Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aldi desktop PC aanrader?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een desktop PC. Gebruik hem op te kunnen thuiswerken (VMware) en voor programma's als Illustrator, Photoshop, Sketchup.
Dit doe ik nu op mijn Asus N752VX laptop
wat wat mij betreft voldoende vlot gaat.

Nu was ik in eerste instantie van plan om zelf een desktop te gaan configureren alleen komt het daar niet van.
Afgelopen week viel de folder van de Aldi in de bus en viel mijn oog op een Medion PC voor een aantrekkelijke prijs (499 euro).
Wat vinden jullie hiervan als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding en in hoeverre deze voor mijn doeleinden geschikt gaat zijn?
Zijn de grafische prestaties voldoende en is het mogelijk om later alsnog een aparte grafische kaart in te bouwen?
Graag jullie mening

Medion Akoya MD34220

Alle reacties

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-11 13:52
Geen slechte toestellen, voor vmware ga je wel extra diskspace moeten voorzien. Windows home is ook wat beperkter naar virtualisatie toe. De toestellen worden gemaakt door Lenovo aangezien ze daar eigendom van zijn.

Nadelen zijn er ook ... ik kan van deze geen inside foto's vinden op google maar de meeste gebruiken geen standaard ATX of ITX moederbord of behuizing. Dat is op zich enkel een probleem als je dingen wil aanpassen op termijn.

Zie voorbeelden: https://www.benl.ebay.be/...on+md+motherboard&_sop=19

Verder is het zo dat je goed moet opletten met type aanduidingen van de gebruikte componenten. Soms staan er extra lettertjes bij bv het type grafische kaart ... Als je dan alle cijfertjes vergelijkt is dat een iets minder goed presterende uitvoering of bv lager geklokt.

• lordleuter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 13:41
Ik zou niet zo maar deze pc kopen.
de gpu is niet de beste, en een zwaardere gpu er in zetten kan zorgen voor problemen.
dit omdat het systeem natuurlijk niet met de meest robuste onderdelen is gemaakt.
er zal bespaard zijn op bijvoorbeeld de voeding of andere cruciale componenten.
ook met jouw vraag van een betere grafische kaart zou het wel eens niet goed kunnen passen door bijvoorbeeld onderdelen op het moederboard,of de case zelf die te klein is.

wat een optie zou kunnen zijn voor dat geld, is een occasion van een tweaker over te nemen.

een i7 2600k
16GB ddr
gtx970 is snel zat voor nette games te doen . video editing tot 4k ,
capture one (een ander soort light room)
davinci resolve (adobe premiere)
lopen er prima op .

maar ik begrijp ook wel dat je echt nieuw wilt.

misschien zijn er nog andere tweakers die hier een andere mening over hebben.
uiteindelijk kan je dan zelf de beste keuze gaan maken.
een mening van een ander is immers niet je eigen gedachte :*)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
@lordleuter ik zou echt 10x liever die medion hebben. Voor het geld is het een prima pc. Medion gebruikt volgens mij gewoon a-merk producten

Voor gamen minder geschikt. Zonder te weten wat voor voeding er in zit kan je niet zeggen of je kan upgraden.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1650 Ventus XS 4G

zoiets zal altijd wel werken.

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-11 15:53

Lappieboy

voltijd nerd

418O2 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:49:
@lordleuter ik zou echt 10x liever die medion hebben. Voor het geld is het een prima pc. Medion gebruikt volgens mij gewoon a-merk producten

Voor gamen minder geschikt. Zonder te weten wat voor voeding er in zit kan je niet zeggen of je kan upgraden.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1650 Ventus XS 4G

zoiets zal altijd wel werken.
Sluit ik mij helemaal bij aan!
Echter vind ik 499 wel een tikkeltje aan de hoge kant.
Vooral ook omdat dezelfde machine laatst afgeprijsd bij een ALDI hier in de buurt lag voor €400 8)
Maar als je kant en klaar wil, je koop er geen slechte machine mee.

Een moderne GPU die geen extra stroom nodig heeft zal altijd wel werken,
in het beste geval zit er zelfs nog een PCI-e stekker in de Pc zodat er een wat dikkere GPU in kan.

