Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnitz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 17:44
Goedemiddag!

Ik heb deze week met plezier mijn G-Master GB2760QSU-B1 in gebruik genomen i.c.m. met mijn nieuwe PC (RX5700 build). In verschillende internet-bronnen las ik dat het scherm een goede kleurweergave heeft ondanks dat het een TN-paneel heeft en dat er veel winst is te behalen door het scherm te kalibreren. Ik kan echter geen bronnen vinden met kalibratie-instellingen. Heeft iemand hier ervaring met de instellingen van het scherm en wil je je instellingen delen?

Thanks alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je 'm kalibreren zul je een apparaat zoals een spyder moeten pakken. Anders is het niet echt kalibreren, maar gewoon instellen zoals jij 'm fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb het idee dat je naar teveel marketing praatjes hebt geluistert(niet om af te zijken of wat dan ook)
Maar YouTube en geschreven reviews zijn geen goede bronnen. (Behalve de data zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 19:02
Eens met @TERW_DAN. Als je echt wil fijn tunen zul je er waarschijnlijk achter komen dat er per individuele monitor (van het zelfde type) weergave verschillen zijn omdat ze per stuk anders van de lopende band komen. Is dat erg? Nee omdat het allemaal binnen acceptabele/callibreerbare marges valt. Meten = weten. de spyder laat zich niet beïnvloeden door moeie ogen, licht in de kamer etc etc. Of je (gegarrandeerd) blij zult zijn met het resultaat is een tweede.
Stel de monitor zo in dat je er happy mee bent. Persoonlijk vind ik mijn kijkervaring belangrijker dan wat een internet-bron/spyder me verteld. B)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnitz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 17:44
Thanks, ik begrijp wat je zegt. Desondanks hoop ik op een set instellingen die de weergave verbeterd naar 'algemene standaarden', met de wetenschap dat het inderdaad nog beter kan met een spyder. Zo heb ik eerder m'n tv een stuk beter laten presteren door de calibration settings op Rtings.com te gebruiken.