Aansluiten Subwoofer Rel q50?

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een Rel q50 subwoofer gekocht.
Nu is er enige onduidelijkheid over het aansluiten ervan. De verkoper vertelde mij dat ik de sub op de zelfde poort als mijn frontspeakers moest aansluiten i.v.m impendantie. (Ik heb namelijk geen sub-uitgang). Nu krijg ik als ik ze zo aansluit een 'brom' in de subwoofer. Als ik ze aan de tweede luidspreker uitgang hang is dat voorbij, maar is dit wel een goede manier? Vreet het geen vermogen van mij versterker?
Of is er nog een andere manier?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

het maakt nix uit of je 'm op de 1st of de 2de speakeraansluiting doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kun je 'm anders niet zo

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/sub.gif

aansluiten? Dus dat zo de linker als het rechter kanaal naar je sub gaat, en dat je de frontspeakers ook weer op de sub aansluit... Ik noem maar een zijstraat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:40 schreef thefirstikke het volgende:
Kun je 'm anders niet zo

[afbeelding]

aansluiten? Dus dat zo de linker als het rechter kanaal naar je sub gaat, en dat je de frontspeakers ook weer op de sub aansluit... Ik noem maar een zijstraat :)
Ik heb geen mogelijkheid om de speakers op de sub door te lussen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32252

Met een Tri-mode filter kun je dit doen
Hiermee wordt hoog en laag gescheiden, maar zakt je versterker niet in impedantie. Dit is belangrijk om een goeie klank te verkrijgen en om je versterker niet kapot te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-07 17:57
Je hebt toch zeker een gebruiksaanwijzing erbij gekregen? Daarin staat het uitgebreid beschreven. Je moet je linker versterkeruitgangen gebruiken voor de rode en zwarte draad op resp. de rode en zwarte uitgang. Gebruik je rechter versterkeruitgangen om de gele draad op de rode uitgang aan te sluiten.

Als het goed werkt op je tweede speakeruitgang kun je het zo laten, maar check of je ze op de bovenstaande manier hebt aangesloten.

RELs zijn nu juist zo gebouwd dat ze geen enkele belasting vormen voor je versterker. Echte REL liefhebbers weten dat ;) . Maar misschien wordt je dat nog als je hem een tijdje gebruikt... :o

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1