Op zoek naar een bluetooth koptelefoon met diep geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn trouwe Sony XB500 is helaas gesneuveld. Ik ben op zoek naar een goede vervanger.

Ik zoek een?
Bluetooth over-ears koptelefoon. De kwaliteit van het geluid heeft de grote prio: met name bass is een belangrijk onderdeel, de XB500 stond bekend als Extra Bass koptelefoon. Ik heb ook een Philips koptelefoon:
pricewatch: Philips SHB3075 (Zwart)

Deze koptelefoon had ik voor 20 euro en is een goed apparaat op zich met aangenaam geluid, maar er zit een flink verschil wat betreft het laag geluid: waar de  XB500 je oren liet klapperen bij wat bass tests van films, krijgt de SHB3075 er het gewoon een stuk minder uit. Ik was al op zoek naar een mooie upgrade en nu ik mijn 'bass'koptelefoon kwijt ben moet het er echt van komen.

Budget?
De xb500 had ik voor 50 euro, ik zoek iets in deze richting. Maar als het het waard is wil ik richting de 100 gaan. Ik heb hier al wat kandidaten gevonden namelijk.

Het gebruik
Het allerbelangrijkste is films kijken met meer diepgang via bluetooth, daarbij wil ik ook controle over het volume via knoppen. Het gemis van die extra bass is jammer van de Philips, ik kan hierop ook niks boosten. Ik heb ook een Sennheiser Rs120ii, maar die verziekt de hele filmervaring door een zeer hinderlijke SNR/ruis die al begint bij een zachter volume. ANC is onbelangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Merk is voor mij niet echt een breekpunt, hoewel ik wel fan ben van Sony's.

Ik heb een reeks aan Bluedio koptelefoons bekeken :
T2S: https://nl.aliexpress.com/item/32789554108.html
T6: https://nl.aliexpress.com/item/32886964139.html
T7: https://nl.aliexpress.com/item/32977819930.html

Het lijkt leuk, maar wanneer ik reviews lees, kom ik zoveel tegenstellingen tegen dat ik geen goed beeld kan krijgen of het wel wat is of niets. Een goede prijs of duurkoop (geluid, bouwkwaliteit, storingsgevoeligheid)?

Nog meer kandidaten:
Sony XB950: pricewatch: Sony MDR-XB950B1 (Zwart)
Sony CH700: pricewatch: Sony WH-CH700N (Zwart)
Sony 450BT: pricewatch: JBL T450BT (Zwart)
Teufel massive: pricewatch: Teufel Massive reloaded (Zwart)

De XB950 zou de eerste keuze zijn omdat het heeft wat ik zoek, echter lees ik veel verhalen over een belabberde bouwkwaliteit en zelfs onderdelen die afbreken. De 700 lijkt ook een goede optie, echter lees ik daar weer over dat er meer bass aanwezig mocht zijn. Dan vind ik de sprong naar 100 euro te groot. de 450BT heeft bass, maar blijkbaar overheersende bass. De teufel lijkt interessant, maar helaas geen bluetooth, er zit wel een afneembare/vervangbare kabel op.

Ik kan totaal niet oordelen of de Bluedio's zich kunnen evenaren tegenover de koptelefoons van 100 euro. Ik kan het niet horen en moet uitgaan van 101 meningen die vaak ver uiteenlopen. Misschien iemand tips?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Beste antwoord (via ByteMe_ op 11-03-2020 10:38)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
Ik denk dat dit een mooie oplossing is voor jouw budget: https://www.androidcentra...nceling-headphones-review.

De Mpow H12 over-ear koptelefoon. Ongeveer 50 euro voor betaald via Amazon, en onlangs gekocht voor mijn vriendin. Paar keer zelf ook getest in een thuissituatie. Was echt prettig verrast door de geluidskwaliteit, bouw en comfort van de koptelefoon. Bass was goed aanwezig in de koptelefoon moet ik zeggen.

