Toon posts:

Proficiat voor Tijs

Pagina: 1
Acties:
  • 2.359 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag wilde ik via deze weg @TijsZonderH bedanken en feliciteren met hoe hij opmerkingen en verbeteringen van commentaren en Tweakers gebruikers in zijn artikels verwerkt, onderzoekt en eventueel aanpast. Over het algemeen zijn de artikels die hij schrijft sowieso al goed opgesteld.

Ik denk dat dit de kwaliteit van journalistiek op Tweakers erg verbetert. Het betrekt de gebruikers van Tweakers ook bij het hele gebeuren. Vaak is het ook leerzaam voor velen, als ook mezelf, te merken hoe Tijs aan journalistiek doet (niet zomaar toevoegen, eerst onderzoeken en afwegen. Dan aanpassen en verbeteren).

Bedankt. Goed werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de bemensing van de ruimtevaart kan Tijs bij mij niet meer stuk!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Dit gaat kennelijk niet over het artikel "https://tweakers.net/reviews/7724/juristen-verbaasd-over-avg-boete-voor-tennisbond.html". Daar valt juist op dat hij een erg partijdig verhaal publiceert en lak heeft aan de vele opmerkingen hierover. Zo haalt hij bijvoorbeeld een hoogleraar als bron aan, maar 'vergeet' erbij te vermelden dat die hoogleraar partijdig is (is ingehuurd door de tennisbond). Daarnaast schrijft hij dat 'vele' juristen zich verbazen, maar hij noemt er maar 2.

[ Voor 33% gewijzigd door Gapert86 op 11-03-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Daarnaast schrijft hij dat 'vele' juristen zich verbazen, maar hij noemt er maar 2.
Op het moment dat het artikel gepubliceerd was, was er alleen maar geschreven over Arnoud Engelfriet. De tweede is er pas later bij gekomen.
Linkje naar de post:
https://tweakers.net/reacties/bekijk/14103542/
Linkje naar de reactie van Tijs:
TijsZonderH in 'reviews: Juristen verbaasd over AVG-boete voor tennisbond'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gapert86 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:08:
Dit gaat kennelijk niet over het artikel "https://tweakers.net/reviews/7724/juristen-verbaasd-over-avg-boete-voor-tennisbond.html". Daar valt juist op dat hij een erg partijdig verhaal publiceert en lak heeft aan de vele opmerkingen hierover. Zo haalt hij bijvoorbeeld een hoogleraar als bron aan, maar 'vergeet' erbij te vermelden dat die hoogleraar partijdig is (is ingehuurd door de tennisbond). Daarnaast schrijft hij dat 'vele' juristen zich verbazen, maar hij noemt er maar 2.
Daar gaat het ook wel over. Een andere mening hebben wil niet zeggen dat hij het slecht aanpakte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gapert86
Bij goede onafhankelijke journalistiek gaat het niet over meningen. Dit artikel heeft er alle schijn van gebaseerd te zijn op slecht onderzoekswerk, maar dat is dan weer de mening van mij en van velen met mij.

Jij complimenteert hem met aanpassingen en verbeteringen aan het artikel n.a.v. feedback terwijl hij hier juist niks aan doet en zelf aangeeft voorlopig geen aanpassingen te maken in het artikel v.w.b. partijdigheid en zijn bronnen.

Aanvulling: ik trek me dit aan omdat ik Tweakers.net al vanaf den beginne hoog in het vaandel heb staan als onafhankelijke nieuwsbron met gecontroleerde feiten en goed onderzoekswerk. Dat ze niet gaan voor snelle clickbaits en vage partijdigheid. Dit artikel, en de reactie van de auteur, is precies wat Tweakers.net wat mij betreft niet moet zijn. Dat ik dat niet in mijn eentje vind blijkt wel uit de vele reacties onder het artikel.

