Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeleton__
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-06-2022
Hallo allen,

Onlangs heb ik een oude laptop uit het stof getrokken om weer eens met Win98 aan de gang te kunnen. Mijn focus ligt vooral op het aan de praat krijgen van hele specifieke win98-only games.

Deze laptop heeft een ingebouwde 56k6 modem. Het lijkt me leuk om van dit modem gebruik te maken maar daarvoor heb ik een provider nodig die nog een inbelverbinding ondersteunt. Een duckduckgo zoektocht levert vooralsnog niks op. Is er bij jullie weten nog een inbelprovider actief in NL, en zo nee; wat zou er voor nodig zijn om zelf een inbel-provider te worden?

Beste antwoord (via skeleton__ op 10-03-2020 12:32)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16

Rmg

https://www.xs4all.nl/ser...g-inbellen-bij-xs4all.htm

http://www.inbellen.nl/vragen-over-inbellen.php

Howto als je nog een linuxbak hebt staan, dan kan je inbelprovider worden https://www.howtoforge.com/linux_dialin_server

[ Voor 48% gewijzigd door Rmg op 10-03-2020 12:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Xs4all. Zolang dat nog duurt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16

Rmg

http://www.inbellen.nl/vragen-over-inbellen.php

Howto als je nog een linuxbak hebt staan, dan kan je inbelprovider worden https://www.howtoforge.com/linux_dialin_server

[ Voor 48% gewijzigd door Rmg op 10-03-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:41
Ik heb geen idee hoor, maar kun je er niet nog een los modem bij nemen? Dan ze elkaar laten bellen.
Dan kun je MISSCHIEN je 2e modem verbinden met je netwerk en dan internet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeleton__
Thanks!
voor wie er ook benieuwd is:

Ben alsnog benieuwd hoe ik zelf een inbel-provider zou kunnen worden. Heeft er iemand ervaring hiermee?

Ik zie net de link naar een oplossing hiervoor :9

[ Voor 10% gewijzigd door skeleton__ op 10-03-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

Cyphax

Moderator LNX
skeleton__ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:11:
Hallo allen,

Onlangs heb ik een oude laptop uit het stof getrokken om weer eens met Win98 aan de gang te kunnen. Mijn focus ligt vooral op het aan de praat krijgen van hele specifieke win98-only games.

Deze laptop heeft een ingebouwde 56k6 modem. Het lijkt me leuk om van dit modem gebruik te maken maar daarvoor heb ik een provider nodig die nog een inbelverbinding ondersteunt. Een duckduckgo zoektocht levert vooralsnog niks op. Is er bij jullie weten nog een inbelprovider actief in NL, en zo nee; wat zou er voor nodig zijn om zelf een inbel-provider te worden?
Ik zou het over een andere boeg gooien, zoals @jopie ook al voorstelde. Een hoop knutselwerk maar als je niet hoeft af te hangen van een (geld kostende) dial-uplijn lijkt me dat toch wel prettig. :)

https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=68514

[edit]Oh @Rmg had ook al zo'n oplossing, maar dan met andere besturingssystemen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 10-03-2020 12:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

skeleton__ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:31:
Thanks!
voor wie er ook benieuwd is:

Ben alsnog benieuwd hoe ik zelf een inbel-provider zou kunnen worden. Heeft er iemand ervaring hiermee?

Ik zie net de link naar een oplossing hiervoor :9
ISDN niet meer dat bestaat bijna niet meer

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:59
Hoewel ik begrijp dat het cool is vanuit nostalgisch oogpunt om de inbel-piepjes en kraakjes routine nog eens een keer te kunnen horen, is het naar mijn idee écht niet meer dan dat... leuk om éénmaal bij wijze van test de verbinding op te zetten.
Vervolgens kun je er natuurlijk geen #%^ meer mee tegenwoordig hè...

Je zegt dat je vervolgens van het modem gebruik wilt gaan maken... mijn serieuze vraag: HOE dan? Wat wil je ermee proberen te doen in een tijd dat de gemiddelde instap-internetverbinding in ons land letterlijk 1000x zo snel is dan de maximale inbel modemsnelheid? Een standaard internetpagina openen zal al tergend traag zijn (en natuurlijk gewoon per minuut geld kosten).

