan wordt of het plaatje al bestaat?
Wellicht verwoord ik het niet helemaal goed. Dit is wat er gebeurd:
1. Ik kopieer een plaatje.
2. Ik klik in mijn reactie op het image knopje.
3. Ik plak mijn plaatje.
4. 1 afbeelding begint met uploaden. Wanneer deze klaar is klik op afbeelding invoegen.
5. Ik herhaal stap 1 tm/3, maar nu beginnen er 2 kopiën te uploaden van de laatste geplakte afbeelding.
6. Herhaal ik stap 1 tm/3 weer, dan worden er nu 3 kopiën geplakt, enz.

Dat lijkt me niet de bedoeling. Wanneer ik een enkele afbeelding plak lijkt me dat er maar 1 kopie van die afbeelding geplakt word, niet steeds 1 extra.

Zo duidelijker? :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ah zo. Ik heb het net even uitgetest (Firefox onder windows 10) maar kan het niet reproduceren. Welke browser/OS gebruik je? Ik denk dat het sowieso wel een goed idee is om te checken of een afbeelding al eerder geupload is, maar dit gedrag is wel erg vreemd.

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik vind het plaatjes uploaden via copypaste hier überhaupt flink verwarrend en totaal niet intuïtief. Ik dacht iets voorbij te hebben zien komen een paar dagen geleden dat je met copy/paste plaatjes in forumposts zou kunnen toevoegen. Dat bericht had ik weggeklikt, en het dus niet goed gelezen, want het kwam opeens tussendoor en zat me in de weg.

Nu probeerde ik zojuist of ik een plaatje kon copy/pasten in het reactieveld hier. Dat leek niks te doen. Toen ging ik naar 'Bekijk reactie', klikte daar op het plaatjes-icoon, waar ik geen duidelijke hint kreeg, en alleen plaatjes te zien kreeg die al in m'n galerij staan. Dus ik sloot die image popup, en probeerde toen nog een keer copy/paste. Dat deed ook weer niks.

Vervolgens wat heen en weer geklikt, en toen ik nog een keer op dat plaatjes-icoon klikte, zag ik (net zoals LankHoar) opeens 2 keer hetzelfde plaatje geüpload naar m'n galerij :?

Wat mij veel makkelijker en logischer lijkt, en wat bijvoorbeeld GitHub heel goed doet, is dat je in het reactieveld gewoon kunt pasten, dat het plaatje dan direct geüpload wordt, en je de URL te zien krijgt. Zónder dat je daarvoor eerst op het plaatjes-icoon hoeft te klikken.

The devil is in the details.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:07:
Ah zo. Ik heb het net even uitgetest (Firefox onder windows 10) maar kan het niet reproduceren. Welke browser/OS gebruik je? Ik denk dat het sowieso wel een goed idee is om te checken of een afbeelding al eerder geupload is, maar dit gedrag is wel erg vreemd.
Ik gebruikte op dat moment Chrome/W10. Een check is nooit verkeerd denk ik :)

Verder ben ik het met @Hahn eens dat het momenteel niet zeer intuïtief is. Echter is dat geen bug, maar een feature.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:07:
[...]
Wat mij veel makkelijker en logischer lijkt, en wat bijvoorbeeld GitHub heel goed doet, is dat je in het reactieveld gewoon kunt pasten, dat het plaatje dan direct geüpload wordt, en je de URL te zien krijgt. Zónder dat je daarvoor eerst op het plaatjes-icoon hoeft te klikken.
Daar hebben we over nagedacht maar zien dat meer in het kader van een vernieuwing van de editor zelf naar een WYSIWYG editor.
Sowieso zou een paste niets moeten doen als je de image dialoog niet open hebt staan (ik zal dat ook nog even checken).

Edit: en dat laatste lijkt dus niet goed te gaan :( Zou dat ook een verklaring kunnen zijn @LankHoar?

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 11-03-2020 20:12 ]

Intentionally left blank

• Hahn
crisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Daar hebben we over nagedacht maar zien dat meer in het kader van een vernieuwing van de editor zelf naar een WYSIWYG editor.
Sowieso zou een paste niets moeten doen als je de image dialoog niet open hebt staan (ik zal dat ook nog even checken).
Als je de image dialoog open hebt, weer sluit, en dan paste doet, dan upload je blijkbaar toch wat in je c/p zit.

Maar als de GitHub-oplossing (nog) niet aan de orde is, dan raad ik aan om in de image dialoog een hint/tip/regel toe te voegen dat je door middel van pasten ook plaatjes kunt toevoegen. Want dat werd me nu totaal niet duidelijk, terwijl het wel een vette (en makkelijke) feature is.

Zoiets als hieronder (tekst kan veel duidelijker, gaat om het idee ;)), om maar gelijk de feature te gebruiken/testen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQApCmMc8rQan1uKpb45RhSxHSk=/f/image/kqoVauI6AWxXhTNY3UJxHUor.png

Sorry voor de topickaping @LankHoar :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 11-03-2020 20:17 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Edit: en dat laatste lijkt dus niet goed te gaan :( Zou dat ook een verklaring kunnen zijn @LankHoar?
Nee, ik had het afbeeldingen scherm gewoon open terwijl dit gebeurde. Heb het daarna nog eens gesloten en in een nieuw tabblad nogmaals geprobeerd, same behavior.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

LankHoar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:15:
[...]

Nee, ik had het afbeeldingen scherm gewoon open terwijl dit gebeurde. Heb het daarna nog eens gesloten en in een nieuw tabblad nogmaals geprobeerd, same behavior.
Thanks, ik ben inmiddels een bugje op het spoor!

Intentionally left blank

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

crisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:07:
Ik denk niet dat je moet checken of iets eerder wordt geupload.

Wat lijkt te gebeuren is NA het kopieren dat de lijst van objecten niet wordt gewist, dus de 2de keer staat de image 2 keer op de lijst.

Je wil de mogelijkheid niet wegnemen dat je 3 keer dezelfde foto kan uploaden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hahn
Snake schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Wat lijkt te gebeuren is NA het kopieren dat de lijst van objecten niet wordt gewist, dus de 2de keer staat de image 2 keer op de lijst.

Waarom niet? Wat is het praktisch nut van 3 keer precies hetzelfde plaatje? In uitzonderlijke gevallen wil je misschien 3 keer hetzelfde plaatje in 1 post stoppen, maar dan kan je toch veel beter 3 keer dezelfde URL gebruiken, ipv 3 losse plaatjes die precies hetzelfde zijn?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Snake schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Ja, de paste-handler wordt niet opgeruimd bij het sluiten van de dialoog, en bij het opnieuw openen van de dialoog wordt een nieuwe paste-handler aangemaakt, dus wordt bij paste een plaatje 2x verwerkt, etcetera.
Daar vraag ik me ook van af waarom dat wel zou moeten kunnen?

Intentionally left blank

Acties:
  • Beste antwoord

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:57:
Cool, ik ga het morgen even checken wanneer ik weer op mijn werk laptop Chrome open heb (nu Firefox) :)

-EDIT- bevestigd: de bug is geplet!

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 12-03-2020 16:13 ]

Pagina: 1