Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik zit met een vraag betreffende ouderschapsverlof waar ik niet 123 uit kom

Voor zover ik weet geldt bij ouderschapsverlof enkel een verlaging van de werkuren maar gaat de rest (pensioen, vakantie etc.) gewoon door
Contract blijft 100% maar een tijdelijke vermindering van werkuren is van toepassing. Dit om er ook voor te zorgen dat ten alle tijden terug gegaan kan worden naar de 100% werk zonder contractuele aanpassingen.

Nu heb ik dit opgenomen maar in April loopt mijn contract af, hiervoor heb ik een biref thuis gekregen met daarin mijn nieuwe contact. Dit is nu echter ingezet op 90% part-time wat mij nogal vreemd over komt want als ik na dit jaar geen ouderschapsverlof meer op wil nemen dan kunnen ze gewoon zeggen ja sorry je blijft lekker op 90% werken,
Daarnaast heeft dit ook meteen invloed op mijn opbouw van pensioen en vakantie uren waar dit voorheen dus niet zo geweest is.

Nu heb ik helaas al wat ervaring met onze HR afdeling en die is niet echt soepel te noemen want ze zitten er naar het lijkt enkel en alleen om de werkgever zoveel mogelijk kosten te besparen en niet voor de medewerkers.

De vraag is nu waar heb ik recht op als ik hierover naar HR stap. Ik wil straks niet voor de verrassing komen te staan dat ik niet meer naar fulltime kan/mag

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 11-03-2020 09:34 . Reden: Daadwerkelijke vraag toegevoegd ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hoe lang loopt je ouderschapsverlof nog en hoe lang is je (nieuwe) contract? Ik zou inderdaad voorzichtig ermee zijn, tenzij je sowieso al van plan was om na je ouderschapsverlof minder te gaan werken. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik dit inderdaad niet zomaar accepteren.
Ik zit met een vraag
Maar wat is je vraag dan? :P

[ Voor 72% gewijzigd door naitsoezn op 11-03-2020 09:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Vakantieuren bouw je trouwens niet op tijdens je ouderschapsverlof, tenzij je ouderschapsverlof (deels) doorbetaald word.

Maar wat je zegt klopt, jouw werkgever ziet het dus niet gebeuren dat jij weer volledig aan het werk gaat nadat je ouderschapsverlof op is en proberen jou nu een part-time contract te geven. Dat zal inderdaad om kosten gaan.

Je kan dus gaan praten over je contract of niet tekenen en iets anders zoeken, dat is wel het ding met een verlenging he.