[ Voor 41% gewijzigd door Gapert86 op 12-03-2020 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 19:25
Ik vind Tijs juist de slechtste van de nieuwe(re) redacteuren. Bijna elk artikel is niet goed of heeft geen idee waar hij het over heeft.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:23:

Ik denk dat dit de kwaliteit van journalistiek op Tweakers erg verbetert. Het betrekt de gebruikers van Tweakers ook bij het hele gebeuren. Vaak is het ook leerzaam voor velen, als ook mezelf, te merken hoe Tijs aan journalistiek doet (niet zomaar toevoegen, eerst onderzoeken en afwegen. Dan aanpassen en verbeteren).
Ik zie dat niet terug komen.

Voorbeeld: nieuws: Onderzoekers vinden nieuwe cachekwetsbaarheid in AMD-processors

En dan wordt niks met DarkJack in 'nieuws: Onderzoekers vinden nieuwe cachekwetsbaarheid in AMD-pro... gedaan bijvoorbeeld. Ook niet na een mention tag, dus het kan niet zijn dat het niet gelezen is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Over het algemeen zijn de artikels die hij schrijft sowieso al goed opgesteld.
Dat wil ik graag betwijfelen, zie dan ook deze post van vorige week waarin wordt uiteengezet dat Tijs grofweg 30% van de reports destijds op zijn naam had, en Tijs 2x zoveel reports heeft als alle andere redacteuren.

Tijs heeft merenmalen aangegeven beter te letten op dingen, in de praktijk heb ik daar toch een andere impressie van. Dat dit aankaarten ook andere gebruikers in het geweer brengt bleek uit het eerdergenoemde topic. Tijs werd daarin door verscheidende users vervolgens verdedigd, na een verdere uiteenzetting heb ik dat maar zo gelaten, er wordt immers toch vaak eerst de kant van de journalist gekozen.

Het valt te prijzen dat Tijs inderdaad wel vaak reageert op feedback en aanpast (Waarvoor hulde) maar laten we wel wezen: Het is wel een beetje symptoombestrijding. Als de basis niet goed is, dan kan je nog zo goed aanpassen, de basis blijft immers niet goed. Daar gaat mijn kritiek dan over.

Toch vind ik dat het niet onbenoemd mag blijven. Destijds stelde ik de vraag of HQ hiervan op de hoogte is. Dit zou een suggestieve vraag zijn, maar gezien het verloop vind ik het geen onredelijke vraag om op te noemen.

Ondanks dat users denken dat ik kwaad in de zin heb is dat niet zo. Ik wil juist dat Tijs zijn artikelen in het algemeen verbetert ten behoeve van de kwaliteit. Vandaar dat ik zei: ''Ik heb liever dan dat Tijs meer tijd aan 1 nieuwtje besteedt zonder dergelijke foutjes dan dat hij er 5 doet die allen een topic krijgen.''

Daar sta ik nog steeds achter.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals altijd staan de beste stuurlui vanaf de kade te roepen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:27:
Dat is echt een verschrikkelijke dooddoener. Alsof je dan geen commentaar mag hebben?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:30

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Hey ik waardeer alle complimenten en als er constructieve feedback is dan wil ik daar ook prima op in gaan maar dit begint een beetje een publiek beoordelingsgesprek te worden dat nogal op de persoon wordt gespeeld. Dat vind ik niet prettig en dat bewaar ik ook liever voor m'n baas.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TijsZonderH als publieke figuur zal je altijd kritiek krijgen. Ik hoop dat je baas door heeft dat gebruikers die wel tevreden zijn van je werk minder vaak van zich laten horen dan gebruikers die niet tevreden zijn van je werk.

Ik vind het goed dat je inspeelt op de opmerkingen die gemaakt worden. En ik vind de manier waarop je inspeelde ook goed. Het artikel zelf was helemaal niet erg slecht. Dat zeg ik als één van de mensen die privacy (waar het over ging) erg belangrijk vindt.

Je moet als journalist vooral de feiten brengen. Dat deed je. Partijdigheid omdat iemand ook medewerker blijkt te zijn van de betrokken organizatie wist je op voorhand niet (dat kan gebeuren, dus werd dat opgemerkt door iemand), maar dat ben je gaan onderzoeken hoeveel impact dat hoorde te hebben op je artikel.

