Ik zoek een?
Ik wil mijn oude PC upgraden. Die PC is mijn werkpaard waar ik achter ga zitten op het moment dat ik echt een langere tijd moet werken. Gezien kans op thuiswerken erg toeneemt hier in brabant
.
Op dit moment is het een AMD X2 4850E met een grafische kaart en 8 Gig.
De kast is oke. Er zit een goede SSD (komt over van eerdere laptop) en de voeding is ook goed.
Dus wat moet ik hebben
- Nieuw Mobo
- Nieuwe proc
- Intern geheugen.
Hij moet 2 monitoren aansturen. Die wil ook vervangen. Ik heb er nu oude 19" monitoren staan met een resolutie van 13?? bij 900 nog iets.
Wat doe ik ermee
- Office
- Internet surfen
- soms een oude game
- Inloggen op mijn werk
- diverse dingen (soms foto editen, boekhouden etc)
- TV kijken (via ziggo Go app of KPN website)
Wat is je budget?
Ik heb niet echt een budget, maar dacht zelf aan rond de 550 totaal. Goedkoper mag altijd.
Als ik veel hoger ga, wellicht beter om alleen 2 monitoren te kopen en nieuwe laptop + docking.
maar andere pc is altijd wel handig in huis. Hij moet wel (net zoals mijn oude) de nodige jaartje mee kunnen. Zeg jaar of 5 a 6.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur.
Gewoon netjes en goed
Voorkeur is beste voor zo min mogelijk geld, volgens mij ben ik snel tevreden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaat windows 10 worden (staat er nu ook op)
Wat heb ik zelf gevonden
Waarom dit? Prijs is oke (net boven de 300 euro)
Behoorlijk nieuwe hardware (rond gekeken naar 2de hands componenten, kom ik ook rond de 200 euro uit. Dan liever nieuw)
Grafisch in orde voor simpele spellen (denk hierbij aan The Talos Principle)
Mobo kan 2 monitoren tegelijk aan (als nodig is 3)
Leek me beste voor het geld.
Maar ja, dan de monitoren. Tjemig. Iets met bomen en bos.
Wat die je. Dacht zelfs aan 24" x 2. Maar dan zie je voor 3 tientjes meer ook 27". Dat scheelt erg weinig, maar wellicht 2x 27" te groot.
Waar heb ik aan gedacht?
Deze 24".
Of deze gebogen
Of toch een 27"
Of toch maar voor de goedkoopste met dunne randen
Zit ik in de juiste lijn? Advies om meer voor hetzelfde geld of hetzelfde voor minder geld? En vooral wat is wijs in monitorland?
Ik wil mijn oude PC upgraden. Die PC is mijn werkpaard waar ik achter ga zitten op het moment dat ik echt een langere tijd moet werken. Gezien kans op thuiswerken erg toeneemt hier in brabant
Op dit moment is het een AMD X2 4850E met een grafische kaart en 8 Gig.
De kast is oke. Er zit een goede SSD (komt over van eerdere laptop) en de voeding is ook goed.
Dus wat moet ik hebben
- Nieuw Mobo
- Nieuwe proc
- Intern geheugen.
Hij moet 2 monitoren aansturen. Die wil ook vervangen. Ik heb er nu oude 19" monitoren staan met een resolutie van 13?? bij 900 nog iets.
Wat doe ik ermee
- Office
- Internet surfen
- soms een oude game
- Inloggen op mijn werk
- diverse dingen (soms foto editen, boekhouden etc)
- TV kijken (via ziggo Go app of KPN website)
Wat is je budget?
Ik heb niet echt een budget, maar dacht zelf aan rond de 550 totaal. Goedkoper mag altijd.
Als ik veel hoger ga, wellicht beter om alleen 2 monitoren te kopen en nieuwe laptop + docking.
maar andere pc is altijd wel handig in huis. Hij moet wel (net zoals mijn oude) de nodige jaartje mee kunnen. Zeg jaar of 5 a 6.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur.
Gewoon netjes en goed
Voorkeur is beste voor zo min mogelijk geld, volgens mij ben ik snel tevreden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaat windows 10 worden (staat er nu ook op)
Wat heb ik zelf gevonden
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-9100 Boxed | € 127,26 | € 127,26 |
| 1 | Moederborden | ASRock H370M Pro4 | € 94,45 | € 94,45 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 77,90 | € 77,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 299,61 | ||
Waarom dit? Prijs is oke (net boven de 300 euro)
Behoorlijk nieuwe hardware (rond gekeken naar 2de hands componenten, kom ik ook rond de 200 euro uit. Dan liever nieuw)
Grafisch in orde voor simpele spellen (denk hierbij aan The Talos Principle)
Mobo kan 2 monitoren tegelijk aan (als nodig is 3)
Leek me beste voor het geld.
Maar ja, dan de monitoren. Tjemig. Iets met bomen en bos.
Wat die je. Dacht zelfs aan 24" x 2. Maar dan zie je voor 3 tientjes meer ook 27". Dat scheelt erg weinig, maar wellicht 2x 27" te groot.
Waar heb ik aan gedacht?
Deze 24".
Of deze gebogen
Of toch een 27"
Of toch maar voor de goedkoopste met dunne randen
Zit ik in de juiste lijn? Advies om meer voor hetzelfde geld of hetzelfde voor minder geld? En vooral wat is wijs in monitorland?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......