Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maluyaja
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-09-2020
Ik zoek een?
2 Monitoren voor mijn 2 kinderen

Wat is je budget?
250 euro per monitor

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AOC 24G2U/BK of AOC 27G2U/BK

Ik wil graag voor mijn 2 kinderen beide een monitor kopen voor op hun slaapkamer. Budget is ongeveer 250 euro per monitor.

Ze gaan de volgende dingen ermee doen:
- Youtube kijken
- Netflix kijken
- IPTV kijken

Voor het kijken overweeg ik een Xiami Mi Box (S/PRO ?) of Google Chromecast (ultra?). De Nvidia shield vind ik iets te duur. Heb zelf een Raspberri Pi met kodi beneden maar wil ff kijken hoe deze andere apparaten werken (plus minder configureren nodig).

Daarnaast:
* Zal mijn 15 jarige dochter zal voornamelijk Nintendo Switch spellen spelen
* Zal mijn 12 jarige zoon zal voornamelijk PS4 spellen spelen (COD en andere shooters). De PS4 is geen PRO (4k) versie.

Ik overweeg dus een van deze 2 monitoren aan te schaffen:
AOC 24G2U/BK pricewatch: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver
AOC 27G2U/BK pricewatch: AOC 27G2U/BK Zwart

Handige van deze monitoren zijn de ingebouwde speakers, de 2x HDMI aansluiting, audio jack en de USB hub.

Mijn voorkeur ging eerst naar de 27 inch 1080p versie maar ik heb gelezen dat voor een 27inch je beter voor een 2560x1440 (Quad HD) resolutie kan gaan voor meer DPI maar dat gaat boven het budget. Daarom overweeg ik nu de 24 inch te kopen. Ik denk ook dat de scherm groot genoeg is (1st world problems...).
Kijk afstand voor beide is of 60 centimeter voor bureau afstand of wanneer ze op hun bed liggen en dit zal ongeveer 230 centimeter zijn.

Deze valt af omdat het boven de prijsbudget is AOC AG271QX: pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood
Iemand nog een mening hierover? Is het de 27 inch toch het overwegen waard ondanks dat het "maar" 1080p is?

Alvast bedankt voor de suggesties :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Ik zou eerder gaan voor zoiets als dit : pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B3 Zwart

Zelf een aantal in huis. Prima allround scherm. Met zoiets als dit : pricewatch: Edifier R1280DB Black
Geven een mooi geluid waarbij de bas niet overheerst.

Geluid uit de monitorboxen is namelijk slecht. Dit zorgt ervoor dat ze goed geluid hebben. Daarbij kunnen ze connecten via hun phone en muziek afspelen zonder dat daarvoor de pc aan moet :)

Dezelfde setup gebruik ik bij m'n dochter ook. Is ze heel blij mee.

Zie nu pas dat je USB aansluitingen nodig hebt... Dan misschien een ander scherm dat dat wel heeft. Maar schermpie van 150 euro plus deze boxen zou een mooie combi vormen.

Is maar een idee natuurlijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Baloes op 10-03-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maluyaja
Zoals eerder aangegeven: deze zit boven mijn budget van max 250 euro.
Baloes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:15:
Ik zou eerder gaan voor zoiets als dit : pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B3 Zwart

Zelf een aantal in huis. Prima allround scherm. Met zoiets als dit : pricewatch: Edifier R1280DB Black
Geven een mooi geluid waarbij de bas niet overheerst.

Geluid uit de monitorboxen is namelijk slecht. Dit zorgt ervoor dat ze goed geluid hebben. Daarbij kunnen ze connecten via hun phone en muziek afspelen zonder dat daarvoor de pc aan moet :)

Dezelfde setup gebruik ik bij m'n dochter ook. Is ze heel blij mee.

Zie nu pas dat je USB aansluitingen nodig hebt... Dan misschien een ander scherm dat dat wel heeft. Maar schermpie van 150 euro plus deze boxen zou een mooie combi vormen.

