Advies om mijn 1080ti beter te benutten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025
Beste tweakers

Vorig jaar heb ik een 1080ti voor een prikkie kunnen kopen en direct in mijn systeem geplaatst. Inmiddels merk ik bij sommige games dat ik de rest van mijn pc ook maar eens wil gaan upgraden om mijn 27inch 1440 144hz maximaal te kunnen benutten op hz en kwaliteit. Aan jullie wil ik graag vragen wat ik moet gaan upgraden. Momenteel heb ik:

i5 6600k
Asus GTX1080ti
Asus TUF TROOPER B150 D3
2x8 GB DDR3 Kingston ValueRAM KVR16LN11K2/16

Ik denk dus dat ik ook mijn CPU moet gaan upgraden. Echter zal ik dan ook wellicht het moederbord EN het werkgeheugen moeten upgraden. Hierbij hoop ik advies te krijgen omdat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Hieronder beantwoord ik de vragen nog even.

Ik zoek een?
Nieuwe CPU die prima kan samenwerken met mijn 1080ti. Ik gebruik mijn systeem om te gamen op een 1440p 144hz monitor.

Wat is je budget?
Geen, alles wat nodig is om mijn 1080ti goed te benutten

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd intel gehad, maar dit betekent niet dat het intel moet zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om mooiste graphics en hoogst aantal hz te behalen dat mogelijk is bij games.

Welke games speel je?
Ik probeer bijna alles uit. Maar ik houd van een graphics beautiful game and dan maximum hz

Bedankt alvast voor eventuele reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Alonzozo op 11-03-2020 13:46 ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom heb je de template met alle belangrijke vragen weggehaald?
Ook mis ik een eigen opzet/idee en niet geheel onbelangrijk: waarom denk je dat je je pc moet upgraden? Wat gaat er dan precies niet goed?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Alonzozo
Ik heb één vraag toegevoegd, namelijk wat ik ermee wil doen. De rest heb ik van een eerdere post. Welke vragen ontbreken?

Mijn CPU zit geregeld op 100% bij games en mijn gpu op 50-60-70.

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 12:12
Puur voor gamen een Ryzen 3600 met een B450 bord en 16 gb 3200mhz DDR4 geheugen.
Dan wordt je gpu op 1440p 144hz je bottleneck.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GTX1080Ti wordt geen bottleneck. Ook niet met 9900K

@Alonzozo Ryzen3600 is voor gamen het ideale.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Alonzozo
Onderstaande upgraden zou dus voldoende moeten zijn?

MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5 3600X

Nog een bepaald geheugen wat aan te bevelen is?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alonzozo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:24:
Onderstaande upgraden zou dus voldoende moeten zijn?

MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5 3600X

Nog een bepaald geheugen wat aan te bevelen is?
Non X is prima.
RAM => pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Alonzozo
Awesome, thanks. De voeding is verder prima?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:06
Alonzozo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Volgens mij heb je in dit topic nog niet gezegd wat voor voeding je hebt?

Ik zie in je inventaris deze pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM, klopt dat nog steeds?

Nu ken ik niet elk type voeding, maar in het "Voeding advies en informatie" topic staat die in de startpost vermeld als niet interessant:
-The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
De be quiet! Pure Power L8 en Pure Power L8 CM zijn geen interessante voedingen doordat ze te duur zijn voor wat je krijgt. De voedingen tot en met 400W zijn gemaakt door FSP en die van 430W en hoger zijn gemaakt door HEC ook al zijn ze dus gemaakt door twee verschillende fabrikanten het design is vergelijkbaar. Alle voedingen maken namelijk gebruik van een double forward design met group regulation, dus zonder individuele spanningsregulatie en dus ook niet geschikt voor de C6 en C7 power states, prestaties zijn ook niet bijzonder en zo ook de kwaliteit niet. Dit alles maakt dat deze voedingen te duur zijn voor wat je krijgt.
Dus die was al niet interessant bij aankoop en nu zou ik die ook vervangen. Dan kun je in datzelfde bericht vinden welke voeding wél interessant is. Iets van een 550W moet al meer dan voldoende zijn voor een Ryzen 5 3600 en 1080Ti.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alonzozo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Deze pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM
zou ik vervangen. maar je had dat nog niet vermeld, net als welke 1080Ti je hebt. maar in andere topics van je heb je daar ook al advies over gekregen

Pagina: 1