Echter, Heb je niet een werkende Hyper-V nodig als je vm's wil draaien?
Dat werk namelijk niet op windows 10 Home. (dacht ik?!)

Truth is, the game was rigged from the start.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Civic09 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:26:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een desktop PC. Gebruik hem op te kunnen thuiswerken (VMware) en voor programma's als Illustrator, Photoshop, Sketchup.
Dit doe ik nu op mijn Asus N752VX laptop
wat wat mij betreft voldoende vlot gaat.

Nu was ik in eerste instantie van plan om zelf een desktop te gaan configureren alleen komt het daar niet van.
Afgelopen week viel de folder van de Aldi in de bus en viel mijn oog op een Medion PC voor een aantrekkelijke prijs (499 euro).
Wat vinden jullie hiervan als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding en in hoeverre deze voor mijn doeleinden geschikt gaat zijn?
Zijn de grafische prestaties voldoende en is het mogelijk om later alsnog een aparte grafische kaart in te bouwen?
Graag jullie mening

Medion Akoya MD34220
Intel® UHD-graphics 630 kan een killer zijn ik heb een CPU met dergelijke GPU .. (de grafische kaart zit in de CPU) voor sommige games/features is deze grafische oplossing bar slecht .. (lees iets werkt er niet in game / errors)

En zo te zien aan de afmetingen word een PCIe grafische kaart erin zetten een andere uitdaging .. probeer dus een review te vinden die wat meer licht schept.. kan je later een andere grafische kaart er in proppen .. zou ik hem kopen anders weglopen.

Tja vanalles

• Civic09
  • Nu online
Bedankt voor de reacties. Als basic PC moet het dus wel voldoen, wil je (in de toekomst) meer, dan is het systeem dus minder flexibel.

VM-ware betekent in mijn geval gewoon het programma VM Ware Horizon Client om in te kunnen loggen op de werkgomgeving.

Gamen heb ik vroeger veel op de PC gedaan maar daar gebruik ik sinds jaren een PS4 Pro voor. Doe voornamelijk racegames.

Kan eens kijken of ik voor hetzelfde geld zelf iets samen kan stellen met minimaal vergelijkbare specs en de mogelijkheid om later wel een goede GPU bij te plaatsen.

• sneakfreak
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 22:41
Ik was ook naar deze pc aan het kijken. Ik zou er nog een ongebruikte GTX 1050 willen in steken, en mijn oude dataschijf. Probleem is dat ik echt nergens specs of een foto van de binnenkant kan vinden. Ik ben aan een amd 3600 systeem aan het denken, maar voor deze prijs heb je wel wat bang for the buck denk ik. Ik heb een medion systeem met een 3770 in gebruik. Begint nu (na 7 jaar intensief gebruik) wat na te laten, en hij accepteert de bovenvermelde 1050 niet :-(, vandaar dat ik aan het uitkijken ben.

• 418O2
sneakfreak schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:35:
Ik was ook naar deze pc aan het kijken. Ik zou er nog een ongebruikte GTX 1050 willen in steken, en mijn oude dataschijf. Probleem is dat ik echt nergens specs of een foto van de binnenkant kan vinden. Ik ben aan een amd 3600 systeem aan het denken, maar voor deze prijs heb je wel wat bang for the buck denk ik. Ik heb een medion systeem met een 3770 in gebruik. Begint nu (na 7 jaar intensief gebruik) wat na te laten, en hij accepteert de bovenvermelde 1050 niet :-(, vandaar dat ik aan het uitkijken ben.
Update je bios eens als dat kan :)

Als je zelf kan bouwen zou ik dat ryzen systeem pakken. Prebuilts zijn voor als je zelf niet wil/kan bouwen

Verwijderd

Lappieboy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Vooral ook omdat dezelfde machine laatst afgeprijsd bij een ALDI hier in de buurt lag voor €400 8)
Dit kan helemaal niet, deze pc met deze specificaties is nog niet eerder op de markt geweest!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Dit kan helemaal niet, deze pc met deze specificaties is nog niet eerder op de markt geweest!
Bijzonder; Gaat om dezelfde CPU, hoeveelheid Ram + SSD en behuizing. :P
Hoe kom je erbij dat deze nog niet eerder op de markt is geweest?

