Poort openen in Ubee EVW321B voor Foscam IP camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:03
Een familielid heeft 2 IP camera´s van Foscam, één staat op poort 80 en de andere op poort 8088
Poort 80 is standaard al open en die camera is van buiten bereikbaar maar poort 8088 krijg ik niet geopend
Ik heb ook poort 88 geprobeerd maar ook die gaat niet open.

Situatie is simpel, Ubee EVW321B en vandaar naar de TV en PC en naar de camera op poort 8088
De andere camera op poort 80 is draadloos verbonden
Ik vond dit https://community.ziggo.n...21b-port-forwarding-16128 op internet en heb het zo gedaan maar poort blijft dicht.
Normaal doe ik niets met het MAC adres maar omdat het mij niet lukte door alleen port forward te doen heb ik het uitgevoerd zoals het daar in staat beschreven dus met MAC adres
Testen via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan blijft die aangeven dat poort 8088 gesloten is en vanuit mijn huis kan ik de camera ook niet bereiken

In de Ubee heb ik onder port forward het volgende ingevuld :
Local IP adres 192.168.178.36
Start port 8088
End port 8088
Extern IP adres 0.0.0.0 maar ook met zijn IP adres geprobeerd
Start port 8088
End port 8088
Prot TCP
Description alarm camera
Enable yes

Heeft iemand nog advies hoe ik de poort open kan krijgen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:49
Als poort 80 werkt, kijk dan eens hoe die port forward geconfigureerd is? Je zegt dat poort 80 standaard al open staat, dat kan, maar toch moet hij geforward zijn naar één van de camera's, anders zou dat nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Als je je IP adres even geeft, dan kunnen we met z'n allen met je meekijken :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Ik heb poort 80 niet ge-forward
Bedoel je het externe IP adres van het familielid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
gsm schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:35:
Ik heb poort 80 niet ge-forward
Shja, dan kan die ene camera op poort 80 die volgens jou werkt, niet werken. Hoe weet je modem/router naar welk intern IP-adres hij poort 80 moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

gsm schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:35:
Bedoel je het externe IP adres van het familielid ?
Die zou ik niet doorgeven ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Tha Render_2 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Shja, dan kan die ene camera op poort 80 die volgens jou werkt, niet werken. Hoe weet je modem/router naar welk intern IP-adres hij poort 80 moet sturen?
Tja dat werkt altijd met poort 80 en zo ook met de camera als die met poort 80 geconfigureerd is.
Hoe dan ook ik heb beeld vanuit mijn huis op zijn camera.
Zie hier op de print screen dat alleen de 2e camera met poort 8088 in port forward staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh-1HoJ2T_OHncZEt3w9uR9hSdI=/f/image/jQXe1L9zZPteBSwAJ80xfzDy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
Dan moet je het toch echt ergens anders zoeken hoor, misschien staat er nog een device voor? Of achter? Wat staat er bij DMZ host? Laatste tabblad, als daar het IP adres van één van de camera's staat, wilt dit zeggen dat hij gewoon ALLE poorten naar dat ene IP forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Er staan geen andere port forwardingen in en DMZ is leeg
Voel er niet zo voor om de camera in de DMZ te zetten en is volgens mij ook niet nodig althans ik heb dat nooit gedaan en het is altijd nog gelukt om het gewoon via port forward te doen maar dit is een onbekend modem voor mij dus vandaar dat ik dacht misschien moet ik nog wat extra´s doen zoals ik in de eerste link zag om het MAC adres in te geven, dat doe ik anders ook nooit en heeft ook niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Is er misschien een antivirus die de verbinding blokkeert?

offtopic:
en update die pc eens naar Windows 10 :X

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
Het mag inderdaad niet in DMZ host staan, maar dat zou verklaren waarom de ene camera via poort 80 wel gewoon bereikbaar is.

Nu ik blijf er bij, er moet dan ergens een ander routering device zijn of config, want als er één camera perfect van extern toegankelijk is op poort 80, dan moet die poort 80 ergens geforward zijn, anders kan de modem/router écht niet weten naar welk intern IP hij die poort moet forwarden, dus het MOET ergens ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Nee mijn AV blokkeerd geen poort en als ik de laptop neemt waar geen AV op staat kan ik ook geen verbinding krijgen, ook met de telefoon niet.
Via de link hierboven kan ik zien dat poort 8088 niet open staat en ook 88 niet.
Daar staat ook een kollom naast met common poorten die altijd open staan als er uiteraard wat aan hangt en daar zie je dat 80 staan die dus altijd open is mits er iets aan poort 80 zit en dat is nu zo met de ene camera
Poort 80 hoeft dus niet geforward zijn want die staat standaard open

Als ik er heen ga dan kan ik als test het IP adres van de camera in DMZ zetten en kijken of het dan wel lukt om hem extern te benaderen, gewoon als proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
gsm schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:00:
Poort 80 hoeft dus niet geforward zijn want die staat standaard open
Nogmaals ... kan goed zijn dat poort 80 open staat, maar zolang je niet ergens configureert naar welk intern IP adres die moet verwijzen, stopt dat verkeer gewoon op je modem/router hoor. Je hebt ergens port forwarding geconfigureert voor poort 80, zoek die configuratie, misschien nog een toestel voor of na de Ubee.

