Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 13:58
Beste tweakers,

Ik heb de pricewatch: Asus ROG Strix B450-I Gaming als moederbord. In combinatie hiermee heb ik de pricewatch: Toshiba RC100 120GB als boot drive en de pricewatch: Intel 660p 2TB als storage drive.

Nu is het zo dat een van de m.2 slots een heatsink heeft (aan de voorkant van het bord), maar het slot achterop niet. Is er een reden om een van de twee drives onder de heatsink te plaatsen? Het bord gaat in een sandwich layout case (rug van de GPU komt achter de rug van het MoBo).

Alvast bedankt!

(Mods, sorry als dit het verkeerde subforum is, ik wist niet zeker in welk ik moest zijn met deze vraag)

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:18
Sommige drives worden met eigen heatsinks verkocht. Dus das een keuze. Het is echter wel verstandig om je temperatuur in de gaten te houden. De meeste drives beperken de performance net zoals een CPU dat doet onder hoge temperaturen.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 13:58
Dank voor dit antwoord maar dit helpt me niet echt verder. Geen van de twee drives wordt met heatsink verkocht, en het betreft een nieuw systeem dus ik heb geen idee hoe de temperaturen zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JH34D schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:33:
dus ik heb geen idee hoe de temperaturen zijn.
Reviews van de SSD's gelezen? Uit mijn hoofd komt de Intel amper in de buurt van throttling-temperaturen en de Toshiba stort soms keihard in en is dan langzamer dan een "midrange" SATA-SSD.

Advies: de Intel aanschaffen en (als je dat voor je nachtrust beter is), onder de heatsink zetten. En een "gewone" SATA-SSD aanschaffen ipv de Toshiba.

/edit: hou in de gaten dat sommige (nadruk) heatsinks eisen om goed te plakken / vastzitten, dat je de bestickering van de fabrikant van de memory-modules af haalt. En laat daar nou net soms op staan "warranty void if removed".

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 11-03-2020 22:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:01
Als je de Intel koopt niet de sticker eraf halen. Ik heb daar nu problemen mee met een 2TB variant die stuk is. Heb toevallig hetzelfde mobo. Die warranty sticker is niet rechtsgeldig maar zowel de winkel als Intel houden voet bij stuk. Kost me namelijk 200 euro dus baal een beetje, maar het mag niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Daniel. op 11-03-2020 22:40 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC