Vraag

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
Goedemorgen Tweakers! :)

Afgelopen week (en daarvoor ook al enkele maanden, maar toen lukte het niet) heb ik zitten knutselen om een NAS te maken van mijn Raspberry Pi 4. Dit is gelukt door middel van OpenMediaVault 5 (OMV5). Ik kan via het SMB-protocol nu bestanden opslaan/inzien etc. Ook wilde ik mijn back-ups geregeld hebben via deze schijf. De initiële back-up via Time Machine is gelukt (had m'n MacBook via ethernet aangesloten aangezien het dan sneller ging) en deze blijft ook incrementele back-ups maken zolang hij verbonden is via de ethernetkabel.

Maar... Nu wilde ik gisteravond ook proberen of ik via Wi-Fi back-ups kon maken. Maar helaas lukte dit niet. Als ik op 'Maak reservekopie' klik gaat hij de Reservekopie voorbereiden. Na een paar minuten wachten krijg ik dan een foutmelding (error 45) dat de backup niet gemaakt kan worden. Als ik hem gewoon weer aansluit via ethernet lukt dit wel.

Nu is mijn vraag of iemand hier meer over weet en eventueel een oplossing heeft (of een link naar de oplossing).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb... https://discussions.apple.com/thread/8475318 Dit heb ik onder andere gevonden maar ik zie er geen oplossing in staan helaas... :'(

Verder wel gezocht naar de error i.c.m. mijn situatie maar daar kan ik niet heel veel meer over vinden.

De Pi heeft een statisch IP-adres en ik heb de inloggegevens van de share opgeslagen in de 'Sleutelhanger'.

Mocht er nog extra informatie nodig zijn: tell me! 8)

Alvast bedankt!

Groetjes,

Marco

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie van macOS gebruik je? Zitten je Wi-Fi en ethernet in hetzelfde subnet? Wat is de uitvoer van tmutil destinationinfo?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• n0s
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-01 17:07
Hoogstwaarschijnlijk je je WLAN ip niet beschikbaar in OMV5, hier een YouTube video die uitlegt hoe je Wi-Fi beschikbaar krijgt op de RaspBerry en OMV.
die je misschien verder kan helpen.

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
Daedalus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:51:
Welke versie van macOS gebruik je? Zitten je Wi-Fi en ethernet in hetzelfde subnet? Wat is de uitvoer van tmutil destinationinfo?
macOS Catalina 10.15.3, Wi-Fi en ethernet zitten in hetzelfde subnet en de uitvoer van het commando is:

code:
1
2
3
4
Name          : LPD3000SHARE
Kind          : Network
URL           : smb://username@ipaddress/LPD3000SHARE
ID            : 541DF6AC-036A-40B4-9536-9F9FFBCC2283
n0s schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:56:
Hoogstwaarschijnlijk je je WLAN ip niet beschikbaar in OMV5, hier een YouTube video die uitlegt hoe je Wi-Fi beschikbaar krijgt op de RaspBerry en OMV. [YouTube: Openmediavault WiFi Setup | Raspberry Pi 3B+] die je misschien verder kan helpen.
Misschien begrijp je me verkeerd (of ik jou nu) maar ik hoef Wi-Fi niet aan te zetten op m'n Raspberry Pi, ik wil via Wi-Fi (op m'n MacBook) Time Machine back-ups laten maken op de netwerkschijf (via OMV5 i.c.m. Raspberry Pi). :)

[Voor 37% gewijzigd door KRAI.7 op 12-03-2020 20:05]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee