Toon posts:

[Stampede 19] Stemtopic

Pagina: 1
Acties:
  • 3.758 views

Vraag

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40

Bubbles

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00

Suicyder

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29

Panzer_V

• meneervandoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05-2020

meneervandoorn

https://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 19 - Mosterd na de maaltijd?

19 stampedes en nog steeds geen genoeg gekregen van vers groen gras?
Jawel, we zijn aangekomen bij nummer 19. Het lijkt dat we door de tijd zijn ingehaald. Folding@Home kondigde aan eiwitten te gaan vouwen voor COVID-19 en meteen gaan die koeien al weer los. Da's uiteraard heel mooi maar toch, stampede = stampede en dus beginnen we,polderaars als we zijn, eerst met een stemtopic en dan zien we wel waar we gaan eindigen :)
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen met meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders :)
Nah, deze regel schaffen we dit jaar maar eens af >:)

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

3 - Dit is de tweede keer dat we een stampede doen sinds de GPDR/AVG wetgeving, mochten projecten problemen hebben met stats hierdoor, vallen ze af

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 22 maart 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 april 00:00:00 klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand april om er iets moois van te maken, en op 30 april om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 april echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

Aanbevolen:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, factorisatie, en Evolution@home
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
Asteroids@Home - NVidia Astroiden opsporen, en eigenschappen ervan berekenen.
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Citizen Science Grid, Diverse wetenschappelijke projecten. o.a. Wildlife@home, DNA@Home, SubsetSum@Home Al enkele maanden geen werk meer :|
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen

Voorgaande (nog) beschikbare stampede projecten:
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten.
Folding@Home, Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
WorldCommunityGrid, diverse projecten o.a. Tubercoluse, AIDS, Ebola, OpenZika, Smash Childhood cancer, Microbiome Immunity
Einstein@Home, Astronomie, onderzoek aan pulsars m.b.v. diverse telescopen/satellieten Valt af door statsproblemen sinds GPDR/AVG
Cosmology@Home, Astronomie, het ontwikkelen van modellen die leiden tot een goede beschrijving van de structuur van het heelal
Primaboinca, Wiskundig, onderzoek aan twee hypotheses uit de getallenleer.
SETI@home - AMDNVidia/Intel Vind je eigen alien! Project luistert naar signalen uit de ruimte, en analyseert deze. valt af, project stopt er eind maart 2020 mee.
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. WorldCommunityGrid
• Stampede 16. SETI@home
• Stampede 17. MilkyWay@Home
• Stampede 18 RakeSearch

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed It is done :D .

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor etc, en aangepast waar nodig

[Voor 109% gewijzigd door KuuKe op 22-03-2020 19:25]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Alle reacties

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-04 18:03
Citizen Science Grid heeft al maanden geen werk meer, dus niet zo geschikt voor een stampede ...

Tom

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Bedankt voor het melden. Dan gaat er ook een streep door Citizen Science Grid heen.

[Voor 17% gewijzigd door KuuKe op 15-03-2020 18:07]

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
MilkyWay@Home

[Voor 21% gewijzigd door Panzer_V op 15-03-2020 19:35]

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 13:09
Sorry zal het aanpassen! Ik kies voor Rosetta. Folding@home heeft genoeg GPU kracht beschikbaar. Daarintegen heeft Rosetta alleen CPU kracht nodig. Je kunt dus tijdens een stampede alsnog F@H and R@H tegelijk draaien.

EDIT!!!:

Rosetta@Home

[Voor 186% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 15-03-2020 22:40]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:54
@Amazigh_N_Ariff je kan maar op 1 project stemmen en het moet in het vet staan ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:27

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Rosetta@Home

...tenminste, als de wereld tegen die tijd nog draait en er nog stroom uit 't stopcontact komt :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:49

twcm

Litemod Blueweb Forum
Ik ga voor Folding@Home - als er tenminste werk binnen komt...

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

• Damic
Ik zou graag eens zien wat we tezamen kunnen doen op RC5 vlak dus, vermits het mag ;) RC5-72

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Ha @Damic nog steeds soms afwezig? 🤪 Top dat je weer meedoet deze Stampede.

• Damic
Ai sir :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

World Community Grid

Onderzoek naar diverse zaken, zoals AIDS, kanker, klimaatverandering etc etc :)

Virussen? Scan ze hier!

