55" TV mét draaiende muurbeugel (ervaringen?) of 65" zonder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTube
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 18:36
Ik zoek een?
55" TV i.c.m. draaiende muurbeugel of 65" TV met niet-draaiende beugel.

Huidige situatie: oorzaak van het dilemma
Ik heb momenteel een 48" Samsung pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart) op een draaiende muurbeugel i.c.m. een Sony soundbar pricewatch: Sony HT-CT380

Voor normaal televisie kijken zit ik op ongeveer 3.5 meter afstand, ik vind de TV dan net iets te klein. Als ik ga gamen dan ga ik op mijn andere bank zitten (deze staat haaks op de TV), dan draai ik de beugel zover deze kan (iets meer dan 45 graden denk ik) en dan zit ik op ongeveer 1.5 meter, dat is erg dichtbij maar ik vind het fijn.

Mijn huidige TV is kapot aan het gaan (paarse vlekken in het beeld) dus ik moet wat nieuws.

Wat is je budget?
±€1500 voor de TV. Eventuele muurbeugel mag dan rond de €150-180 kosten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix / Gamen / Ziggo

Mijn apparaten zitten via HDMI gekoppeld aan de soundbar, en de soundbar is weer HDMI ARC gekoppeld aan de TV. Momenteel gebruik ik: Ziggo box / Intel NUC7 (htpc) / Xbox One X (Ik wil volgend jaar de nieuwe Xbox Series X halen dus wellicht is HDMI 2.1 voor mij interessant? Ik weet niet wat de voordelen daarvan zijn).

De TV staat vaak een groot gedeelte van de dag aan. Mijn kinderen (en vriendin) kijken regelmatig Netflix. 's Avonds gebruik ik de TV vooral voor gamen of Netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als het een 55" TV wordt dan ga ik waarschijnlijk voor de LG C9 (pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart De 65 inch versie van de C9 vind ik wat te prijzig, ik weet niet welke 65" TV de beste kwaliteit geeft voor ongeveer €1500.

Muurbeugel is minder relevant. Zou een Vogel kunnen worden.

Het dilemma
Het dilemma zit hem dus vooral in het gamen. Ik vind het prettig om dichtbij de TV te zitten. Ik vraag me af of een 55" nog goed te draaien is met een muurbeugel, dus in zoverre dat ik de TV ver genoeg kan draaien om op de haaks geplaatste bank te kunnen zitten (schuiven met banken o.i.d. is overigens geen optie). Daarnaast heb ik nog steeds m'n twijfels of 65" groot genoeg is om op 3.5 meter te gamen terwijl ik nu op 48" en 1.5 meter game.

Een ander dilemma is dat de TV overdag veel uren staat op te branden terwijl de beeldkwaliteit voor mijn kinderen (en ook voor mijn vriendin, het boeit haar niet) niet interessant is. Een LG 55" C9 is dus eigenlijk zonde geld als je er op die manier naar kijkt. Ik vind het daardoor lastiger om een bak geld uit de geven aan een TV.

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Wat zijn jullie ervaringen met 55" TV's i.c.m. draaiende muurbeugels? Draait het goed / ver?
  • Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
  • Wat is de beste 65" voor ongeveer €1500? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
  • Kan een LG C9 de hele dag aanstaan, week in, week uit, zonder problemen? Of is deze dan na een paar jaar al ingebrand / kapot?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Wat zijn jullie ervaringen met 55" TV's i.c.m. draaiende muurbeugels? Draait het goed / ver?
Een 55'' tv is nog prima te draaien, dit is natuurlijk wel afhankelijk van het type muurbeugel. De draaihoek zal wel iets kleiner zijn doordat de tv natuurlijk groter is, voordeel van een OLED tv is dan weer de goede kijkhoeken.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Tja, lasttig. Wanneer je gewend bent om op 1,5 meter te gamen met een beelddiagonaal van 48'' gaat een 65'' tv op 3,5 meter ook tegenvallen. Daarentegen is de stap van 48'' naar 55'' op 3,5 meter wel klein, een 65'' tv biedt dan veel meer beleving wanneer je naar films en series kijkt.

Dit gezegd hebbende weegt bijv. de Sony 65XG9505 ongeveer hetzelfde als de LG 55C9. Wellicht is het een idee om een 65'' tv aan een muurbeugel te hangen en deze naar je toe te trekken wanneer je gaat gamen vanaf 3,5 meter?
Wat is de beste 65" voor ongeveer €1500? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Persoonlijk zou ik dan voor de Sony 65XG9505 kiezen, momenteel qua prijs/ prestatie de beste 65'' tv. Schrijf een aantal winkels aan en vraag om een persoonlijke prijs dan kan je deze tv voor rond de 1400 euro op de kop tikken (of wellicht voor een nog scherpere prijs).
Kan een LG C9 de hele dag aanstaan, week in, week uit, zonder problemen? Of is deze dan na een paar jaar al ingebrand / kapot?
Bij OLED is er altijd kans dat er retentie optreed, bij normaal huis-tuin-en-keuken gebruik is de kans wel klein dat dit voorkomt zeker bij de huidige generatie OLED tv's ongeacht hoe lang de tv aanstaat. Je moet er wel rekening mee houden dat een programma niet te lang op pauze staat en dat je de tv in stand-by zet i.p.v. volledig van het stroom afhaalt, in stand-by kan de tv een pixel refresh programma doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik heb een 55" LG C7 aan een oneforall meurbeugel hangen die kan draaien. De beugel kan vrij ver van de muur af, waardoor de TV behoorlijk ver gedraaid kan worden.

Verder eens wat betreft tv keuze met @Freshouttheoven. Wat betreft inbranden. OLED's zijn daar gevoeliger voor dan LCD tv's. Als jouw tv letterlijk 24/7 aanstaat, wat ik zelf niet onder normaal tv gebruik versta, dan bestaat er best een kans dat een OLED in gaat branden. Ik zou dan lekker voor een LCD gaan. Uiteraard afhankelijk van het materiaal wat je op de TV gaat laten zien. Statisch materiaal de hele dag op een OLED laten staan is vragen om problemen. Zolang het bewegend beeld is, is er niet zo veel aan de hand.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als de beeldkwaliteit voor twee derde van de kijkers niet uitmaakt is je budget zeer ruim. Misschien zelfs te ruim. Een oled zou je overall het 'beste' beeld geven, maar een 55'' lijkt mij in jouw situatie te klein.

Een logische (UHD) opvolger van je huidige tv zou de Samsung 65RU8000 zijn. VA, 120Hz, goede SDR helderheid, lage input, response tijd en VRR. Wil je ook degelijke HDR prestaties dan betaal je meer en kom je uit bij de Sony KD-65XF9005 en Samsung 65Q70R. Beide met FALD en voldoende helderheid voor HDR. Meer uitgeven is m.i. overkill en zal je alleen betere HDR resultaten geven. Je zou nog voor de wide-viewing-filter naar de Q80R kunnen kijken, maar aangezien bij je huidige TV de kijkhoek geen issue is lijkt me dat niet nodig.

65 inch lcd's van LG moet je vermijden vanwege hun IPS-panelen. Hetzelfde geldt voor de Sony XG85 serie. Bij goedkopere tv's lever je met name in op motion en ga je in feite ook een stap terug op dat gebied t.o.v. je huidige tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTube
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 18:36
Bedankt voor jullie suggesties! Het gaat een 65" worden, de Sony en de Samsung zien er allebei goed uit. Ik ga eens in een winkel kijken (zodra dat weer kan) en beslis dan.