Site hosten op eigen computer met Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 06:48
Mensen,

als ik thuis zit en tik m'n eigen ip adres in (van m'n Chello account) dan kom ik prachtig op m'n eigen website, maar zodra ik 't vanaf m'n werk (of ergens anders) doe, dan kom ik er niet bij.

For the record: ik gebruik écht m'n internet ip adres, want zo'n bozo ben ik ook niet! ;)

Maar is 't mogelijk dat Chello gewoon al het http verkeer naar haar klanten afsluit? Zodat niemand z'n eigen site kan hosten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51
nee, chello blockt dat niet, waarschijnlijk een firewall ofzo (op je pc dus :)

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:54
zet je webserver 's op een andere port, 8080 ofzow, en tik dan je ip in en dan ip:8080
dan moet 't lukken denk ik :?

Verwijderd

Nee hoor hier werkt het goed met Xitami.. :?

Ook van buitenaf ;)

Verwijderd

Gewoon op poort 80 kan je hem draaien...wat ik alleen wel had...iedereen kan hem bereiken vanaf internet behalve de buren in dezelfde flat...die zitten namelijk op dezelfde wijkrouter en kunnen onderling geen verbindingen maken....zelfs niet pingen naar elkaar...

en iedereen zit ook bij CHello

• Dennis van der Stelt
Ik heb alleen Winroute Lite draaien.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Dan zou ik die even configgen.

En je bak 100% patchen..

Verwijderd

Hier doet ie het gewoon al zonder een poort op te geven met Winroute Pro en Zonealarm Pro :)

En voor de rest alleen maar als ik er 80 achter zet en alle andere doen het niet...

• Dennis van der Stelt
damn, sukkel ik!!

misschien ben ik dus wél een bozo! ;)
Winroute blockte alles van buitenaf!

Thanks voor jullie help

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 20:53
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:36 schreef dvdstelt het volgende:
Mensen,

als ik thuis zit en tik m'n eigen ip adres in (van m'n Chello account) dan kom ik prachtig op m'n eigen website, maar zodra ik 't vanaf m'n werk (of ergens anders) doe, dan kom ik er niet bij.

For the record: ik gebruik écht m'n internet ip adres, want zo'n bozo ben ik ook niet! ;)

Maar is 't mogelijk dat Chello gewoon al het http verkeer naar haar klanten afsluit? Zodat niemand z'n eigen site kan hosten?
oke...stel Chello leest dit...en gaat poorten scannen of bezoekt je profile om achter je URL te komen...

Dan ben je dus je Chello kwijt met een boete. Lees de voorwaarden eens betreffende zelf aanbieden van HTTP SMTP FTP diensten!

En anders rep geen woord over je eigen server op een chello IP

• Dennis van der Stelt
was ook maar een grapje! ;)

• Dutchman!
  • Laatst online: 18:49
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:50 schreef paulgielens het volgende:

[..]

oke...stel Chello leest dit...en gaat poorten scannen of bezoekt je profile om achter je URL te komen...

Dan ben je dus je Chello kwijt met een boete. Lees de voorwaarden eens betreffende zelf aanbieden van HTTP SMTP FTP diensten!

er is momenteel een gedoogbeleid bij Chello dacht ik

We spend our years as a tale that is told

• jep

jep

[..]

Ik heb 80 websites gehost met enorm veel dataverkeer, commercieel en heavy.. kreeg een mailtje of ik wou stoppen.. toen ben ik gaan co-locaten. Valt heel erg mee dus. Ik weet van chello medewerkers dat ze dit gedogen.. alleen open relay servers zou ik niet draaien :D

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op zaterdag 04 augustus 2001 14:04 schreef j3p het volgende:

[..]

Ik heb 80 websites gehost met enorm veel dataverkeer, commercieel en heavy.. kreeg een mailtje of ik wou stoppen.. toen ben ik gaan co-locaten. Valt heel erg mee dus. Ik weet van chello medewerkers dat ze dit gedogen.. alleen open relay servers zou ik niet draaien :D
Klopt, en dit komt o.a. omdat er problemen zijn met oude Goldmine-gebruikers (Eindhoven en Hellimond kabelaars, het begin van Chello zeg maar). Verder mag je HTTP en FTP draaien voor eigen gebruik (http met realm en FTP met user/pass). Ik gebruik het bijv. om bij bestanden te kunnen komen die op m'n gateway staan die important voor me zijn.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• jep

jep

Ik heb 't later nog eens gevraagd, en toen was het absoluut _niet_ toegestaan nog een sshd'tje oid te draaien, ook niet als ik please zei..

;(

Gebruik wel een exotische poort.. :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Verander "localhost" in de configfile van de server naar je ip adres en het zou moeten werken!

Verwijderd

Ik heb gellukkig nog nooit een klacht gehad. Weinig nerds in onze range in wageningen :) Wel beter draai ftp tot en met ssh en van eigen squid (reversed proxy) tot en met een http server. Waar denkt u dat mijn toffe plaatje vandaan komt? Owh ja ik heb ook al 2 jaar lang een vast ip adres. :) Wageningen is fijn. Nieuwe klanten hebben een probleem hehe. Die krijgen dhcp en 512 mensen hiero niet :)

Ach ja ooit een email gehad van dat ik meerdere pc's op chello had aangesloten. Ik die gast opgebeld en gezegd jij hebt zeker nooit een linux werkstation gezien >:) uitgeluld en klaar :)

Het rare is dat chello medewerkers het wel gewoon dogen. Wat kunnen ze ervan zeggen niemand weet dat het NAT draait zit een vuurmuur op en tja... Dat er ssh op draait ed. En een webserver voor eigen gebruik zoals mijn plaatje op GOT dat ken vanaf je windows machine ook. Het is internet geen speeltuin. Als dat niet zou mogen dan is het direct ADSL :) Maar het mag dus behalve NAT draaien en daar meerdere pc's achter draaien.

