Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 20:00
Sinds een aantal weken, heb ik een probleem met mijn Samsung Syncmaster 214T (S-PVA) scherm, ik gebruik dit scherm als tweede scherm en voor het aansluiten van een oude console op de S-Video poort (Vanwege het 4:3 formaat)
Het probleem is als volgt:

Bij het aanzetten van het scherm knippert het OSD, en sinds een aantal weken wordt er steeds meer een raster van knipperende lijnen zichtbaar wanneer aangesloten op DVI of VGA, nadat de monitor een tijdje heeft aangestaan worden deze wel minder, maar helemaal weg gaan ze niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwLk_slNn38Uj3yFNTq5fRs1jc0=/800x/filters:strip_icc()/f/image/JAlS419V0W6MPIsq85vBa5qk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sqlrx-arR1GDmhOx1aY4rZBUMh4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/JJTKScOPtxa9Ge5weTgPK16E.jpg?f=fotoalbum_large

Op S-Video is het resultaat nog veel erger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eos5O-RZerPYkkOuVKzYXbz67C0=/f/image/YP2PyTMUsJiiPxloB5oyx4Il.jpg

Nu heb ik wel al de Capacitators op het powerboard van de monitor vervangen en ook het hele powerboard, echter geeft dit geen verbetering ik vraag me dan ook af wat er hier versleten is. (Video-board ziet er goed uit) Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit je het scherm op de PC aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:45:
Hoe sluit je het scherm op de PC aan?
Zoals gezegd op de PC via de DVI of VGA kabel.
Op de Console via de S-video ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je bij de aansluitingen moet zoeken. Wat doen deze monitoren tweedehands, wellicht voor weinig geld vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:02:
Ik denk dat je bij de aansluitingen moet zoeken. Wat doen deze monitoren tweedehands, wellicht voor weinig geld vervangen?
ok die zitten op het videoboard, daar heb ik wel naar gezocht, maar de enige plekken waar ik dat kon vinden zijn hoax sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
LCD Driver board BN41-00607C zou ik dan nodig hebben.

Als dat daadwerkelijk het probleem is, ik wil zeker weten dat het bijvoorbeeld niet een versleten Back-light is

[ Voor 52% gewijzigd door Tirinium op 11-03-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:59
Schroef hem eens open en controleer de condensatoren.

Samsung heeft hele series met condensatoren die na verloop van tijd lekken of bol staan.

Op het werk tientallen gehad, die gaan uiteraard terug onder garantie, maar die van mijn ouders daadwerkelijk gefixt door condensatoren van een paar cent te vervangen.

Corrspondeert ook met dat het na even aan staan minder wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door KnoxNL op 11-03-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
KnoxNL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:19:
Schroef hem eens open en controleer de condensatoren.

Samsung heeft hele series met condensatoren die na verloop van tijd lekken of bol staan.

Op het werk tientallen gehad, die gaan uiteraard terug onder garantie, maar die van mijn ouders daadwerkelijk gefixt door condensatoren van een paar cent te vervangen.
Zoals ik al heb aangegeven in het start topic, heb ik dat al gedaan, allemaal vervangen voor een betere kwaliteit van Panasonic, Daarnaast heb ik ook een nieuw powerboard (Waar de condensatoren op zitten.) geplaatst, maar ook dit had geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:59
Lezen is ook een vak, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Ok ik heb toch een driverboard kunnen vinden op een site die deze wel verstuurd, zodra ik deze heb ontvangen zal ik laten weten of dat inderdaad de oplossing was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tirinium
Hallo Allemaal, ik heb vandaag het videoboard vervangen en de monitor werkt weer naar behoren, dit was dus toch de oplossing. Bedankt voor alle adviezen!

(Nu nog bedenken wat ik doe met de GL850 / GL83A welke ik als vervanging aan het testen was.)
Pagina: 1