Bezig met inrichting van een stuk domotica in huis, met name de verwarmingsinstallatie moet er momenteel aan geloven. Om deze te optimaliseren (mede op verschillende weersomstandigheden door het jaar heen), wil ik uitgebreid loggen. Het systeem (Loxone) kan dat, het gooit zoveel UDP berichtjes naar m'n NAS als ik maar wil. Daar wil ik de logfiles bewaren, om ze op verschillende manieren nader te verwerken. Die analyse inrichten komt dus nog en zal vast nog wel een aantal iteraties doormaken (daarom bewaar ik dus de ruwe logfiles).
Om te logging zelf in te richten mag ik dus allerlei namen verzinnen voor te loggen dingen en eventuele toelichtende teksten. En dan vraag ik mij af: zitten daar nog mogelijke (on)handigheden in? Iets wat ik juist wel / niet in de naamgeving wil verwerken. Iets wat ik juist wel / niet wil loggen?
(Google levert me resultaten over tools en hoe logging aan te zetten in X, maar eigenlijk niets over hoe er vervolgens mee om te gaan..)
Om te logging zelf in te richten mag ik dus allerlei namen verzinnen voor te loggen dingen en eventuele toelichtende teksten. En dan vraag ik mij af: zitten daar nog mogelijke (on)handigheden in? Iets wat ik juist wel / niet in de naamgeving wil verwerken. Iets wat ik juist wel / niet wil loggen?
(Google levert me resultaten over tools en hoe logging aan te zetten in X, maar eigenlijk niets over hoe er vervolgens mee om te gaan..)