Toon posts:

usb joystick doet het niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Sidewinder precision pro 2 usb joystick van microsoft en die doet het niet. Volgens de handleiding moet je eerst de drivers installeren en hem dan inpluggen. Dat heb ik gedaan en toen deed ie het. Maar na een reboot deed hij het niet meer. Uitpluggen en weer inpluggen helpt ook niet... iemand een idee?
Andere usb apparaten (muis, isdn ta, hub in toetsenbord) doen het wel.

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Zie je wel dat windows nieuwe hardware gedetecteerd heeft als je hem er in stopt?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Standaard antwoord/vraag. Staat er een IRQ toegewezen aan je USB?

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Dit probleem heb ik dus ook. Alleen heb ik geen andere USB apparaten.

USB staat aan in BIOS en IRQ voor USB staat ook aan in bios, irq voor usb to pci is geen gesharede irq.

Als ik de hele usb aansturing verwijder uit 'systeem' in het configuratiescherm en dan opnieuw opstart en de joystick installeer dan werkt het. Na een reboot niet meer....

wie helpt me....ik begriojp er echt niks meer van

(P3 500mhz, 128mb, win98seNL)

Thx

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel in safe mode opgestart toen je de hele boel verwijderde?

Misschien zit hier iets bij:
http://www.joy-stick.net/FAQ.htm

• Techknow
Ik heb dus niet de usb besturing verwijderd in save mode, maar als ik opnieuw opstart dan vindt de computer alle verwijderde apparaten weer en installeert deze opnieuw.

Als dit toch niet de juiste manier van handelen is hoe herstel ik het dan?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pluis eens na welke bestanden Windows zo gedachtenloos opnieuw installeert: dat zijn de installatiebestanden waar hij eerst nog netjes om vroeg c.q. die je zelf geïnstalleerd hebt (die kende Windows zelf niet).
Knip deze gewoon stiekem weg tussen de systeembestanden (wel goed zoeken en NIET alles wat erop lijkt weggooien...)

Verwijderd

Heb hetzelfde met Force Feedback 2 en Sidewinder racestuur Force feedback!!!!!!!!

Verwijderd

mmmh

chek ff je bios en zet daar USB controllers aan ;)

• Techknow
die usb controller staat wel aan hoor....anders had het apparaat nooit gewerkt...
Pagina: 1