[ Voor 5% gewijzigd door Tha Render_2 op 11-03-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Helaas maar ik heb geen port forward aangemaakt voor 80
Ubee zit direct op de UTP kabel aangesloten door Ziggo, vanuit de Ubee gaan er 3 UTP kabels naar TV en PC en de camera met poort 8088
Zou er nog iets zijn met poort 80 dan zou dat een conflict veroorzaken met de camera maar die doet het perfect dus er is niets anders.
Maar hoe dan ook ik heb hulp nodig om poort 8088 te openen en niet voor 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als die ene foscam wel op port 80 bereikbaar is, doet-ie dat dan waarschijnlijk via de server van foscam middels uPNP

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Dat zou het kunnen wezen want daar staat inderdaad een vinkje achter Using UPnP to Map Port
Blijft de vraag waarom poort 8088 niet open gaat met portforward en de camera aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

gsm schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:38:
Dat zou het kunnen wezen want daar staat inderdaad een vinkje achter Using UPnP to Map Port
Blijft de vraag waarom poort 8088 niet open gaat met portforward en de camera aangesloten.
Dan moet je eerst dit oplossen:
gsm schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:10:
... vanuit mijn huis kan ik de camera ook niet bereiken...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:55
gsm schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:31:
Helaas maar ik heb geen port forward aangemaakt voor 80
Ubee zit direct op de UTP kabel aangesloten door Ziggo, vanuit de Ubee gaan er 3 UTP kabels naar TV en PC en de camera met poort 8088
Zou er nog iets zijn met poort 80 dan zou dat een conflict veroorzaken met de camera maar die doet het perfect dus er is niets anders.
Maar hoe dan ook ik heb hulp nodig om poort 8088 te openen en niet voor 80
2 dingen

1->Ziggo komt niet binnen op UTP, dus daar zit nog een modem/router voor. Zit daar mogelijk de andere camera op aangesloten met de port forwarding?
2->Vanuit de Ubee gaan er ook maar 3 kabels waarvan er geen eentje naar de camera op poort 80 gaat, dus dat sterkt het vermoeden dat die op de modem/router van ziggo zit aangesloten.

Edit 1: Excuus, beter lezen, camera op poort 80 is verbonden met Wifi, blijft punt nog wel open staan.
Edit 2: De ubee is een kabel modem/router, dus als deze is aangesloten op de Coax kabel dan vervalt mijn punt 1 ook.

[ Voor 11% gewijzigd door pickboy op 12-03-2020 13:26 . Reden: moet beter lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Brahiewahiewa schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:51:
[...]

Dan moet je eerst dit oplossen:

[...]
Waar doel je op ?
Ik kan hem vanuit mijn huis niet bereiken omdat poort 8088 niet open is en daar vraag ik hulp voor : hoe krijg ik die open ?

Klopt Pickboy, ik ging twijfelen of er toch iets voor zat maar waarschijnlijk heb ik het geheel niet goed bekeken aan de achterkant.
Ziggo heeft deze cable/router aangesloten en voor zover ik weet zit er niets voor.
Kabel van Ziggo komt uit de muur direct in de EVW321B en vanuit daar gaat het verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Laatst online: 28-09 20:31
gsm,

Heb je eens uitgezocht of die foscam wel met poort 8088 kan werken en welke software gebruik je om de foscam te benaderen.

-Edit-

Hou rekening mee dat alle poorten normaal vanaf buiten gesloten zijn om ter voorkomen dat er ongewenst verkeer naar binnen komt en dit is ook sterk af te raden.
Wanneer je gaat poort forwarden op de wijze hoe jij dat doet geef je een specifieke IP recht om door die poort te gaan en wordt doorverwezen naar de IP camera. Om die redenen kan je op de website om je poort te checken ook zien dat hij dicht is omdat deze website geen toegang heeft door die poort ( ander IP adres )

Bij mij staat poort 80 gewoon dicht via deze site wat normaal is lijkt mij......

[ Voor 69% gewijzigd door Arthion-nl op 12-03-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Los van dat je echt nooit IP camera's maar zo open en bloot moet port forwarden (echt gewoon niet doen... daar zal misbruik van gemaakt worden) zal je eerst de camera werkend moeten krijgen, zorg dat de camera zelf werkt (dat je er lokaal op het netwerk bij kan en het werkt) voordat je stap 2 doet: port forwarden en kijken of je dan vanaf internet erbij kan, eventueel kan je ook het een paar dagen open laten staan en dan kijken in de logs hoeveel mensen erop zitten, weet je ook dat het werkt :+

Doe dit soort spul gewoon over een VPN zoals het hoort...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
@Arthion-nl
Ik heb 8088 geprobeerd en 88 en bij mij werkt die op beiden poorten wel
Dat 80 dicht staat bij je klopt als je er niets aan poort 80 heb hangen
Liest gebruik ik poort 80 niet voor de camera maar die stond daar al op en heb dat voor nu even zo gelaten, als de andere op een willekeurige poort wel bereikbaar wordt dan ga ik die van 80 ook veranderen naar bv 8085
Mijn camera´s hebben allemaal een 808x poort en werken al 15 jaar goed, zie bijgevoegd print screen

@RGAT
Lees even terug, camera werkt lokaal perfect maar vanaf internet is die niet bereikbaar omdat de poort niet open gaat.
Als je in je log ziet dat er mensen op hebben gezeten dan zijn je instellingen niet goed want alleen machtiging houders kunnen maar inloggen.
En hoe kom je erbij dat camera´s over VPN hoort te gaan ? Bij alle camera´s staat dat je een portforwarding moet maken in de router.
Ik doe dit nu al zo´n 15 jaar en de ene keer gaat het wat gemakkelijker dan de andere keer maar meestal lukt het uiteindelijk helaas nu niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d74HTPXsn9z8h6d4rZp8VZ19t7E=/f/image/kZPmnxsauKQObYIm0o0om0fS.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
gsm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:22:
@Arthion-nl
Ik heb 8088 geprobeerd en 88 en bij mij werkt die op beiden poorten wel
Dat 80 dicht staat bij je klopt als je er niets aan poort 80 heb hangen
Liest gebruik ik poort 80 niet voor de camera maar die stond daar al op en heb dat voor nu even zo gelaten, als de andere op een willekeurige poort wel bereikbaar wordt dan ga ik die van 80 ook veranderen naar bv 8085
Mijn camera´s hebben allemaal een 808x poort en werken al 15 jaar goed, zie bijgevoegd print screen

@RGAT
Lees even terug, camera werkt lokaal perfect maar vanaf internet is die niet bereikbaar omdat de poort niet open gaat.
Als je in je log ziet dat er mensen op hebben gezeten dan zijn je instellingen niet goed want alleen machtiging houders kunnen maar inloggen.
En hoe kom je erbij dat camera´s over VPN hoort te gaan ? Bij alle camera´s staat dat je een portforwarding moet maken in de router.
Ik doe dit nu al zo´n 15 jaar en de ene keer gaat het wat gemakkelijker dan de andere keer maar meestal lukt het uiteindelijk helaas nu niet.

[Afbeelding]
Oke, dacht te lezen dat het lokaal ook niet werkte, nvm dat deel dan.
15 jaar geleden was port forwarden van camera's ook al twijfelachtig kwa veiligheid, tegenwoordig is het gewoon niet acceptabel, tenzij je echt wilt dat ze misbruikt worden, in dat geval moet je ze inderdaad port forwarden.
Zo zijn er zat games die stellen dat je Upnp aan moet zetten, Nintendo stelt dat je 'ALLE' poorten moet forwarden naar hun Wii U enz enz
Het punt is dat dit soort camera's niet veilig zijn, slechte firmware vol met lekken en zelfs backdoors die al jaren bekend zijn, als jij graag wilt dat je binnen een weekje op Shodan staat zodat je camera's misbruikt worden zou ik het vooral blijven port forwarden, als je wilt dat het goed werkt dan dus niet... 'zo doe ik het al 15 jaar' is geen reden, alleen maar dat het dus hoog tijd is dat je het nu gewoon netjes via een VPN gaat doen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Bedankt voor je advies maar hoe krijg ik een poort open in de EVW321B ?
Dat is mijn vraag vanaf het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
gsm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:28:
Bedankt voor je advies maar hoe krijg ik een poort open in de EVW321B ?
Dat is mijn vraag vanaf het begin
Zoals je screenshot, staat gewoon goed, dus je moet het probleem ergens anders zoeken.
Pagina: 1