Ik onderhoud nu een grote web applicatie gemaakt in php (7.3) met laravel (5.7).
Het probleem wat ik nu heb is dat aan mij is gevraagd of ik kan inbouwen dat alle exceptions worden gelogged, Ook de exceptions die door een try catch block zijn afgehandeld. ik heb verschillende oplossingen gevonden online maar die zijn niet goed toepasbaar.
Wat ik heb gevonden (De oplossingen kan door de grote van de applicatie niet worden gedaan):
1:
2:
(dashboardcontroller.php)
Exceptions\Handler.php
Log:
In deze voorbeelden kan je zien dat de exceptions die worden gecatch niet worden gelogged. Maar dat is dus wel de bedoeling.
Ik heb op verschillende plekken al voor hulp gevraagt maar steeds zonder success. Ik heb ook een stackoverflow question gemaakt. Misschien is dat beter leesbaar omdat ik het beter in het engels kon uitleggen
https://stackoverflow.com...-in-the-whole-application
Het probleem wat ik nu heb is dat aan mij is gevraagd of ik kan inbouwen dat alle exceptions worden gelogged, Ook de exceptions die door een try catch block zijn afgehandeld. ik heb verschillende oplossingen gevonden online maar die zijn niet goed toepasbaar.
Wat ik heb gevonden (De oplossingen kan door de grote van de applicatie niet worden gedaan):
1:
code:
1
2
3
4
5
6
| try { //Doe iets wat kan failen } catch (\Exception $e) { error_log($e->getMessage(), ...); //Orginele code } |
2:
(dashboardcontroller.php)
code:
1
2
3
4
5
| try { throw new \Exception('custom throwed exception'); } catch (\Exception $e) { Log::info('Exception catched'); } |
Exceptions\Handler.php
code:
1
2
3
4
5
| public function report(Exception $exception) { Log::info($exception); parent::report($exception); } |
Log:
code:
1
| [2020-03-10 17:19:09] local.INFO: Exception catched |
In deze voorbeelden kan je zien dat de exceptions die worden gecatch niet worden gelogged. Maar dat is dus wel de bedoeling.
Ik heb op verschillende plekken al voor hulp gevraagt maar steeds zonder success. Ik heb ook een stackoverflow question gemaakt. Misschien is dat beter leesbaar omdat ik het beter in het engels kon uitleggen
https://stackoverflow.com...-in-the-whole-application