Knappe jongens als ze dat kunnen uitvinden :)

Verwijderd

[..]

ah! een chello mannetje hier! :P

veraaier! >:) ;)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 22:21 schreef NewAgePerformance het volgende:
...

Knappe jongens als ze dat kunnen uitvinden :)
Oeh dit kan dan wel verdacht zijn:

http://router.aedp.nl/mrtg/

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
chello moet niet kutten
je betaald 100 piek per maand
dan wil ik wel de hele maand met 15 k/s zenden
en met 180 kb/s downloaden
constant

daar betaal je toch voor

• jep

jep

Op zaterdag 04 augustus 2001 22:36 schreef happy3736 het volgende:
chello moet niet kutten
je betaald 100 piek per maand
dan wil ik wel de hele maand met 15 k/s zenden
en met 180 kb/s downloaden
constant

daar betaal je toch voor
Wel eens gezien wat een huurlijn kost met soortgelijke specs? _dan_ betaal je er voor..

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 00:39 schreef j3p het volgende:

[..]

Wel eens gezien wat een huurlijn kost met soortgelijke specs? _dan_ betaal je er voor..
ADSL...

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

[..]

Een 17-jarig iemand krijgt niet zomaar een digistream-verbinding of glas-aan-huis hoor ... :)

Er zijn altijd mensen die met nix genoegen kunnen nemen, ga dan ISDN-nen jongen, dan heb je 100% gegarandeerde bandbreedte enzo. :r en |:( denk ik dan maar ...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• jep

jep

Yup, je mag absoluut niet zeiken als je chello hebt.. erg goedkoop, erg snel en een echte breedband verbinding. Als ze dan een keer mailen dat je niet mag hosten lijkt me dat ook terecht..

Verwijderd

[..]

Dat is weer net iets professioneler dan het poppespul waar chello meewerkt, dus daar betaal je ook voor ;)

En niet te vergeten de garantie's. Als je huurlijn plat licht kun je harder barfen dan als je terayon-thingy begint te weigeren.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 00:59 schreef j3p het volgende:
Yup, je mag absoluut niet zeiken als je chello hebt.. erg goedkoop, erg snel en een echte breedband verbinding. Als ze dan een keer mailen dat je niet mag hosten lijkt me dat ook terecht..
Chello & @home schopt kont op de plaatsen waar ik normaliter vertoef. En chello zou in principe harder op moeten treden tegen mensen die eigen servers draaien (hoe jammer ik het zelf ook zou vinden) iedere idioot heeft voortaan een RH 7.1 machine staan die de NAT-bak loopt uit te hangen. Ideaal voor script kiddies dus als tussen stop.

Verwijderd

Je wil niet weten hoeveel mensen met Chello 'n eigen webservertje draaien, en het kan ze volgens mij ook weinig schelen. Zolang het geen site is met 'n half miljoen bezoekers per dag, dan zal het wel mee vallen met boetes ed.

TBI2000
(heeft afwisselend Apache en IIS aanstaan)

Verwijderd

Iedere site die veel bezoekers trekt is in hun ogen commercieel. Als je een website hebt die 2 of 3 bezoekers per dag trekt bijvoorbeeld met je persoonlijke info dan maakt het hun niet zoveel uit.

Het lijkt me meer dan logisch dat je niet een website mag draaien die commerciele toepassingen heeft. Gellukkig draai ik alleen maar voor mezelf en gebruik daarmee gewoon het standaard internet als thuisgebruiker. Kunnen ze in principe niets tegen zeggen.

Ga jij veel bezoekers creeeren ook al is het een site voor jezelf dan zien hun het als commercieel. Logisch want 99 procent van de druk bezochte sites zijn of illegaal of commercieel ingericht.

En ach wat is een grote website met 128 kbit upstream kom je niet erg ver. Ja een lynx site >:)

Verwijderd

En waarom zou je het thuis gaan draaien als je het op de server van Chello legaal kan laten hosten .. en ook nog supersnel ook. Het enige nadeel is dat ze geen PHP/mySQL en dat soort dingen ondersteunen :(

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

JJJ

Op zondag 05 augustus 2001 00:59 schreef j3p het volgende:
Chello noem ik geen breedband met 16k upload :r
Op maandag 06 augustus 2001 16:19 schreef Crush het volgende:
En waarom zou je het thuis gaan draaien als je het op de server van Chello legaal kan laten hosten .. en ook nog supersnel ook. Het enige nadeel is dat ze geen PHP/mySQL en dat soort dingen ondersteunen :(
Dan heb ik liever mijn IP als website-url dan die ranzige van chello.

Verwijderd

Je bent wel in overtreding met de License agreement of de Fair Use policy ofzo... maat van me hebben ze ervanaf gekicked
Pagina: 1