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
[...]

Nee. Sterker nog, Hyper-V zit vooral in de weg. Maar je kunt inderdaad ook Windows Pro pakken en dan Hyper-V draaien. Alleen geeft dat wel eens problemen met andere VM software, zoals VirtualBox.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pepsiblik schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Nee. Sterker nog, Hyper-V zit vooral in de weg. Maar je kunt inderdaad ook Windows Pro pakken en dan Hyper-V draaien. Alleen geeft dat wel eens problemen met andere VM software, zoals VirtualBox.
Sterker nog: Civic09 in "Aldi desktop PC aanrader?"

Er wordt dus helemaal niet gevirtualiseerd op de PC; er moet alleen een Horizon client kunnen draaien...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Lappieboy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:39:
[...]

Bijzonder; Gaat om dezelfde CPU, hoeveelheid Ram + SSD en behuizing. :P
Hoe kom je erbij dat deze nog niet eerder op de markt is geweest?
Heel simpel, ik volg al een jaar zeer intensief wat Aldi heeft aan PC.
Vorig jaar maart 2 stuks, 1 AMD Rijzen voor 499,00 en 2 weken later een I5-9400 processor met UHD630,512 ssd,1THDD, 12GB geheugen
Deze lijkt er dus sterk op, echter met 1T schijf extra en 12 GB geheugen ipv 16,prijs toen 599,00
In dec gevolgd door een AMD Rijzen met GTX1650, 256 SSd, 1T HDD en 8gb geheugen.deze was ook 599,00
Ik heb zelfs de desbetreffende folders nog waar ze in stonden.

types als volgt
P32010 14 maart
P62017 28 maart
MD34190 7 december

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Heel simpel, ik volg al een jaar zeer intensief wat Aldi heeft aan PC.
Vorig jaar maart 2 stuks, 1 AMD Rijzen voor 499,00 en 2 weken later een I5-9400 processor met UHD630,512 ssd,1THDD, 12GB geheugen
Deze lijkt er dus sterk op, echter met 1T schijf extra en 12 GB geheugen ipv 16,prijs toen 599,00
In dec gevolgd door een AMD Rijzen met GTX1650, 256 SSd, 1T HDD en 8gb geheugen.deze was ook 599,00
Ik heb zelfs de desbetreffende folders nog waar ze in stonden.

types als volgt
P32010 14 maart
P62017 28 maart
MD34190 7 december
I stand corrected, zal dan vast de 12gb zijn geweest. ;)
Niet dat het voor de TS veel uitmaakt.

@Civic09 ik denk dat een GPU in jou geval weinig toevoegt en in het geval dat een 'kleine' boost nodig is een instap kaart volstaat.
Op het werk heb ik een i5 8400 waar photoshop en lightroom super op draaien, zonder GPU.
Wil je niet teveel aanklooien en/of niet zelf bouwen is het geen gekke keuze. :)

Verwijderd

Wat is de meest simpele videokaart die geschikt zou kunnen zijn? Ik heb nu een GTX650. De voeding zal redelijk beperkt zijn om er een te zware kaart in te kunnen doen. Games speel ik er niet op, wel fotobewerking. Mijn huidige Medion pc wordt 7 jaar en is aan vervanging toe. Als iemand een voorbeeld kan noemen van een type kaart graag. Het ontbreken van een echte videokaart is het enige wat mij bij deze pc niet helemaal aan staat, extra HDD zit er zo in.

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:08:
Wat is de meest simpele videokaart die geschikt zou kunnen zijn? Ik heb nu een GTX650. De voeding zal redelijk beperkt zijn om er een te zware kaart in te kunnen doen. Games speel ik er niet op, wel fotobewerking. Mijn huidige Medion pc wordt 7 jaar en is aan vervanging toe. Als iemand een voorbeeld kan noemen van een type kaart graag. Het ontbreken van een echte videokaart is het enige wat mij bij deze pc niet helemaal aan staat, extra HDD zit er zo in.
Als je niet gamed is die igpu gewoon prima

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Aldi geeft aan, 1 HDMI uitgang en 1 displaysport uitgang, iemand enig idee of je die tezamen kunt gebruiken, want er is verder idd weinig of niets te vinden.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:12
[...]

