Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte game pc €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04

JTfoto

Work hard

Topicstarter
Hallo allemaal!

Eindelijk is het tijd om een eigen game pc samen te kunnen stellen. Echter heb ik nog wel wat vragen open staan en zou graag op jullie expertise afgaan om mij een stapje verder te helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem vooral gebruiken om mee te gamen. Daarnaast komt er het een en ander aan software op, wat ik ook voor mijn werk gebruik.
Qua games moet je denken aan: Parkitect, Satisfactory.
Qua software moet je denken aan: Tekla, Revit, SCIA engineer, Diana, Autocad.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou fijn zijn als het systeem inclusief verzending rond de €1000,- uitkomt. Daarnaast zou het mooi zijn als het systeem er strak uit ziet. Persoonlijk heb ik voorkeur voor een systeem met zwart-wit tinten erin, zodat de eventuele RGB naar wens kan worden aangepast.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor (Dell U2515H), keyboard, muis en muismat heb ik al in mijn bezig. In principe gaat het dus puur om de pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 173,-€ 173,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,90€ 77,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 318,75€ 318,75
1BehuizingenNZXT H210i Zwart/Wit€ 114,90€ 114,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,90€ 77,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,25

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet direct voorkeur voor een merk. Het zou wel fijn zijn als het systeem redelijk betrouwbaar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder gezegd zou het fijn zijn als het systeem compact blijft, zoals bijvoorbeeld bij de NZXT H210i case. Daarnaast zou het fijn zijn als de geluidsproductie beperkt kan blijven op het moment dat ik aan het gamen ben (denk aan rond de 40dBA, is dit mogelijk?)

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou fijn zijn om een controle van de componenten van mijn lijstje te hebben, gezien ik zelf niet enorm veel verstand heb van het samenstellen van een game pc. Daarnaast zouden adviezen met betrekking tot eventueel te wijzigen componenten zeer op prijs gesteld worden.

Alvast bedankt voor het meedenken, ik hoor graag reacties :)

Alle reacties

• Grovert11
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 16:06
Ziet er uit als een prima build. Heb zelf hier ook een RX5700 met een Ryzen 5 3600.
Heb 2 opmerkingen:

Je gekozen moederbord heeft de mATX form factor, terwijl in je behuizing maximaal ITX past (een kleiner formaat). Je zult dus óf een grotere kast moeten nemen (de H400i is de grotere variant van de H210i) óf een kleiner moederbord.

Verder heb je gekozen voor werkgeheugen van Corsair. Omdat Ryzen nogal kieskeurig kan zijn wat RAM betreft, kun je beter gaan voor dit Crucial geheugen. Dan weet je zeker dat alles soepel werkt.

• mannozels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Hey JTfoto,

Je samenstelling ziet er prima uit voor wat je ermee wilt doen maar er zitten nog wel wat kleine haken en ogen aan.

Het moederbord dat je hebt geselecteerd is een M-atx bord, dit gaat helaas niet in de H210i passen waar alleen ITX borden in kunnen. ITX moederborden zijn over het algemeen wel ietsje duurder:
ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac 110,-

Je kan ook voor een iets grotere kast gaan zodat je hetzelfde moederbord kan houden:
NZXT H400i 149,-

Het geheugen kan ook ietsje beter, overal word Crucial Ballistix Sport ram aangeraden omdat het erg goed samenwerkt met Ryzen CPUs.
Crucial Ballistix Sport LT 2x 8Gb 89,-

Je zou de intel 660p drive nog kunnen upgraden naar een Samsung 970 EVO voor een paar tientjes, waarom is een beetje een technisch verhaal maar de Samsung gaat ongeveer 2x zo lang mee en heeft veel betere read/write speeds.

• JTfoto

JTfoto

Work hard

Topicstarter
Allebei hartstikke bedankt voor de reactie.

Had inderdaad over het hoofd gezien dat ik het moederbord op een verkeerd formaat had uitgekozen. Verder nuttige tips m.b.t. RAM en geheugen, dus heb dat ook aangepast.

Lijstje komt er dan zo uit te zien:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 173,-€ 173,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 108,95€ 108,95
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 318,75€ 318,75
1BehuizingenNZXT H210i Zwart/Wit€ 114,90€ 114,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 85,05€ 85,05
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,45

Ziet er goed uit. Nog anderen met op/aanmerkingen?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:59
Ja, deze Corsair voeding is beter: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart RM in plaats van TX serie.
Verder zou ik kiezen voor een MSI bordje in plaats van ASRock (MSI B450M Mortar Max). Let wel dat het MSI bord geen Wifi bezit.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 11-03-2020 13:39 ]

• JTfoto

JTfoto

Work hard

Topicstarter
Tomino schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:33:
Ja, deze Corsair voeding is beter: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart RM in plaats van TX serie.
Verder zou ik kiezen voor een MSI bordje in plaats van ASRock (MSI B450M Mortar Max). Let wel dat het MSI bord geen Wifi bezit.
Ik zie dat het MSI bordje een micro-atx bordje is en de NZXT case mini-itx als form factor heeft, dan combineert dit toch niet? En in welke zin is de RM serie beter dan de TX serie?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:59
Verrek, ATX vs. ITX. Excuses.
En de voeding:
TX-M: Gold efficiency, semi-modular, rifle bearing fan w/o Zero RPM fan mode. All Japanese caps. Rated at 50°C
RM (new): Gold efficiency, fully modular, rifle bearing fan with Zero RPM fan mode. Supports new Modern Standby Mode and meets new 2% efficiency requirement of 70%. No Japanese caps. Rated at 40°C.
& https://www.custompcguide...rsair-power-supply-units/

TX is entry-level, RM is mid-range :)

• Grovert11
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 16:06
Tomino schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:33:

Waarom MSI ipv ASRock?
Zelf heb ik super ervaringen met ASRock en juist weer mindere met MSI. De BIOS van ASRock is ook nog eens super overzichtelijk en functioneel.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JTfoto Je gekozen set is prima, en de TX550 V2 is ook een goede voeding voor de prijs. er is altijd wat beters te vinden, maar daar betaal je ook voor. @Tomino Je link is uit 2015 en van oudere andere voedingen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1