Object heeft niet juiste grootte na plaatsen in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauline_macbook
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-02-2021
Hallo,

Ik wil graag mijn ontwerp voor een poster in een Photoshop mockup weergeven. De poster is ontworpen in Illustrator (A3: 3508 x 4960 px).

Ik heb een mockup gedownload van Envato Elements. In de beschrijving stond als grootte: 3500 x 2625 px. Dus mijn ontwerp in Illustrator zou groot genoeg moeten zijn.

Ik heb mijn Illustratorbestand in de Photoshop mockup geplaatst in de smart object laag. Maar de grootte van mijn poster was niet correct na plaatsen in Photoshop. Ik moest hem nog altijd vergroten met de transformeertool in Photoshop.

Doe ik een stap verkeerd? Of is dit normaal en moet je dan altijd je ontwerp nog wat vergroten in Photoshop voor het mooi in de mockup te doen passen.

Ik heb nog een bijkomende vraag: Is er een verschil in kwaliteit, resolutie, ... tussen het plaatsen van je ontwerp als llustratorbestand of als JPG/PNG in Photoshop?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Pauline

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het in illustrator maakt heb je toch een vectorbestand? Dan maakt het toch helemaal niet uit hoe groot dat je het ding wilt laten zien. Dat is het mooie aan vectoren, je kunt het zover vergroten als je wilt, kwaliteit verlies je niet.

Je kunt een JPG / PNG dan ook niet vergelijken met een vectorbestand, omdat het 2 heel verschillende dingen zijn. Ga je het gewoon 1:1 weergeven en het niet vergroten, verkleinen of andere rare dingen mee doen, dan kun je prima uit de voeten met een JPG. Wil je dingen gaan vergroten of verkleinen, dan zit je aan vectoren vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Hoe plaats je dit bestand in Photoshop? Volgens mij als je het bestand vanaf de file explorer erin sleept krijg je 'm op de ware grootte. Wanneer je kopieert en plakt klopt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-09 18:07
Dat het bestand bij plakken of plaatsen in Photoshop een andere maat heeft kan ook te maken hebben met de resolutie van het smart-object waar je het in plaatst.

Je kan bij Photoshop als de transformatie-tool (nog) geslecteerd staat ook de afmeting in pixels ingeven die het moet hebben. Zoals TERW_DAN aangeeft, maakt het voor al het vector materiaal niet uit als je het schaalt. Het heeft overigens wel invloed op eventueel geplaatste afbeeldingen en bepaalde effecten (zoals dropshadows) die resolutie gebonden zijn.