Toon posts:

3com SuperStack II Dual Speed Hub 500 Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriend die staat de hele dag bij de snelweg dingen op te vangen van vrachtwagens . Maar toen kwam hij met een 3com SuperStack II Dual Speed Hub 500 aanzetten . Maar toen ik wat in het boekje zat te lezen kwam ik een paar stickers tegen waar een MAC adres op staat. Maar dat betekend dan denk ik ook dus dat je dat ding ook een Ip kan geven. Of heb ik dat fout? ik heb alleen geen idee hoe dat zou moeten . nou zit er ook een serieel poortje aan met daar boven "console 9800.8.1N .Maar ik las al in een ander Topic dat je daar speciale software voor nodig had .maar ik hoorde ook dat je dat gewoon via telnet kunt doen . Ik snap het niet helemaal meer mischien dat er iemand is die me hier in verduidelijking of uitleg in kan geven ? :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:06
Zou die vriend ook mijn vriend kunnen worden? :P

Maar even over je vraag: het MAC-adres is een uniek adres dat elk netwerkapparaat heeft. Die seriele poort is een zgn. management-poort, daarmee kun je met Telix ofzo erop inloggen en de switch instellen enzo. Je kunt hem vaak ook een IP geven, zodat je hem ook met telnet kunt managen, is wat makkelijker, heb je geen apart kabeltje nodig. Het seriele kabeltje moet wel straight zijn, dwz. geen nullmodemkabel, die zijn crossed. Ik ben zelf ook nog opzoek naar zo'n straight-kabeltje voor m'n eigen switch, dus als je vriend er wat voor me kan vangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha ja het moet dus een verleng kabal zijn.
en telix ? gewoon downloaden ? of moet het nog een speciale versie zijn mischien heb je een naam voor me waar ik op kan zoeken ?
maar dat straight kabels zijn volgens mij gewoon tekoop voor weinig na ik ga wel ff zoeken .

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Ik gebruik altijd van die verlengstukkies met een straight utp kabel ertussen.....werkt uitstekend.

Dit zijn gewoon verloop stekkertjes van een rj45 naar bv com1...

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:06
Telix kan, gewoon een terminalprog, HyperTerminal zit bij Win9x. Waar haal je die serieel-utp-serieel kabels?