toetsenbord Chromebook vervangen na waterschade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 23:09
In januari gooide ik een glas water over mijn Chromebook ( HP Chromebook 14-ca030nd) heen. Vond 'ie niet grappig.
In eerste instantie dacht ik 'niets aan de hand' maar na 20 minuten gebruik ging het toetsenbord raar doen: alles in hoofdletters, touchpad reageerde niet meer zoals het hoort. Goed, in al mijn wijsheid besloten om het apparaat even rust te geven.

2 maanden verder en ik probeer de Chromebook weer eens te gebruiken: zelfde verhaal. Na een paar minuten zelfde kwalen.
Dit gaat 'm niet meer worden.

Is het zinvol om het toetsenbord te vervangen of moet ik mijn verlies nemen en investeren in een nieuwe laptop danwel Chromebook?
Online vind ik wel een vervangend toetsenbord voor een paar tientjes en ook een how-to filmpje om dat te doen.
De vraag is: is het nog de moeite? Los ik er het probleem mee op?
Iemand van jullie hier ervaring mee? Mijn kennis hieromtrent is beperkt. Alvast bedankt

Beste antwoord (via Flitz76 op 17-03-2020 15:21)

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"Uiteraard heb ik hem wel goed afgedroogd. Ik dacht er goed aan te doen om het direct af te sluiten en even niks mee te doen (zelfde procedure als bij mobieltje)."
Als het alleen schoon water is altijd bij verhoogde temperatuur laten drogen. En op zijn kop leggen om verder doordringen zo veel mogelijk tegen te gaan. Een graad of 50 kan veilig (betrouwbare ouderwetse oven ? Géén magnetron natuurlijk want dan kun je je hele laptop weggooien!!). Na droging blijft er dan alleen wat kalk achter. Wacht je te lang, dan is kans op oxidatie groter. Het drogen moet wel lang genoeg duren (liefst >12 uur) want als het water tussen folies is gekomen is het er nog niet zo snel uit.
Heb je iets anders geknoeid, iets met zuur of suiker dan is het probleem waarschijnlijk niet met drogen oplosbaar.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

Dus er is water overheen gegaan en daarna heb je hem 2 maanden aan de kant gelegd zonder er verder meteen iets mee te doen om de schade te beperken?

Dan ga maar kijken naar een andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Uiteraard heb ik hem wel goed afgedroogd. Ik dacht er goed aan te doen om het direct af te sluiten en even niks mee te doen (zelfde procedure als bij mobieltje). Maar als ik jou zo begrijp heb ik een denkfout gemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vocht wil wel eens zorgen voor oxidatie bij veel metalen over een lange tijd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitz76
Bedankt nog beide

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"Uiteraard heb ik hem wel goed afgedroogd. Ik dacht er goed aan te doen om het direct af te sluiten en even niks mee te doen (zelfde procedure als bij mobieltje)."
Als het alleen schoon water is altijd bij verhoogde temperatuur laten drogen. En op zijn kop leggen om verder doordringen zo veel mogelijk tegen te gaan. Een graad of 50 kan veilig (betrouwbare ouderwetse oven ? Géén magnetron natuurlijk want dan kun je je hele laptop weggooien!!). Na droging blijft er dan alleen wat kalk achter. Wacht je te lang, dan is kans op oxidatie groter. Het drogen moet wel lang genoeg duren (liefst >12 uur) want als het water tussen folies is gekomen is het er nog niet zo snel uit.
Heb je iets anders geknoeid, iets met zuur of suiker dan is het probleem waarschijnlijk niet met drogen oplosbaar.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
Dankjewel! Dit had ik eerder willen weten. Hopelijk heeft iemand anders er nog iets aan.
Pagina: 1