Onkyo Receiver (stuk gegaan) -> Soundbar als vervanging?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 08:41
Mijn Onkyo RZ-800 (2016) heeft het begeven. Ik had deze naar volle tevredenheid aangesloten op een 5.0 set van Indiana Line Nota. Twee zuilspeakers, center en twee boekenplank speakers achter.

Reparatie van de receiver gaat waarschijnlijk in de papieren lopen en nu speelt het idee van een soundbar ook nog door het hoofd (voornamelijk van de vrouw). Ik zit in dubio, de ‘grote’ speakers de deur uit of een vervangende receiver.

Wat is je budget?
€500 voor nieuwe receiver of €1000 voor een Soundbar

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben erg gehecht aan muziek, maar zeker ook films en series. Blu-ray en Netflix. AppleTV en Spotify Connect.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit dan evt. te denken aan een Samsung Q90R of de Sony ST5000..

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er iemand die onlangs een dergelijke overstap heeft gemaakt? Of juist niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46
Die soundbar gaat nooit klinken zoals je losse set..

Gewoon EUR500 uitgeven aan een nieuwe receiver, met een beetje geluk was je vorige toch al verouderd en kun je nog ook nog eens met multiroom aan de gang (Heos, etc).

Indien de vrouw dit niet wat vind --> vrouw inwisselen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:42
Ik ben erg gehecht aan muziek, maar zeker ook films en series.
Hiermee valt een sounbar eigenlijk al direct af.

Films en series kijken met het geluid uit een fatsoenlijke soundbar is nog enigszins acceptabel, maar ook niet meer dan dat. Een fatsoenlijke weergave van muziek ga je zelden uit een soundbar krijgen.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie voor een nieuwe receiver kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:29

FeaR

In GoT we trust

veen906 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:06:
Ik ben erg gehecht aan muziek, maar zeker ook films en series. Blu-ray en Netflix. AppleTV en Spotify Connect.
Dan zou ik gaan voor de optie om de receiver te wisselen voor een nieuwe receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
500 euro aan een nieuwe reciever, vrouw nieuwe schoenen, en lekker samen uit eten gaan. Iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het zal altijd een stap terug zijn qua geluidskwaliteit als je nu zuilen hebt staan :D
En bedenk goed, als de zuilen weg zijn dan krijg je nooit meer akkoord van de vrouw om die grote lelijke dingen ( ;) ) weer aan te mogen schaffen.

Ik zou gewoon een nieuwe receiver aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:30:
Het zal altijd een stap terug zijn qua geluidskwaliteit als je nu zuilen hebt staan :D
En bedenk goed, als de zuilen weg zijn dan krijg je nooit meer akkoord van de vrouw om die grote lelijke dingen ( ;) ) weer aan te mogen schaffen.

Ik zou gewoon een nieuwe receiver aanschaffen.
Valt mee hoor, ik heb de net de Soundbar naar de slaapkamer verhuist en de zuilen weer van zolder gehaald, klinkt toch echt een stuk beter. Je gaat ze wel weer een stuk meer waarderen O+ . Lijkt me trouwens dat je met een versterker die minder dan 500e kost ook wel uit de voeten kan, misschien wat makkelijker om je vrouw te overtuigen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou bij de verkoper aankloppen voor een gratis reparatie. Een receiver hoort het langer dan vier jaar uit te houden, zeker eentje uit die prijsklasse (800 euro).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 08:41
Bedankt voor jullie reacties.

Even een update: de Onkyo is intussen gerepareerd (kosten €150, oorzaak kortsluiting rechter unit). Ik had hem al afgeschreven, maar heb de reparatie toch maar gedaan.

Omdat ik ‘niet zonder receiver kon’ heb ik een Marantz 6010 op de kop getikt. Ik had het niet verwacht maar hoorde toch een heel verschil in klank. Nu de onkyo weer terug is weet ik niet welke ik weer van de hand zal doen.

Een ding is wel zeker: Er komt geen soundbar in huis! 😁
Pagina: 1