De inbelopties die genoemd zijn van XS4all (wow.. dat ze dat nog aanbieden!), die werken zo te zien alleen als je al een abonnement hebt van XS4all, aangezien bij de FAQ gesproken wordt over een benodigde username en password die je nodig hebt bij het inbellen...

Over een andere boeg: Ook op Windows 98 werden LAN netwerken ondersteund... Heeft de laptop geen netwerkkaart ingebouwd, dan wel een PCMCIA kaartslot? Daar zijn ook netwerkkaarten voor verkrijgbaar... dat lijkt me een meer praktische manier om die laptop aan het netwerk te hangen*

* Als je de laptop via een eigen netwerkkaart aan je LAN hangt, heb je de voordelen van een werkende firewall door je eigen interne netwerk.... Volgens mij hang je een computer via een inbel-verbinding met een public IP mogelijk rechtstreeks aan het internet... zou even goed je security settings controleren voordat je dat met een Windows 98 apparaat doet.....

Waar je de modem overigens wel (veilig) voor zou kunnen gebruiken, is om bijvoorbeeld via HyperTerminal te bellen naar een ander (prive) nummer, waar diegene aan de andere kant van de lijn dan ook HyperTerm opstart, en de verbinding 'opneemt' via zijn computer.. Dan heb je een point-to-point telefoonverbinding om over te chatten en bestanden over te kunnen versturen..
(erg cool! Indertijd zelf nog eens gebruikt om met familie, die voor werk een paar jaar in Korea woonde op die manier kort te chatten, en een paar low-res fotos door te sturen.. Fantastisch dat dat kon! Fotos doorgestuurd krijgen vanaf de andere kant van de wereld via een telefoonverbinding! De techniek stond voor niks!)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skeleton__
BrainCrash schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:52:
Hoewel ik begrijp dat het cool is vanuit nostalgisch oogpunt om de inbel-piepjes en kraakjes routine nog eens een keer te kunnen horen, is het naar mijn idee écht niet meer dan dat... leuk om éénmaal bij wijze van test de verbinding op te zetten.

Je zegt dat je vervolgens van het modem gebruik wilt gaan maken... mijn serieuze vraag: HOE dan? Wat wil je ermee proberen te doen in een tijd dat de gemiddelde instap-internetverbinding in ons land letterlijk 1000x zo snel is dan de maximale inbel modemsnelheid? Een standaard internetpagina openen zal al tergend traag zijn (en natuurlijk gewoon per minuut geld kosten).

De inbelopties die genoemd zijn van XS4all (wow.. dat ze dat nog aanbieden!), die werken zo te zien alleen als je al een abonnement hebt van XS4all, aangezien bij de FAQ gesproken wordt over een benodigde username en password die je nodig hebt bij het inbellen...

Over een andere boeg: Ook op Windows 98 werden LAN netwerken ondersteund... Heeft de laptop geen netwerkkaart ingebouwd, dan wel een PCMCIA kaartslot? Daar zijn ook netwerkkaarten voor verkrijgbaar... dat lijkt me een meer praktische manier om die laptop aan het netwerk te hangen*

* Als je de laptop via een eigen netwerkkaart aan je LAN hangt, heb je de voordelen van een werkende firewall door je eigen interne netwerk.... Volgens mij hang je een computer via een inbel-verbinding met een public IP mogelijk rechtstreeks aan het internet... zou even goed je security settings controleren voordat je dat met een Windows 98 apparaat doet.....

Waar je de modem overigens wel (veilig) voor zou kunnen gebruiken, is om bijvoorbeeld via HyperTerminal te bellen naar een ander (prive) nummer, waar diegene aan de andere kant van de lijn dan ook HyperTerm opstart, en de verbinding 'opneemt' via zijn computer.. Dan heb je een point-to-point telefoonverbinding om over te chatten en bestanden over te kunnen versturen..
(erg cool! Indertijd zelf nog eens gebruikt om met familie, die voor werk een paar jaar in Korea woonde op die manier kort te chatten, en een paar low-res fotos door te sturen.. Fantastisch dat dat kon! Fotos doorgestuurd krijgen vanaf de andere kant van de wereld via een telefoonverbinding! De techniek stond voor niks!)
toon volledige bericht
Over de praktische toepassing hiervan: in zeker zin is dit prutsen om het prusten. Een idee achter het verbinding maken met een modem is om te zien of er met 2 van deze oude laptops een mulitplayer potje over inbel-internet mogelijk zou zijn maar meer niet.

