Ultrawide Monitor op i5 8th gen laptop, welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Bad Al
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-03 17:46
Vanaf komende week ga ik meer thuiswerken, aan mijn desktop thuis hangt een oudere Dell 24"monitor zonder HDMI aansluiting.
Op kantoor heb ik een dual monitor setup met twee dell 24"monitoren via usb-c gekoppeld aan mijn laptop, een Dell Latitude 7400 met een 8th gen i5 processor.

Twee monitoren thuis vind ik wat teveel van het goede, maar waarom geen Ultrawide? :9 Kan ik ook meerder programmas naast elkaar kwijt.

Ik heb twee betaalbare opties gezien:
LG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart
https://tweakers.net/i/iR...3038976.jpeg?f=thumblarge
https://tweakers.net/pric...34gl750-b-rood-zwart.html

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart
https://tweakers.net/i/-q...3044224.jpeg?f=thumblarge
https://tweakers.net/pric...xub3493wqsu-b1-zwart.html

Maarrrrrrrr, trekt mijn laptop GPU deze monitoren, ik las bij de review van de Iiyamadat een moderne i5 latop hem niet trok.

Graag jullie visie

[ Voor 17% gewijzigd door Big Bad Al op 11-03-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor werken kun je alle schermen die via USB-C videosignaal ontvangen aansluiten op je Latitude 7400.

Zelf gebruiken we met deze laptops 34" ultrawide 3840x1440 monitoren zonder problemen.
Het is voor werken en niet voor gamen :) Ik ga dus uit van standaard office apps, web browsers etc..

Beide opties gaan prima werken met de onboard GPUs van alle recente intel CPUs. Je i5 kan het aan!

Wijziging:
Dell adviseert ook prima om met dit scherm 2x full HD via USB-C te doen, want neerkomt op "ongeveer dezelfde" resolutie.
(De standaard Dell schermen kun je "daisy chainen": DP van monitor B naar monitor A en Monitor A via USB-C naar laptop.)

Ook adverteren ze met hun eigen 34" ultra wide monitor als compatible die dezelfde resolutie heeft als jouw optie.

[ Voor 57% gewijzigd door Hann1BaL op 11-03-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Bad Al
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-03 17:46
Hann1BaL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:20:
Voor werken kun je alle schermen die via USB-C videosignaal ontvangen aansluiten op je Latitude 7400.

Zelf gebruiken we met deze laptops 34" ultrawide 3840x1440 monitoren zonder problemen.
Het is voor werken en niet voor gamen :) Ik ga dus uit van standaard office apps, web browsers etc..

Beide opties gaan prima werken met de onboard GPUs van alle recente intel CPUs. Je i5 kan het aan!

Wijziging:
Dell adviseert ook prima om met dit scherm 2x full HD via USB-C te doen, want neerkomt op "ongeveer dezelfde" resolutie.
(De standaard Dell schermen kun je "daisy chainen": DP van monitor B naar monitor A en Monitor A via USB-C naar laptop.)

Ook adverteren ze met hun eigen 34" ultra wide monitor als compatible die dezelfde resolutie heeft als jouw optie.
Wow da's een snelle reactie, dankjewel!

Hier op kantoor idd ook twee P2419HCschermen die via usb c "gedaisy-chained" zijn.

Beide door mij aangedragen monitoren hebben geen usb-c, usb c monitoren zijn al gauw eur. 175 duurder, kan mijn laptop ook via hdmi deze resolutie aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Big Bad Al schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Hier op kantoor idd ook twee P2419HCschermen die via usb c "gedaisy-chained" zijn.

Beide door mij aangedragen monitoren hebben geen usb-c, usb c monitoren zijn al gauw eur. 175 duurder, kan mijn laptop ook via hdmi deze resolutie aan? :)
Ja dat kan!
Of via USB-C naar HDMI adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40
Big Bad Al schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:12:
[...]

USB-C is slechts een connector. De monitoren zullen gewoon gebruik maken van een DisplayPort videosignaal. Wat betekent dat je met een eenvoudige USB-C naar DisplayPort kabel ook andere DP monitoren kunt aansluiten.