Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo,

Lange tijd dat ik nog hier nog een vraag gesteld heb, dus hopelijk is mijn vraag in lijn met de laatste regels.

Ik ben voor mijn huis (waarbij een deel professioneel gebruikt wordt voor IT diensten) op zoek naar een goed en krachtig mesh netwerk, met volgende vereisten:
- Mesh wifi router systeem
- Dient voldoende sterk bereik te hebben in een groot huis met de nodige constructies in beton
- Wifi 6 compatible
- Nu beschikbaar

Op basis van deze vereisten en het bekijken van reviews, kwam ik uit bij de Linksys Velop MX10, waarvan er reeds een artikel op Tweakers verscheen eind vorig jaar. Momenteel is er nog geen EU versie van beschikbaar, vandaar volgende vragen:
- Heeft er iemand al enig idee wanneer de Velop MX10 in Europa (België/Nederland) zal uitkomen?
- Nog beter: ik kan de MX10 via Amazon thuis laten leveren, maar dan zal dit met US plug zijn neem ik aan; kan ik deze mits een "reisstekker" gewoon in mijn 220V stopcontact steken en zal dit perfect werken?

Ik kijk uit naar jullie feedback en beantwoord graag bijkomende vragen!

Gr,
Nick

Beste antwoord (via _Nick_ op 13-03-2020 17:38)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Nick_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:41:
Hi,
Bedankt voor de info; ik ben op zoek gegaan naar gegevens en kon het volgende terugvinden:

[...]

Vervolgens heb ik volgende screenshot genomen uit een unboxing video van een US model van de Velop MX10: [Afbeelding]

Kortom: ik ga er dus vanuit dat ik mits een US->EU stekker-omvormer, de twee routers kan aansluiten.
Lijkt obvious, maar klopt mijn redenering? (ik wens namelijk geen router van 600 euro aan te kopen als ik deze niet kan aansluiten..)
Ja, dit moet gewoon werken met een simpele reisstekker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Nick_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:57:

- Nog beter: ik kan de MX10 via Amazon thuis laten leveren, maar dan zal dit met US plug zijn neem ik aan; kan ik deze mits een "reisstekker" gewoon in mijn 220V stopcontact steken en zal dit perfect werken?
Een reisstekker doet geen conversie naar 110V. Het apparaat moet dus zelf 230V accepteren. Of dat zo is hoort gewoon in de specsheet te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
Hi,
Bedankt voor de info; ik ben op zoek gegaan naar gegevens en kon het volgende terugvinden:
Power Supply: Input: 100-240V, 50-60Hz; Output: 12V/4A
Vervolgens heb ik volgende screenshot genomen uit een unboxing video van een US model van de Velop MX10: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isFU4RD6YAeA4k6-4q_xMMzWtZo=/800x/f/image/emRZY2rako6I8rxTPOmKjezj.png?f=fotoalbum_large

Kortom: ik ga er dus vanuit dat ik mits een US->EU stekker-omvormer, de twee routers kan aansluiten.
Lijkt obvious, maar klopt mijn redenering? (ik wens namelijk geen router van 600 euro aan te kopen als ik deze niet kan aansluiten..)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Nick_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:41:
Hi,

[...]

Vervolgens heb ik volgende screenshot genomen uit een unboxing video van een US model van de Velop MX10: [Afbeelding]

Ja, dit moet gewoon werken met een simpele reisstekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56
Dat gaat werken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
Feest! Bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1982
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd, mede omdat ik ook op de MX10 van Linksys zit te azen.

Maar ik denk, dat je ipv een reisstekker, ook gewoon deze voeding kunt gebruiken:
https://www.applamp.nl/ad...34BQP5EAkYASABEgKv5vD_BwE

Weet jij trouwens of de Linksys MX-10 in de toekomst homekit-compatible word? Ik lees tegenstrijdige berichten overal en weet niet goed hoe of wat.

Staat er toevallig iets over in het boekje? Ik neem aan dat je hem inmiddels in je bezit hebt.
En hoe bevalt de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:59
Ook ik ben zeer geïnteresseerd in deze set.
Hoe bevalt hij? En waar is de US versie te koop?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Wat is het verschil met de MX5300? Ik dacht dat dat hetzelfde model was maar dan voor Europa?

MX5 & MX10 --> MX 5300 & MX 10600?
Pagina: 1