• Raypie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 12:35
Ik kom weer terug naar de koeien }:O vanwege SARS-CoV-2 dus voor de handliggend: Folding@Home

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 14:31
Folding @ home
https://foldingathome.org/

Nu voor Corona!

Rosetta @ home

[Voor 22% gewijzigd door Xanquezer op 15-03-2020 21:09]

DPC Chef-kok :)

• Xanquezer
BOINC
The Berkeley Open Infrastructure for Network Computing's (BOINC) Rosetta@home project needs your help to determine the 3-dimensional shapes of proteins in research that may ultimately lead to finding cures for some major human diseases. By running the Rosetta program on your computer while you don't need it you will help us speed up and extend our research in ways we couldn't possibly attempt without your help.

Rosetta@Home Project's Role in Fighting Coronavirus
We are happy to report that the Rosetta molecular modeling suite was recently used to accurately predict the atomic-scale structure of an important coronavirus protein weeks before it could be measured in the lab. Knowledge gained from studying this viral protein is now being used to guide the design of novel vaccines and antiviral drugs.
Importantly, structural biologists are quickly gaining insights into what the proteins that make up this virus look like and how they function. One viral protein in particular — the spike protein — allows SARS-CoV-2 to fuse its membrane with those on human cells, leading to infection. -Institute for Protein Design
Read more about the Rosetta Project and the Coronavirus here.
ref: https://unraid.net/blog/h...ith-boinc-or-folding-home

• Damic
@Xanquezer je eerste vet gezete project even ontvetten :D anders doet de parser raar volgens mij.

[Voor 3% gewijzigd door Damic op 16-03-2020 06:35]

• Xanquezer
@Damic Done! sorry. twijfel geval :P

Folding @ home laat de COVID-19 aan rosetta over.

• Raypie
Ik vind dit wel een aardige toelichting voor de verschillen tussen Rosetta en Folding (voor diegene die twijfelt tussen de één of de ander):

https://www.gamersnexus.n...ics-boinc-folding-at-home

https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-06 08:57
Rosetta@Home

• Dancer1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04 11:55
Rosetta@home

[Voor 22% gewijzigd door Dancer1 op 15-03-2020 23:37]

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Rosetta@home

• asterix78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-06 03:00
Rosetta@home

https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Rosetta@Home

Check dit en help mee!

• dikkepaddestoel
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-02-2022
Rosetta@Home

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:34

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

KuuKe schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:34:
En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed :D .
De vote counter is aangepast voor Stampede #19.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Topicstarter
Onze dank is groot @smoking2000

• Prophy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-05 13:16
Rosetta@Home

Lijkt mij toch wat stabieler als F@H op het moment.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik verwacht dat F@H met een paar dagen wel weer bij trekt.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 13:35
Ik kies World Community Grid, volgens mij het enige project waar ook Nederlandse onderzoekers aan werken? Rosetta is een goeie tweede, maar mocht de Corona-wolk overwaaien en iedereen Corona-moe zijn in april, zit je niet met die hele berg mosterd na de maaltijd. (Hopelijk waait die snel over, al zegt m'n verstand anders :X )

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 21:08

Theadalus

Nostalgist

SRBase (staat niet op de kaart?)

Rosetta@home dan maar ;)

[Voor 52% gewijzigd door Theadalus op 22-03-2020 17:58]

Computing...

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@Theadalus: op mijn vraag van 3 maart in het Vault topic is geen reactie gekomen. Als SRBase stampede waardig is dan wil ik 'm alsnog best toevoegen :)

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 16:12

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Rosetta@home

ivm COVID-19.
Draai nu World Communtiy Grid, maar ja, COVID-19 vind ik nu belangrijker!
En sowieso, vind ik, niet medische projecten minder interessant.

Ik bedoel, wat moeten we met bijvoorbeeld het breken van een 72-bits encryptie...??? 8)7

[Voor 43% gewijzigd door PeaceFreak op 16-03-2020 18:17]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rosetta@home

For the Horde! :Y)

• Flappie1239
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 11:30
Rosetta@home

Dat corona is toch een beetje onhandig om te hebben....