Een moderne GPU die geen extra stroom nodig heeft zal altijd wel werken,
in het beste geval zit er zelfs nog een PCI-e stekker in de Pc zodat er een wat dikkere GPU in kan.

Tikkeltje aan de dure kant? Minimale prijs voor een 9400 is 199,- en bij de meeste shops zelfs rond de 230,-... Dan heb je al bijna de helft van het budget uitgegeven. Een beetje goed maar betaalbaar moederbord is ook al 60/70 euro. 16GB RAM kost je ook zo ongeveer rond de 6 tientjes. Daarbij komt dan nog een 512GB SSD bij, voeding, een behuizing en een Windows licentie... nee hoor, zelfs al ga je voor alleen maar goedkope onderdelen dan is 499,- een hele nette prijs.

• Civic09
  • Nu online
Ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Kan me er denk ik geen buil aan vallen.

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

MicGlou schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Tikkeltje aan de dure kant? Minimale prijs voor een 9400 is 199,- en bij de meeste shops zelfs rond de 230,-... Dan heb je al bijna de helft van het budget uitgegeven. Een beetje goed maar betaalbaar moederbord is ook al 60/70 euro. 16GB RAM kost je ook zo ongeveer rond de 6 tientjes. Daarbij komt dan nog een 512GB SSD bij, voeding, een behuizing en een Windows licentie... nee hoor, zelfs al ga je voor alleen maar goedkope onderdelen dan is 499,- een hele nette prijs.
Heb je gelijk in, had wellicht mijn zin iets anders moeten formuleren.
Zeker is het niet enorm duur in verhouding. ;)
Ik zou het echter niet kopen voor €500, maar duur in verhouding is het zeker niet.
Daarom voor TS en zijn doeleinden een uitstekende aankoop!

• Civic09
  • Nu online
Bij de Aldi hidezeer in het dorp even gekeken vandaag en daar lag nog een eerdere aanbieding. Een Ryzen systeem met grafische kaart voor 599. Betreft deze

Kan niet goed inschatten of deze zijn meerprijs waard is t.o.v. het model dat morgen in de winkel ligt.
Werk wel veel met Sketchup en wellicht is dan een betere grafische kaart een voordeel.

• 418O2
Civic09 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
Bij de Aldi hidezeer in het dorp even gekeken vandaag en daar lag nog een eerdere aanbieding. Een Ryzen systeem met grafische kaart voor 599. Betreft deze

Kan niet goed inschatten of deze zijn meerprijs waard is t.o.v. het model dat morgen in de winkel ligt.
Werk wel veel met Sketchup en wellicht is dan een betere grafische kaart een voordeel.
ik denk niet dat de gpuiets uitmaakt voor sketchup.

De 6/12 configuratie tov de 6/6 van de intel wel. Alleen wel 8 ipv 16gb ram, maar een upgrade is ook niet meer zo duur

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 13-03-2020 14:44 ]

• Beloki
  • Laatst online: 19-11 20:50

Die zag ik ook net in de winkel Aldi bij Waalwijk

Maar dan voor 400 euro

Verwijderd

Dat is de pc van 7 december, die mogen ze wel eens afprijzen!

Verwijderd

Beloki schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Die zag ik ook net in de winkel Aldi bij Waalwijk

Maar dan voor 400 euro
Weet je zeker dat het diezelfde was? Meestal prijzen ze er 100 euro van af. Aldi presteert het om pc van 2 jaar oud! (uiteraard wel nieuw in doos) In de winkels te leggen en voor de prijs waarvoor ze destijds ook al te koop waren. Ook heb ik een pc gezien van al 1 jaar oud. De pc van 2 jaar oud was de P22005 van 799,00 voor 499,00 (aldus Aldi). pc is van 25-10-2017 en stond te koop in augustus 2019, heb er foto's van. PC was in 2017 echter ook al 499,00. Oppassen geblazen dus!

• Beloki
Ja het leek op de nieuwe maar ik zag de trefwoorden op de doos:

8 GB DDR4 werkgeheugen
256 GB PCIe en 1 TB geheugen

Dus dat was het zeker

Maar vandaag dus de nieuwe pc opgehaald... Zeer tevreden over..

