100GB Foto's en video's van iPhone halen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Ik zit met een interessant probleem. Ik heb een iPhone 11 Pro en heb een iCloud abonnement van 200GB, dit zit nu vol omdat ik dat abo ook deel met mijn vriend. Ik neem ruim 100GB in beslag met foto's en video's.
Dus ik dacht : Ik download die 100GB foto's en video's lokaal naar m'n server en gooi ze weg uit iCloud zodat we daar weer ruimte hebben. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar, dus ik hoop dat jullie wat tips hebben.

Wat heb ik al geprobeerd?

- iPhone aangesloten op MBP, maar je kan daar niet meer simpel drag & droppen met je foto's als iCloud aan staat geeft hij aan
- iCloud tool op m'n Windows PC geinstalleerd, hij begint wel met het downloaden van ruim 11.000 bestanden maar blijft dan hangen en is met geen mogelijkheid weer in beweging te krijgen
- Linux tooltje geprobeerd om alle foto's te downloaden, maar ook dit werkt niet echt lekker

Weet iemand hoe ik makkelijk alle foto's en video's van m'n iPhone kan halen en het liefst dan ook uit iCloud kan verwijderen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Beste antwoord (via DennusB op 12-03-2020 08:53)

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:51
Heb je al de PhotoSync app geprobeerd? Daarmee kun je rechtstreeks van je iPhone de foto's via FTP/SMB/etc uploaden naar je server en daarna verwijden van je iPhone.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Staan de foto's / video's ook op je telefoon? Zo ja, dan kopieer je ze toch gewoon via de USB kabel naar je PC? Duurt ook even trouwens want 100 GB is niet echt weinig.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

overzetten via je usb kabel op een pc. niet alle foto's tegelijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:51
Heb je al de PhotoSync app geprobeerd? Daarmee kun je rechtstreeks van je iPhone de foto's via FTP/SMB/etc uploaden naar je server en daarna verwijden van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 21:27
Op je mac aangeven bij Foto's "Download alle originele" en daarna de niet meer syncen.
Overigens is het niet makkelijker om te zeggen tegen die vriend, regels je eigen iCloud? OF samen naar 1TB gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mfkne schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:11:
Thanks voor die tip, ik had helemaal niet gedachten aan het syncen vanaf de iPhone zelf met een appje. Heb het via SMB naar een share op m'n Unraid server laten kopieeren, nu alleen nog alle foto's uit iCloud zien te verwijderen... was er maar een "delete all" knopje 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:46
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Thanks voor die tip, ik had helemaal niet gedachten aan het syncen vanaf de iPhone zelf met een appje. Heb het via SMB naar een share op m'n Unraid server laten kopieeren, nu alleen nog alle foto's uit iCloud zien te verwijderen... was er maar een "delete all" knopje 8)7
Kan wel door middel van "vegen".
  1. Open de standaard-app Foto’s op je iPhone of iPad.
  2. Selecteer het tabblad Albums en kies het album waaruit je foto’s wil verwijderen.
  3. Tik rechtsboven op Selecteer en tik op een foto die je wil verwijderen. Houd nu je vinger op het scherm.
  4. Veeg je vinger naar rechts om alle foto’s die ernaast staan te selecteren. Vervolgens selecteer je de foto’s in de rijen daaronder door je vinger naar beneden te vegen.
  5. Tik tot slot op het prullenbakje om de geselecteerde foto’s te verwijderen.
https://www.iculture.nl/t...s-selecteren-iphone-ipad/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je de foto’s samen met je vriend(en) wilt gebruiken/delen dan kun je ook de App van Google foto’s gebruiken.
Hierin kun je aangeven dat hij altijd gelijk een reservekopie van je foto’s maakt en albums delen met vrienden.
Verder gebruik ik een iXpand usb stick om een backup te maken van de foto’s.

https://www.google.com/photos/about/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1