Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Wij hebben een SVN lening aangevraagd voor 17.000 voor het vervangen van ramen(kozijnen) en voordeur ..+ rolluiken ..
Het glas is HR++
- 2 ramen op de bovenverdieping en als ik zelf een stelling zou regelen dan zou het wat goedkoper uitvallen ?

SVN is goedgekeurd, (gemeente)
- Maar kan je subsidie geld terug vragen of is het alleen verlaagd BTW tarief (en hoe zie ik dit terug?)

Zijn er nog zaken waar ik vooraf op kan letten ? is er nog informatie wat jullie helpt om een beter antwoord te geven ?

ps spouwmuur wil als ze de ramen eruit halen nog opvullen met glaswol vlokken (erin blazen met een bladblazer ding oid) .. omdat het een oud huis is en op advies van buren .. misschien dat ik nog omdat de stelling er toch staat de inpandig HWA laat vervangen..

ik heb al wat gezocht op internet maar echt wijs worden doe ik niet websites zijn imho beetje algemeen ?
en 9% btw is dit ingecalculeerd door de aannemer of moet ik mijn mond opentrekken ?

Tja vanalles

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01
Bij dergelijke leningen krijg je het geld niet zelf in handen. Je moet de kosten declareren en SVN betaald vervolgens het bedrijf dat de werkzaamheden heeft uitgevoerd. Zelf klussen is er dus niet bij.

En 9% BTW is voor voedingsmiddelen.

https://www.svn.nl/particulieren/

[ Voor 7% gewijzigd door JukeboxBill op 10-03-2020 23:27 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
SVn is bouwdepot Inderdaad, wat betekent dat je daar je facturen indient. Zij controleren of de factuur binnen je voorwaarden valt en keren vervolgens uit.
Als het goedkoper uitvalt dan houd je dus een restant over in je depot, wat vervolgens als aflossing wordt gezien.

Let op: je inschrijving in het BKR gaat over de hoofdsom! Als je dus €5000 verwacht over te houden, dan doe je er goed aan om je leenbedrag nog eens goed na te rekenen. Dit heeft namelijk impact op bijv opvolgende leningsaanvragen, inclusief bijvoorbeeld een private lease auto.

@JukeboxBill 9% geldt ook voor verbouwingen, mits de woning ouder is dan 2 jaar. Belastingdienst
Die 9% staat toch gewoon op je offerte neem ik aan, dit is niet echt iets om over te onderhandelen.

edit: ramen en deuren vallen NIET binnen de 9% regeling: Belastingdienst

[ Voor 17% gewijzigd door internetinfo op 11-03-2020 06:38 ]