Iets te veel naar mijn smaak, maar jij bent daar zo te zien juist naar op zoek.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 11-03-2020 10:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00
Kun je niet even langs een Mediamarkt bijvoorbeeld? Kun je wat uitproberen. Geluid is zo specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik heb zelf 2x een koptelefoon van Alie gekocht, van het merk Sades, omdat deze bekend staat om relatief goede kwaliteit.
Dat gezegd hebbende. Het kan zich niet vergelijken met de kwaliteit van een 100 euro koptelefoon. Na 1 a 2 jaar vallen ze uit elkaar door slechte bouwkwaliteit. Op zich is het geluid genoeg voor games, maar als je kwaliteit wilt moet je niet bij Alie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

AzzKickah

06-CENSORED

Kijk eens naar de Jabra Evolve 75 UC.
Ik stond versteld, zonder grappen.

Wel wat boven je budget wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
spokje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:45:
Kun je niet even langs een Mediamarkt bijvoorbeeld? Kun je wat uitproberen. Geluid is zo specifiek.
Is een optie, het probleem is dat ik net zo goed Bluedio's koop, maar die heb je dus niet bij MM om te vergelijken.
99ruud99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:
Ik heb zelf 2x een koptelefoon van Alie gekocht, van het merk Sades, omdat deze bekend staat om relatief goede kwaliteit.
Dat gezegd hebbende. Het kan zich niet vergelijken met de kwaliteit van een 100 euro koptelefoon. Na 1 a 2 jaar vallen ze uit elkaar door slechte bouwkwaliteit. Op zich is het geluid genoeg voor games, maar als je kwaliteit wilt moet je niet bij Alie zijn.
Thanks, ik neem deze mee in m'n overweging.
AzzKickah schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:53:
Kijk eens naar de Jabra Evolve 75 UC.
Ik stond versteld, zonder grappen.

Wel wat boven je budget wellicht...
Ik geef niet voor niets een budget ;) Ik vind 100 euro al aardig wat geld voor een koptelefoon...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Panini
Ik denk dat dit een mooie oplossing is voor jouw budget: https://www.androidcentra...nceling-headphones-review.

De Mpow H12 over-ear koptelefoon. Ongeveer 50 euro voor betaald via Amazon, en onlangs gekocht voor mijn vriendin. Paar keer zelf ook getest in een thuissituatie. Was echt prettig verrast door de geluidskwaliteit, bouw en comfort van de koptelefoon. Bass was goed aanwezig in de koptelefoon moet ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 11-03-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Panini schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:12:

Dit is eng, ik vond net deze en wilde net gaan posten of het wat is _O_

https://www.amazon.nl/Rui...id=1583918497&sr=8-7&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ByteMe_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Dit is eng, ik vond net deze en wilde net gaan posten of het wat is _O_

https://www.amazon.nl/Rui...id=1583918497&sr=8-7&th=1
:*)

Zou wel via amazon.de bestellen: Link
Scheelt weer 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik heb ooit op amazon.US besteld, hoe zit het met de garantie vanuit Duitsland, ook 2 jaar?

EDIT:

Tweakers is zo handig altijd :+
Je kunt tot twee jaar na ontvangst een klacht indienen over onjuiste, beschadigde of defecte items. Afhankelijk van de datum van de claim en het soort product heb je diverse opties voor je klacht.
Mooi!

[ Voor 66% gewijzigd door ByteMe_ op 11-03-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Koptelefoon is binnen en moet zeggen dat ie erg goed klinkt. Tich stiekem wel erg fijn dat het ook bedraad kan(afneembaar), de pc crasht namelijk helaas op de bluetoothdriver, dus voorlopig terug hierop. Maar hij kan daarop wel lekker hard met zware bass. Op de tv moet ik nog wat vinden om het geluid wat te boosten (via bluetooth is het net wat te zacht afgesteld). Maar die ANC is echt goed voor 50 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door ByteMe_ op 15-03-2020 23:40 ]

Pagina: 1