Inleiding:
3 jaar lang werkt mijn pc zonder problemen. Echter gebeuren er sinds een maand of 3 rare dingen. Het begon er mee dat de pc af en toe uitviel. Ongeveer 1x in de 2 weken. De pc werd verder niet te warm (cpu niet hoger dan 55 graden). Na een maand of 2 start de pc na 5 sec. direct weer opnieuw op. Het probleem lag hem in de psu (Be quiet! Pure power 9). De psu vervangen en de pc start weer zonder problemen op en werkt goed. So far so good.....
Het probleem:
Dan nu het probleem waar ik niet uit kom. Als de pc wordt afgesloten gaat hij echter niet meer uit. Lampjes op het moederbord (die het horen te doen) blijven branden. De casefan gaat ook opeens sneller draaien. De enige optie is nog om de voeding volledig uit te schakelen.
Mijn setup:
Moederbord: MSI B150 M3 GAMING
CPU: Intel i5 6400 (Corsair Hydro Series H80i v2 cooler)
GPU: amd radeon r9 380 4gb
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16R
PSU: Seasonic Focus GX-550
SSD: Samsung 850 Evo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alles losgekoppeld behalve toetsenbord, nieuwe SSD en muis.
Andere SSDE + verse windows
Andere RAM (Kingston ValueRAM)
Moederbord & PSU rechtstreeks geaard
Snel opstarten uitgeschakeld
BIOS update
Mijn vermoeden is dat het probleem in het moederbord ligt. Alleen heb ik helaas geen ander moederbord op de plank liggen om dit te testen.
Dus... iemand nog een idee wat ik kan proberen?
3 jaar lang werkt mijn pc zonder problemen. Echter gebeuren er sinds een maand of 3 rare dingen. Het begon er mee dat de pc af en toe uitviel. Ongeveer 1x in de 2 weken. De pc werd verder niet te warm (cpu niet hoger dan 55 graden). Na een maand of 2 start de pc na 5 sec. direct weer opnieuw op. Het probleem lag hem in de psu (Be quiet! Pure power 9). De psu vervangen en de pc start weer zonder problemen op en werkt goed. So far so good.....
Het probleem:
Dan nu het probleem waar ik niet uit kom. Als de pc wordt afgesloten gaat hij echter niet meer uit. Lampjes op het moederbord (die het horen te doen) blijven branden. De casefan gaat ook opeens sneller draaien. De enige optie is nog om de voeding volledig uit te schakelen.
Mijn setup:
Moederbord: MSI B150 M3 GAMING
CPU: Intel i5 6400 (Corsair Hydro Series H80i v2 cooler)
GPU: amd radeon r9 380 4gb
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16R
PSU: Seasonic Focus GX-550
SSD: Samsung 850 Evo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alles losgekoppeld behalve toetsenbord, nieuwe SSD en muis.
Andere SSDE + verse windows
Andere RAM (Kingston ValueRAM)
Moederbord & PSU rechtstreeks geaard
Snel opstarten uitgeschakeld
BIOS update
Mijn vermoeden is dat het probleem in het moederbord ligt. Alleen heb ik helaas geen ander moederbord op de plank liggen om dit te testen.
Dus... iemand nog een idee wat ik kan proberen?