Vraag

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Philips tv 55PUS6162
Philips Soundbar HTL1520B

Aangesloten via hdmi 1 arc.
Geluid in het tv menu moet ik op stereo zetten,met meer kanaals geen geluid.
Instelling blijft niet op stereo staan,dus iedere keer met aanzetten geen geluid.
Moet dan in het tv menu de output weer op stereo zetten en de tv opnieuw aan en uit zetten.
Wat heb ik al gedaan..andere hdmi kabel geen succes tv gereset geen succes.
Wil geen toslink aansuiting omdat het via hdmi makkelijker is geluid gaat mee aan als ik de tv aanzet. 8)7

Alle reacties

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Theodor schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:23:
Philips tv 55PUS6162
Philips Soundbar HTL1520B

Aangesloten via hdmi 1 arc.
Geluid in het tv menu moet ik op stereo zetten,met meer kanaals geen geluid.
Instelling blijft niet op stereo staan,dus iedere keer met aanzetten geen geluid.
Moet dan in het tv menu de output weer op stereo zetten en de tv opnieuw aan en uit zetten.
Wat heb ik al gedaan..andere hdmi kabel geen succes tv gereset geen succes.
Wil geen toslink aansuiting omdat het via hdmi makkelijker is geluid gaat mee aan als ik de tv aanzet. 8)7
Heb je het geluid in het menu al op "Easylink" / HDMI-CEC gezet?

• Theodor
Staat er toch hdmi 1 arc (audio return channel) oftewel Easylink/HDMI-CEC....

• Theodor
Heb het er met Philips over gehad,dat hun eigen producten niet met elkaar samenwerken.
Ze vonden het vreemd dat de output niet op stereo bleef staan in de tv maar altijd terugschakelde naar meerkanaals audio.
Nu moet ik dus als ik netflix wil kijken eerst in het tv menu de boel op stereo zetten om geluid te krijgen in netflix.
Idem als ik een film wil afspelen via usb van de tv.
Ze hebben me gevraagd voor het voor info van de tv wat in het csm menu staat,heb er verder niks over gehoord.
Zal ook wel niks meer horen denk ik zo Philips kennende...

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Theodor schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:07:
Heb het er met Philips over gehad,dat hun eigen producten niet met elkaar samenwerken.
Ze vonden het vreemd dat de output niet op stereo bleef staan in de tv maar altijd terugschakelde naar meerkanaals audio.
Nu moet ik dus als ik netflix wil kijken eerst in het tv menu de boel op stereo zetten om geluid te krijgen in netflix.
Idem als ik een film wil afspelen via usb van de tv.
Ze hebben me gevraagd voor het voor info van de tv wat in het csm menu staat,heb er verder niks over gehoord.
Zal ook wel niks meer horen denk ik zo Philips kennende...
Aks je zo negatief bent over Philips waarom koop je dan producten van Philips ?

"Beautiful Clean Coal"

• Theodor
De TV had ik al hoe kon ik weten dat het niet ging werken met een soundbar van hetzelfde merk?
Trouwens het is niet alleen philips die dit soort problemen heeft,jaren geleden een samsung tv gehad en ook een soundbar van hun.
Die had altijd audio dropouts als je netflix keek.... _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Theodor op 12-03-2020 10:09 ]

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Theodor schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:47:
Staat er toch hdmi 1 arc (audio return channel) oftewel Easylink/HDMI-CEC....
Ja ik snap dat je 'm in die aansluiting hebt gestoken. Maar dan moet je in de instellingen ook nog daadwerkelijk zelf regelen dat het geluid over Easylink wordt uitgezonden. Dat wilde ik even checken.

• Theodor
Idd maar ben al uren bezig ermee maar de tv vergeet iedere keer dat hij op stereo moet blijven staan.
Nu zet hij na opstarten de hele mik weer op meerkanaals audio,bij netflix heb ik dan geen geluid en het afspelen van een filmpje via usb van de tv.
Pagina: 1