[Voor 4% gewijzigd door Flappie1239 op 17-03-2020 08:42]

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
fractus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:39:
Ik kies World Community Grid, volgens mij het enige project waar ook Nederlandse onderzoekers aan werken? Rosetta is een goeie tweede, maar mocht de Corona-wolk overwaaien en iedereen Corona-moe zijn in april, zit je niet met die hele berg mosterd na de maaltijd. (Hopelijk waait die snel over, al zegt m'n verstand anders :X )
Die corona-wolk gaat nog wel een paar maanden duren. En een vaccin duurt minstens 2 jaar, wat ik had begrepen, dus nu rekenwerk daarop zetten zal geen mosterd na de maaltijd zijn. :)
PeaceFreak schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Ik bedoel, wat moeten we met bijvoorbeeld het breken van een 72-bits encryptie...??? 8)7
Laten we die discussie niet hier gaan houden, voordat het ineens een stuk minder vriendelijk wordt. Zoveel mensen, zoveel wensen (en voorkeuren, interesses, whathaveyou). :)
Flappie1239 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:30:
Rosetta@home

Dat corona is toch een beetje onhandig om te hebben....
Wel even je keuze dikgedrukt maken, als je hem mee wilt laten doen in het stemscript. ;)

Laat ik zelf dan toch ook maar stemmen. En omdat de regels deze keer zijn aangepast, maak ik daar maar gelijk gebruik van voor mijn favoriete project: Folding@home. ze hebben al veel rekenkracht, maar meer is altijd beter :+

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 16:12

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

@Bubbles sorry voor mijn uitspraak, maar dat was mijn recht door zee mentaliteit.
Het was niet de bedoeling om een discussie te starten, het was alleen mijn soort opmerking.

Mijn vote blijft wel staan op Rosetta, altijd fijn crunchen geweest. ;)

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
PeaceFreak schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:45:
@Bubbles sorry voor mijn uitspraak, maar dat was mijn recht door zee mentaliteit.
Het was niet de bedoeling om een discussie te starten, het was alleen mijn soort opmerking.
[...]
Ik wilde vooral een potentiele discussie daarover voorkomen. We're good. :)

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 22:01
World Community Grid heeft als voordeel dat het werk voor Android heeft, maar misschien zijn er meer projecten met werk voor Android.

flickr

• Suicyder
Ik ga ook voor Rosetta@Home i.v.m. Corona

Acties:
  • +2Henk 'm!

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 11:59

weird0

The Luck is Dying

rosetta@home

ik twijfel nog of ik niet gewoon alles al om ga zetten voor 1 april. Mijn GPU's op folding en CPU's op rosetta

[Voor 19% gewijzigd door weird0 op 17-03-2020 11:48]

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 20:17

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Rosetta@home

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• DrDrax
  • Laatst online: 07-06 21:09

DrDrax

Bacdafucup

Rosetta@home

[Voor 25% gewijzigd door DrDrax op 17-03-2020 13:55]

Is het nou, Hotsjee, Yahtzee, Hachee of Souffle

• Suicyder
De counter telt alleen indien je je keuze dik gedrukt opgeeft

[Voor 101% gewijzigd door Suicyder op 17-03-2020 13:53]

• DrDrax
  • Laatst online: 07-06 21:09

DrDrax

Bacdafucup

@Suicyder, sorry, aangepast 👍

Is het nou, Hotsjee, Yahtzee, Hachee of Souffle

• Raypie
weird0 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:47:
rosetta@home

ik twijfel nog of ik niet gewoon alles al om ga zetten voor 1 april. Mijn GPU's op folding en CPU's op rosetta
Dat doe ik nu eigenlijk al 8)
Nog een paar oude R9-280's bij geprikt... alleen is er niet altijd werk op het moment, Folding wordt een beetje overspoeld.

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 11:59

weird0

The Luck is Dying

Raypie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Dat doe ik nu eigenlijk al 8)
Nog een paar oude R9-280's bij geprikt... alleen is er niet altijd werk op het moment, Folding wordt een beetje overspoeld.
Sinds die comment, heb ik ook al een begin gemaakt met alles om te zetten naar F@H en R@H 8)

Ik denk overigens te weten wie morgen in de RC5 stats bovenaan staat >:)

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 21:08

Theadalus

Nostalgist

KuuKe schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:54:
@Theadalus: op mijn vraag van 3 maart in het Vault topic is geen reactie gekomen. Als SRBase stampede waardig is dan wil ik 'm alsnog best toevoegen :)
Nah, gaat um toch niet worden. Zal eens nadenken wat dan mijn keuze wordt... Thinking...

