Hallo allemaal!
Eindelijk is het tijd om een eigen game pc samen te kunnen stellen. Echter heb ik nog wel wat vragen open staan en zou graag op jullie expertise afgaan om mij een stapje verder te helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem vooral gebruiken om mee te gamen. Daarnaast komt er het een en ander aan software op, wat ik ook voor mijn werk gebruik.
Qua games moet je denken aan: Parkitect, Satisfactory.
Qua software moet je denken aan: Tekla, Revit, SCIA engineer, Diana, Autocad.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou fijn zijn als het systeem inclusief verzending rond de €1000,- uitkomt. Daarnaast zou het mooi zijn als het systeem er strak uit ziet. Persoonlijk heb ik voorkeur voor een systeem met zwart-wit tinten erin, zodat de eventuele RGB naar wens kan worden aangepast.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor (Dell U2515H), keyboard, muis en muismat heb ik al in mijn bezig. In principe gaat het dus puur om de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet direct voorkeur voor een merk. Het zou wel fijn zijn als het systeem redelijk betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder gezegd zou het fijn zijn als het systeem compact blijft, zoals bijvoorbeeld bij de NZXT H210i case. Daarnaast zou het fijn zijn als de geluidsproductie beperkt kan blijven op het moment dat ik aan het gamen ben (denk aan rond de 40dBA, is dit mogelijk?)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou fijn zijn om een controle van de componenten van mijn lijstje te hebben, gezien ik zelf niet enorm veel verstand heb van het samenstellen van een game pc. Daarnaast zouden adviezen met betrekking tot eventueel te wijzigen componenten zeer op prijs gesteld worden.
Alvast bedankt voor het meedenken, ik hoor graag reacties
Eindelijk is het tijd om een eigen game pc samen te kunnen stellen. Echter heb ik nog wel wat vragen open staan en zou graag op jullie expertise afgaan om mij een stapje verder te helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem vooral gebruiken om mee te gamen. Daarnaast komt er het een en ander aan software op, wat ik ook voor mijn werk gebruik.
Qua games moet je denken aan: Parkitect, Satisfactory.
Qua software moet je denken aan: Tekla, Revit, SCIA engineer, Diana, Autocad.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou fijn zijn als het systeem inclusief verzending rond de €1000,- uitkomt. Daarnaast zou het mooi zijn als het systeem er strak uit ziet. Persoonlijk heb ik voorkeur voor een systeem met zwart-wit tinten erin, zodat de eventuele RGB naar wens kan worden aangepast.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor (Dell U2515H), keyboard, muis en muismat heb ik al in mijn bezig. In principe gaat het dus puur om de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 173,- | € 173,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 318,75 | € 318,75 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H210i Zwart/Wit | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 74,90 | € 74,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 907,25 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet direct voorkeur voor een merk. Het zou wel fijn zijn als het systeem redelijk betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder gezegd zou het fijn zijn als het systeem compact blijft, zoals bijvoorbeeld bij de NZXT H210i case. Daarnaast zou het fijn zijn als de geluidsproductie beperkt kan blijven op het moment dat ik aan het gamen ben (denk aan rond de 40dBA, is dit mogelijk?)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou fijn zijn om een controle van de componenten van mijn lijstje te hebben, gezien ik zelf niet enorm veel verstand heb van het samenstellen van een game pc. Daarnaast zouden adviezen met betrekking tot eventueel te wijzigen componenten zeer op prijs gesteld worden.
Alvast bedankt voor het meedenken, ik hoor graag reacties