Is maar een idee natuurlijk :)
Misschien moet ik erbij vermelden dat de monitore als "standalone" gebruikt zullen worden, er hangt geen PC eraan vast.
De kids zullen hoogstwaarschijnlijk met een (bluetooth) koptelefoon luisteren, vandaar dat ik geen standalone speakers wilt want ze nemen veel ruimte in beslag plus het is weer een extra stekker.
De IIyama prolite viel af omdat het geen 2x HDMI heeft (voor een console en een Mediaspeler). Ik heb zelf 2 Prolite's thuis en zeer tevreden mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
maluyaja schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Zoals eerder aangegeven: deze zit boven mijn budget van max 250 euro.

[...]

Misschien moet ik erbij vermelden dat de monitore als "standalone" gebruikt zullen worden, er hangt geen PC eraan vast.
De kids zullen hoogstwaarschijnlijk met een (bluetooth) koptelefoon luisteren, vandaar dat ik geen standalone speakers wilt want ze nemen veel ruimte in beslag plus het is weer een extra stekker.
De IIyama prolite viel af omdat het geen 2x HDMI heeft (voor een console en een Mediaspeler). Ik heb zelf 2 Prolite's thuis en zeer tevreden mee inderdaad.
Ik las je vraag na die opmerking, alsof je hem toch in overweging nam. Mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Ik heb zelf de AOC 27G2U/BK en de speakers zijn ruk. Ingebouwde speakers van de Switch zijn nog een stuk beter.

Waarom specifiek deze monitoren? Grootste pluspunt is dat ze op 144Hz kunnen draaien, hier heb je met een Switch/PS4 niet veel aan.

1080p op 27" is voldoende scherp, maar niet meer dan dat.

Edit: Owja, bijna vergeten te melden: de menuknoppen zijn ontworpen door Satan. Echt een ramp om te bedienen.

[ Voor 25% gewijzigd door Knul op 10-03-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maluyaja
BvZwolle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Ik las je vraag na die opmerking, alsof je hem toch in overweging nam. Mijn fout.
Geen probleem. Bedankt iig voor je reactie (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maluyaja
Update.

Het is deze geworden: pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart

Ik ging toch voor de 28 inch, en deze heeft naast HDMI aansluiting ook DVI (had ik niet aangedacht). Geluid is redelijk maar ze gebruiken toch hun koptelefoon.

2 stuks hiervan gekocht... kids zijn erg tevreden :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
maluyaja schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:52:
Update.

Het is deze geworden: pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart

Ik ging toch voor de 28 inch, en deze heeft naast HDMI aansluiting ook DVI (had ik niet aangedacht). Geluid is redelijk maar ze gebruiken toch hun koptelefoon.

2 stuks hiervan gekocht... kids zijn erg tevreden :*) .
Dank u voor de update, ik ben blij dat de kids er blij mee zijn, maar ik zit toch ergens mee...

Ik snap niet goed waarom je voor dit scherm gekozen hebt... Dan was de AOC 24G2U/BK of de AOC 27G2U/BK in mijn ogen een betere aankoop geweest. Nu heb je namelijk 2 schermen gekocht met een resolutie van 2560 pixels (breed) bij 1440 pixels (hoog) (2560x1440). De playstation 4 ondersteund namelijk enkel een resolutie van 1920x1080 pixels of 3840x2160 pixels (4K) en niets daartussen. Nu wordt dan het beeld van de playstation uitgerokken over de meerdere pixels waardoor de schaling niet 1:1 is en het beeld er dus wazig kan uitzien...

De kleuren van de AOC zijn ook veel beter want die maken gebruik van een IPS scherm terwijl dit Iiyama scherm een TN paneel heeft...

Het Iiyama scherm is in mijn ogen dus zeer overpriced. Het aanbod van de AOC is wel minimaal geworden in deze tijden waardoor de prijs omhoog gegaan is, maar voor dit alles was de 24" variant maar een 170-180 euro.

Ik wil je helemaal geen slecht gevoel geven, ik snap alleen de keuze niet goed, want dit Iiyama scherm was in deze topic niet ter sprake gekomen...

(Jammer dat ik deze topic niet eerder ben tegengekomen...)
Pagina: 1