Computing...

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-01 00:02
Rosetta@home

Ik heb nog wel ergens een pctje in de kelder waar we nog wel wat stof uit willen blazen :)

• Xanquezer
Rossetta levert wel behoorlijke taken... 6-7 uur werk tijd per taak.
Heeft iemand al n tip (net zoals vorige keer met de instructieset)

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:29
ik zet een aantal CPU cores op Rosetta, GPU cores gaan naar FAH, maakt me niet uit wat de stampeders beslissen. Ik doe links om of rechts om wel mee. :)

Trust the force Luke, you always hit something

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xanquezer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:24:
Rossetta levert wel behoorlijke taken... 6-7 uur werk tijd per taak.
Heeft iemand al n tip (net zoals vorige keer met de instructieset)
Je kunt bij Rosetta instellen hoe lang je taken wilt laten draaien ("Target CPU run time"):
https://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=project

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

lasermen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:
Rosetta@home

Ik heb nog wel ergens een pctje in de kelder waar we nog wel wat stof uit willen blazen :)
de C in PC staat voor Cluster? :9~

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• lasermen
Cow_tipping schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:03:
[...]

de C in PC staat voor Cluster? :9~
Ik zie in de BIOS van het pctje een optie genaamd: Cluster on die.
Dus ja, het zal wel staan voor personal cluster? ;)

• mverbeek91
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-02 20:21
Rosetta@Home

• scworld
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-03 16:20
Rosetta@Home

• Romeo
  • Laatst online: 29-05 16:15
Rosetta@Home

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 16:16

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Rosetta@Home

Kan ik mooi naast het GPU werk van F@H draaien

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Rosetta@Home

[Voor 22% gewijzigd door tim_md op 20-03-2020 09:03]

• Lampuhkap
  • Laatst online: 07-06 18:11
Folding@Home

Daar ben ik nu bekend mee, krijgt dagelijk de COVID-19 opdrachten en ik heb het idee dat ik hiermee me nog enigzins nuttig kan maken met de hardware die hier aan de slag kan

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 22:22
@Lampuhkap rosetta en folding doen allebei COVID-19 gerelateerd onderzoek, aleen op een andere manier.

Rosetta's role in fighting coronavirus

Thank you to all R@h volunteers for your contributions to help accurately model important coronavirus proteins. The collective computing power that you provide through R@h helps academic research groups world wide model important protein structures like these.

From a recent IPD news post:

"We are happy to report that the Rosetta molecular modeling suite was recently used to accurately predict the atomic-scale structure of an important coronavirus protein weeks before it could be measured in the lab. Knowledge gained from studying this viral protein is now being used to guide the design of novel vaccines and antiviral drugs."

Since the release of SARS-CoV-2 genome sequences in late January, a number of important corona virus proteins like the one described above have been modeled on R@h volunteer computers. A list of these proteins is provided by the Seattle Structural Genomics Center for Infectious Disease (SSGCID).

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Folding@home
hoewel ik momenteel ook aan het grazen ben voor Rosetta@home en Einstein@home.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:19
Rosetta@Home

[Voor 22% gewijzigd door dylan111111 op 20-03-2020 22:10]

• Damic
Ik heb zo'n gevoel dat het Rosetta gaat worden :D

Edit: ik krijg login failed als je een nieuwe gebruiker wilt aanmaken wtf :/

[Voor 67% gewijzigd door Damic op 21-03-2020 08:17]

Anoniem: 193142

Rosetta@Home

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

hansR

koffie zwart graag

Mijn }:O }:O }:O }:O gaan gewoon met de grote kudde mee :+

Zou het r.o.s.e.t.t.a. worden ? (niet de poll beinvloeden 8) )

badges

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Folding@Home

[Voor 8% gewijzigd door Crack op 21-03-2020 12:05]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-04 18:03
Lang zitten twijfelen tussen Folding@Home en Rosetta@Home.
Uiteindelijk kies ik voor Rosetta@Home.
Belangrijkste reden is dat ze BOINC gebruiken en dat ik daar een backup project in kan stellen zodat ik nog wat nuttigs kan doen als er geen werk is. Dat laatste lijkt me bij beide projecten zeer wel mogelijk, zeker omdat SETI@home er aan het einde van de maand mee stopt en het de vraag is waar alle capaciteit die er vrijkomt naartoe gaat.