Had een oude Medion uit 2014..

Verwijderd

Beloki schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:25:
Ja het leek op de nieuwe maar ik zag de trefwoorden op de doos:

8 GB DDR4 werkgeheugen
256 GB PCIe en 1 TB geheugen

Dus dat was het zeker

Maar vandaag dus de nieuwe pc opgehaald... Zeer tevreden over..

Had een oude Medion uit 2014..
Hoeveel pc hadden ze bij jullie binnen gekregen? Hier 2 stuks, waren om 8.05 uitverkocht, de eerste ging met mij mee naar huis :) . Huidige Medion is van 2013. Ik heb de doos nog dicht. Komt van de week wel een keer.

• Beloki
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Hoeveel pc hadden ze bij jullie binnen gekregen? Hier 2 stuks, waren om 8.05 uitverkocht, de eerste ging met mij mee naar huis :) . Huidige Medion is van 2013. Ik heb de doos nog dicht. Komt van de week wel een keer.
Ik was de eerste, toen een andere man

Hoeveel er waren weet ik niet want een medewerker haalde het uit de magazijn voor mij en die man

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Dit soort PC's wordt vaak van de oudere componenten gebouwd. Niks mis met een Ryzen2600 (uit 2018)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Hackus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:37:
@Verwijderd Dit soort PC's wordt vaak van de oudere componenten gebouwd. Niks mis met een Ryzen2600 (uit 2018)
Je begrijpt het niet, Aldi doet net of de pc splinter nieuw is, dus modern en dan blijkt hij 2 jaar geleden al door hun te zijn aangeboden, tevens verzinnen ze een van prijs die de pc nooit gehad heeft, en verkopen ze hem voor de prijs waar ze dit 2 jaar geleden ook al voor deden. Je koopt dus een pc die al 2 jaar op de markt is voor dezelfde prijs van toen. Ze belazeren je gewoon door een van prijs te noemen die 200 euro hoger ligt dan de prijs destijds. Hadden ze naar waarheid geantwoord met de prijs van 499.00 nu voor 400 lag de zaak anders.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Je begrijpt het niet, Aldi doet net of de pc splinter nieuw is, dus modern en dan blijkt hij 2 jaar geleden al door hun te zijn aangeboden, tevens verzinnen ze een van prijs die de pc nooit gehad heeft, en verkopen ze hem voor de prijs waar ze dit 2 jaar geleden ook al voor deden. Je koopt dus een pc die al 2 jaar op de markt is voor dezelfde prijs van toen. Ze belazeren je gewoon door een van prijs te noemen die 200 euro hoger ligt dan de prijs destijds. Hadden ze naar waarheid geantwoord met de prijs van 499.00 nu voor 400 lag de zaak anders.
Ik kan me niet voorstellen dat die dezelfde specs had. aangezien de Ryzen 2600 pas voor consumenten uitkwam in midden 2018(aug)
(ook is een PC die nieuw uitkomt met znm specs altijd duurder) de Ryzen 2600 cpu kostte ook los als over de €200,-)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 15-03-2020 09:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
En een GTX 1650 is vanaf april 2019 beschikbaar dus ook die kan er in begin 2018 niet in gezeten hebben.

Verwijderd

Hackus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat die dezelfde specs had. aangezien de Ryzen 2600 pas voor consumenten uitkwam in midden 2018(aug)
(ook is een PC die nieuw uitkomt met znm specs altijd duurder) de Ryzen 2600 cpu kostte ook los als over de €200,-)
Laat maar, je snapt het nog steeds niet!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Je bedoelt dat Aldi gewoon doet wat iedere winkel doet.

Niks nieuws, niet netjes maar niks nieuws omdat je dit overal ziet.

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
Heeft iemand hem getest? Kan je 2 schermen erop aansluiten?

• Beloki
iPersia schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:34:
Heeft iemand hem getest? Kan je 2 schermen erop aansluiten?
Ja je kan hem aansluiten op 2 schermen:

HDMI en Displayport

Ik heb 2 monitoren met vga en dvi aansluitingen

Kabel van dvi naar hdmi gebruikt
En een displayport naar dvi kabelconverter gebruikt

Geen probleem
Pagina: 1