Computer defect na activatie windows 10 pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Ik heb een laptop aangeschaft en geupgraded naar windows 10 pro (oem key aangekocht en geactiveerd).
Op dezelfde computer had ik windows 10 op virtualbox geïnstalleerd, eveneens key geactiveerd.

Enkele dagen later raakt de laptop defect (hardware issue). Ik ga uiteraard de portable terugsturen en deze zal vervangen worden door een andere.

Kan ik de pas geactiveerde windows keys alsnog overzetten op een nieuwe computer? De laptop is amper 10 dagen oud. Het zou echt jammer zijn om na enkele dagen al het geld in de vuilbak te moeten gooien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dus als ik het goed begrijp heb je een laptop gekocht met Windows 10 Home OEM en heb je “ergens” een Windows 10 Pro OEM losse licentie gekocht en deze gebruikt om je Home naar Pro te upgraden ?

OEM licenties activeer je eenmalig op de hardware waarop deze is (vooraf) is geïnstalleerd zonder te “hergebruiken” en een (veel duurdere) Retail licentie kan/mag je overzetten/opnieuw gebruiken op andere hardware.

Dus officieel kan/mag het niet maar als het technisch lukt, dan werkt het wel maar heb je dus niet gehouden aan de licentie voorwaarden voor het gebruik van de licentie.

Voor gebruik in VM’s dien je eigenlijk apart licenties aan te schaffen maar ik denk niet dat OEM licenties daar voor bedoeld zijn ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Er zijn inderdaad 2 aparte OEM licenties gekocht en geactiveerd
- 1 activatie: windows 10 virtualbox
- 1 activatie: de laptop zelf

Zou het misschien kunnen helpen om naar Microsoft en de situatie uit te leggen?
Heb hier en daar gelezen dat MS soms mild kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:05
Gewoon telefonisch activeren. Als het niet lukt kun je altijd nog een licentie kopen op internet.