Tom

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:20

grass460

[DPC] Division_Brabant

Het maakt mij niet uit, ik, draai nu WCG.

Ik ga iig meestamppen

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 22:06
Folding@Home

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 21:15
Folding@Home

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 13:32
Rosetta@Home

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
De stand tot nu toe:

• lasermen
Het gaat de goede kant op :)

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 20:39
Rosetta@Home

Acties:
  • +2Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 17:07
Rosetta@Home

En dan zet ik mijn machine waarmee ik de eerste Stampede draaide ook weer aan

(K6-2 333, FIC VA503+)

Heeft iemand nog GPU drivers voor een Voodoo Banshee?

[Voor 20% gewijzigd door secoh op 23-03-2020 09:08]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• Bamsnl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 13:15
Rosetta@Home

[Voor 22% gewijzigd door Bamsnl op 23-03-2020 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@Bamsnl maak 'm even vet, anders herkent de counter je stem niet

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 11:11
Rosetta@Home

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:33

BlueTooth76

Let the sun shine!

Rosetta@Home

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Is het overigens niet een optie om deze stampede een weekje naar voren te halen en ook wat langer te laten doorlopen?

Het gaat nu toch meer dan ooit om het resultaat ipv de statistieken?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Suicyder
BlueTooth76 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:21:
Is het overigens niet een optie om deze stampede een weekje naar voren te halen en ook wat langer te laten doorlopen?

Het gaat nu toch meer dan ooit om het resultaat ipv de statistieken?
We zijn bezig met een dergelijk idee/plan, hopen vandaag de aftrap wat dat betreft te kunnen geven.

Het moge duidelijk zijn dat Rosetta@Home gewonnen heeft, dus iedereen die wil kan starten met hierop te stampen. Wil je meedoen en ook je GPU iets laten doen kijk dan wellicht of je GPU only op Folding@Home kan doen. Beide zijn Corona-projecten, stats zullen wellicht alleen in april komen en alleen voor Rosetta.

Maar niemand belet ons nu al onnoemelijk veel rekenkracht op Rosetta te zetten (en wellicht GPU op Folding).

Dus ik zeg "Mooooooooh..... (stampennnnnn }:O }:O )

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Suicyder schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:35:
[...]

We zijn bezig met een dergelijk idee, hopen vandaag de aftrap wat dat betreft te kunnen geven.

Het moge duidelijk zijn dat Rosetta@Home gewonnen heeft, dus iedereen die wil kan starten met hierop te stampen. Wil je meedoen en ook je GPU iets laten doen kijk dan wellicht of je GPU only op Folding@Home kan doen. Beide zijn Corona-projecten, stats zullen wellicht alleen in april komen en alleen voor Rosetta.

Maar niemand belet ons nu al onnoemelijk veel rekenkracht op Rosetta te zetten (en wellicht GPU op Folding).

Dus ik zeg "Mooooooooh..... (stampennnnnn }:O }:O )
:) Ik heb Folding er ook bij draaien inderdaad, er is soms even geen werk en dan pakt Rosetta het wel over, mooi om te zien wat er met distributed computing kan :)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Volgens is jouw plaatje niet meer actueel Kuuke.
Je kunt mijn plaatje gebruiken wat hoger in dit topic staat, die geeft wel de actuele stand weer.

• SeLang
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Rosetta@Home

• Damic
secoh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:06:
Rosetta@Home

En dan zet ik mijn machine waarmee ik de eerste Stampede draaide ook weer aan

(K6-2 333, FIC VA503+)

Heeft iemand nog GPU drivers voor een Voodoo Banshee?
Gpu drivers :+ volgens mij verbruikt dat meer dan het wat doet :+

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Goed, de stemming zou oorspronkelijk lopen tot woensdagnacht maar we hebben in onderling overleg besloten om de spelregels een beetje op te rekken en nu te stoppen met tellen.

Rosetta@Home is als grote winnaar uit de bus gekomen! Zie ook onderstaande grafiek van Smoking2000's votecounter

Tot mijn grote verrassing eigenlijk....

Het kan daarbij wel een leuke stampede worden: Rosetta@Home is CPU only en degene met een degelijke grafische kaart én voldoende processorcores kunnen daarnaast ook lekker op Folding@Home blijven stampen.

Er komt zo meteen nieuw stampedetopic en dat kan je dan hier vinden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee