Ik heb afgelopen kerst voor mijn zijn eerste PC gebouwd. Allemaal 2de hands onderdelen.
Dit zijn oa
-Moederbord: ASUS P8H67-I Deluxe mini
-CPU: Intel i5 2300
-Geheugen: 16gb DDR 3
-GPU: AMD 280X
Nu het probleem wat hij vaak ondervindt. Soms wilt de PC niet verder doorstarten. Dan krijg hij BIOS info te zien, en kan alleen op F1 drukken of ESC
Als hij dat doet dan komt hij automatisch in de BIOS. Door dan op F10 te drukken (saven), dan start PC normaal door. Er wordt dan niets veranderd in de BIOS.
Dit gebeurt random.
Eerst dacht ik dat het aan de bios batterij zou kunnen liggen, omdat hij dit probleem kreeg elke keer dat hij naar me toe kwam (hij woont bij zn moeder en neemt PC elke keer mee als die bij me is)
PC is dan even zonder spanning geweest.
Maar...dit gebeurt ook als PC bij mij uitstaat, terwijl er spanning op staat.
Heb al de laatste bios, en heb alles al op default gezet, maar dit probleem blijft terug komen.
Vraag me echt af wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
Toch batterij? Of echt iets anders?
Dit zijn oa
-Moederbord: ASUS P8H67-I Deluxe mini
-CPU: Intel i5 2300
-Geheugen: 16gb DDR 3
-GPU: AMD 280X
Nu het probleem wat hij vaak ondervindt. Soms wilt de PC niet verder doorstarten. Dan krijg hij BIOS info te zien, en kan alleen op F1 drukken of ESC
Als hij dat doet dan komt hij automatisch in de BIOS. Door dan op F10 te drukken (saven), dan start PC normaal door. Er wordt dan niets veranderd in de BIOS.
Dit gebeurt random.
Eerst dacht ik dat het aan de bios batterij zou kunnen liggen, omdat hij dit probleem kreeg elke keer dat hij naar me toe kwam (hij woont bij zn moeder en neemt PC elke keer mee als die bij me is)
PC is dan even zonder spanning geweest.
Maar...dit gebeurt ook als PC bij mij uitstaat, terwijl er spanning op staat.
Heb al de laatste bios, en heb alles al op default gezet, maar dit probleem blijft terug komen.
Vraag me echt af wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
Toch batterij? Of echt iets anders?