Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en software ontwikkeling (vandaar ook veel geheugen). Ik vind een dikke CPU belangrijk omdat ik die nooit zal upgraden. Videokaart wel om de paar jaar. Voor AMD gekozen vanwege de goede prijs/prestatie verhouding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300, wat het nu is vind ik wel de max, liefst minder natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien een harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor Gigabyte gekozen omdat in mijn huidige systeem de MSI videokaart de geest gegeven heeft. Dan ben ik toch geneigd om bij een volgende aankoop een ander merk te nemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het wel belangrijk dat het systeem enigszins stil is. Daarnaast mag het er best cool uit zien.
Ga je overklokken?
In principe niet. Maar zou wel graag de mogelijkheid hebben om er later eens mee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?
- Tips of suggesties?
- Geen compabiliteits problemen?
- De kast vind ik mooi, maar is misschien een beetje groot. Iemand ervaring mee?
- Voeding, te veel of goed? Met in het achterhoofd dat er in de toekomst misschien nog SSD's of harde schijven toegevoegd worden.
- Ik dacht eerst de standaard koeler maar even te proberen. Of is dat kansloos, en kan ik beter meteen een andere koeler nemen. Zo ja, suggestie?
Dit systeem heb ik in gedachten:
Alvast bedankt als iemand wil meedenken.
Gamen, en software ontwikkeling (vandaar ook veel geheugen). Ik vind een dikke CPU belangrijk omdat ik die nooit zal upgraden. Videokaart wel om de paar jaar. Voor AMD gekozen vanwege de goede prijs/prestatie verhouding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300, wat het nu is vind ik wel de max, liefst minder natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien een harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor Gigabyte gekozen omdat in mijn huidige systeem de MSI videokaart de geest gegeven heeft. Dan ben ik toch geneigd om bij een volgende aankoop een ander merk te nemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het wel belangrijk dat het systeem enigszins stil is. Daarnaast mag het er best cool uit zien.
Ga je overklokken?
In principe niet. Maar zou wel graag de mogelijkheid hebben om er later eens mee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?
- Tips of suggesties?
- Geen compabiliteits problemen?
- De kast vind ik mooi, maar is misschien een beetje groot. Iemand ervaring mee?
- Voeding, te veel of goed? Met in het achterhoofd dat er in de toekomst misschien nog SSD's of harde schijven toegevoegd worden.
- Ik dacht eerst de standaard koeler maar even te proberen. Of is dat kansloos, en kan ik beter meteen een andere koeler nemen. Zo ja, suggestie?
Dit systeem heb ik in gedachten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 UD | € 155,27 | € 155,27 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 3X White 8G | € 440,- | € 440,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Glass Green | € 64,90 | € 64,90 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 79,99 | € 159,98 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Smart RGB 600W | € 48,90 | € 48,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.302,95 | ||
Alvast bedankt als iemand wil meedenken.