Dat is al heel wat meer dan de overgrote meerderheid van journalisten zouden doen.

@chaoscontrol hieronder: misschien moet jij iets minder persoonlijk worden. Het gaat hier niet echt over mij, bovendien vind ik dat ik al vrij kritisch ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:27:
Ik schrijf zelf nieuws en heb dergelijke opmerkingen ook gehad. Ik waardeer het dat Tijs verbeteringen tracht door te voeren en daar op zal letten, dergelijke kritiek dient dan ook niet om Tijs te pesten, te kleineren of iets in die trant. Het is bedoeld om aan te geven dat er iets mis loopt, en wellicht dat men daar niet van op de hoogte is.
TijsZonderH schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:42:
Hey ik waardeer alle complimenten en als er constructieve feedback is dan wil ik daar ook prima op in gaan maar dit begint een beetje een publiek beoordelingsgesprek te worden dat nogal op de persoon wordt gespeeld.
Die feedback is toch gegeven? Dat je bij naam wordt genoemd is dan toch logisch?

Dank voor het reageren, trouwens.
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:54:
@TijsZonderH als publieke figuur zal je altijd kritiek krijgen. Ik hoop dat je baas door heeft dat gebruikers die wel tevreden zijn van je werk minder vaak van zich laten horen dan gebruikers die niet tevreden zijn van je werk.
Ik zou eens nagaan waarom men niet tevreden is. Daar zit wel iets meer achter dan Tijs Hofmans bad ;)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 19:25
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:54:

Dat is al heel wat meer dan de overgrote meerderheid van journalisten zouden doen.
Misschien moet jij je nieuwsbronnen dan eens heroverwegen. Journalistiek is per definitie onderzoekend. Al is het op Tweakers de laatste tijd meer copy & paste. Dat is dan ook deel van het (grotere) probleem.

Dat jij dit goed (genoeg) vind zegt meer over hoe kritisch jij over je informatieaanvoer bent.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Dat vind ik niet prettig en dat bewaar ik ook liever voor m'n baas.
Dan moet je snel wat anders gaan doen...... beetje bizar dat je wel denkt een mening te kunnen publiceren over onderwerpen en anderen en dan niet te willen dat anderen een mening hebben over de inhoud en jouw keuzes daarin.

Ik lees weinig commentaar op de persoon.... maar vooral op het feit dat je niets lijkt te doen met de opmerkingen. Die open mind als "journalist" lijk je dus wel wat te missen. En laten we wel wezen, even uitzoeken wat de bronnen van een mening doen of zijn is echt de basis van een goed stuk. Dat ook de "serieuze" media dat niet meer doet is ook geen excuus.

Jammer.

[ Voor 33% gewijzigd door Yowzawood op 12-03-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Oftewel, hij doet gewoon zijn werk. Dit topic lijkt mij dus overbodig.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
Hey ik waardeer alle complimenten en als er constructieve feedback is dan wil ik daar ook prima op in gaan maar dit begint een beetje een publiek beoordelingsgesprek te worden dat nogal op de persoon wordt gespeeld. Dat vind ik niet prettig en dat bewaar ik ook liever voor m'n baas.
Als je baas zelf ook de posts en het forum leest dan komt dat ook vast wel goed. Verder wordt de kritiek voornamelijk op een aantal van je artikelen gegeven. In plaats van te zeggen "hey, doe eens lief" kun je ook gewoon iets met de feedback doen. Maargoed. Omdat je er verder niet inhoudelijk op in gaat houdt de zin van deze topic voor mij op. Het signaal is (wederom) gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:05:
Oftewel, hij doet gewoon zijn werk. Dit topic lijkt mij dus overbodig.
Het is overbodig dat deze topic gehijacked wordt om kritiek te geven. Het zou beter zijn dat die kritieken een eigen topic krijgen in de categorie "Geachte Redactie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Compliment is gemaakt en ontvangen door de auteur. Verdere discussie is hier off-topic. Dus hij gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.