Ik heb al een 486DX2 machine die aan mijn moderne netwerk hangt dus die uitdaging trekt me niet echt meer. De laptop heeft geen ethernet dus ik zou inderdaad met een PCMIA kaart dit toe kunnen voegen maar omdat ik via USB makkelijk data over kan zetten is er niet echt een noodzaak.
Leuke tip over HyperTerminal, dat lijkt me leuk om eens te proberen.

Omdat ik al een antwoord heb kan dit topic wat mij betreft gebruikt worden om dit soort ervaringen te delen :) (mits conform forumregels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@skeleton__ usb to ethernet ?

Vroeger belde ik in via kabelmodem dat ging via de seriele port (pppoe/slip) demos/deltakabel(modem)
voordeel dat de speed max 115k2 was (9kbyte per sec..) met een modem was dit vaak trager.

Ik snap de "kick" wel, en toevallig werk ik voor een werkgever waar deze kennis erg gewaardeerd word..
Toch vraag ik me af of dit niet erg "oldschool" is .. gamen kan wel je zal hooguit met pingtijd(en) zitten :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 10-07 21:27
Bedenk je wel, dat je een analoge KPN-lijn nodig hebt. Via digitale telefonie kun je geen inbelnummers bereiken; of in ieder geval, bij Solcon was dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou een Windows 98 laptop dat al begrijpen? USB kwam net op maar de U van USB was nog niet zo U zoals die nu is. Grote kans dat dit best lastig stabiel aan de praat te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

sypie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:56:
[...]

Zou een Windows 98 laptop dat al begrijpen? USB kwam net op maar de U van USB was nog niet zo U zoals die nu is. Grote kans dat dit best lastig stabiel aan de praat te krijgen is.
Lijkt mij een driver "issue" .. zit vaak bij de cd die erbij komt (als die erbij komt)
AlbertJP schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:12:
Bedenk je wel, dat je een analoge KPN-lijn nodig hebt. Via digitale telefonie kun je geen inbelnummers bereiken; of in ieder geval, bij Solcon was dat niet mogelijk.
Het is dus een codec issue (net zoals audio) .. fax kan je ook sturen over digitale telefonie, het is een uitdaging op zich :) de TS kiest hiervoor

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

sypie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:56:
[...]

Heb toentertijd best veel USB apparaten aan Windows 98 kunnen hangen, weet alleen niet zeker hoe je aan de drivers komt. Maar een korte zoektocht leert me dat ook USB 2.0 nog gaat; http://www.practicallynetworked.com/networking/usbether.htm . Denk vooral dus even zoeken om die drivers te vinden :)

Zo'n kabeltje kost tegenwoordig 10 euro, dat zijn de kosten niet en een stuk eenvoudiger (niet perse leuker ;) ) dan zelf een inbelverbinding opzetten.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien dat die geen 0676-inbelnummers routeerden? Maar in het algemeen lijkt het mij toch mogelijk moeten zijn, desnoods via een normaal (geografisch) telefoonnummer.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik vraag me vooral af hoelang het duurt voor je Windows 98 machine die direct aan het internet hangt via de inbellijn vol zit met virussen en ransomware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

pagani schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:05:
Ik vraag me vooral af hoelang het duurt voor je Windows 98 machine die direct aan het internet hangt via de inbellijn vol zit met virussen en ransomware :)
Is het bekend dat daar bekende exploits in zitten? Volgens mij valt het wel mee. Sasser / Blaster was volgens mij op XP het eerste virus dat onaangekondigd binnen kwam en vanzelf te werk ging.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Is het bekend dat daar bekende exploits in zitten? Volgens mij valt het wel mee. Sasser / Blaster was volgens mij op XP het eerste virus dat onaangekondigd binnen kwam en vanzelf te werk ging.
Sowieso EternalBlue (ga maar eens XP patchen met je 56k6 ;) ) en GandCrab, maar vast nog meer.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 11-03-2020 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skeleton__
pagani schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Sowieso GandCrab, maar vast nog meer.
Had ik nog niet aan gedacht! ik heb McAffee Anti Virus met definities geupdate tot 17 juli 1998. Kom maar op!
Al betwijfel ik dat ik echt vanuit win98 ga browsen gezien dit waarschijnlijk ontzettend lang gaat duren en niet echt interessant is.

Focus blijft om een multiplayer game spelen over dial-up. Mocht het allemaal te complex blijken dan wijk ik uit naar een (usb/PCMIA) ethernet oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Browsen hoeft niet he, ze scannen het internet af voor openstaande SMB-poorten e.d. (en ik kan me zelfs voorstellen dat boosdoeners lijsten hebben met IP-ranges van inbelsystemen, gezien dat meestal oude/kwetsbare systemen zijn)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:09

Aapje

Opel-beun
Ik heb dit bij mijn retro setup ook opgezet, ik ben voor de iets low-tech approach gegaan, een Quattrovox 3 op de kop getikt @ marktplaats. Deze hebben 4 telefoontoestel aansluitingen, waar je onderling mee kan bellen (met kiestoon e.d.).

Op poort nr 1 heb ik een 'server' gehangen, aka laptop die internet toegang heeft en luistert op inbel verbindingen op de 56k6 modem. Deze 'server' heb ik via RRAS ingericht in windows 2000 (ook retro ^^). Die geeft een dhcp ip weg aan de ingebelde verbindingen.
Op poort nr 2 heb ik de 486DX100 van mij gehangen, met een 33k6 modem die kan inbellen naar nummer '1'.

En zo bel ik dan in :P Ben zelf nog aan het kijken voor een reverse proxy die de tls1.2 rommel kan opvangen om zo ook SSL pagina's te kunnen openen op oude machines... maar dás part 2 van mijn project :-)

Edit:
En je kan natuurlijk via VoIP zo je eigen bel netwerk opzetten met vrienden enzo... maar ik had geen pbx meuk meer liggen :P

En edit 2:
Who cares about virussen... tis 'n retro setup, voor retro gaming, staat alleen aan als je zit te gamen. Soms ben je te bang :P

[ Voor 13% gewijzigd door Aapje op 11-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 10-07 21:27
AW_Bos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Misschien dat die geen 0676-inbelnummers routeerden? Maar in het algemeen lijkt het mij toch mogelijk moeten zijn, desnoods via een normaal (geografisch) telefoonnummer.
Dat zou ook zo moeten zijn, maar 06760-34583 (Solcon inbelnummer) was alleen vanaf analoge KPN-lijnen te bellen. Ik kan me voorstellen dat dat net zo is bij XS4ALL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 16:09
skeleton__ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Over de praktische toepassing hiervan: in zeker zin is dit prutsen om het prusten. Een idee achter het verbinding maken met een modem is om te zien of er met 2 van deze oude laptops een mulitplayer potje over inbel-internet mogelijk zou zijn maar meer niet.
Hiervoor kun je voor een paar cent ook een USB dialup modem bestellen via de bekende Aziatische boeren of Marktplaats en aan je huidige Desktop PC/ Laptop hangen. Dit heb ik gedaan. Nu bel ik van tijd tot tijd nog wel eens in en heb ik op die manier een Skype lowres videocall, IRC of een paar potjes <insert random DOS-ish multiplayer game>/Trackmania/WoW/LoL/etc gedaan.
BrainCrash schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:52:

[knip]

False. Inbelnummer 0676012321, username 'kpn', password null. Werkt nog steeds. Als je gelukt hebt, schakelt compressie ook in, scheelt wel wat. Uiteraard betaal je wel telefoontikken.
False, Dialup werkte een een half jaar tot 4 maanden geleden nog prima op Ziggo / Caiway / ZeelandNet digitale telefonieaansluiting. Niet op de KPN VoIP IMS troep(en dus ook niet via Solcon, XS4ALL, Telfort want allemaal hetzelfde systeem).
Op de 'analoge' telefoonlijnen van KPN werkt het sinds kort slechter(als in: lagere lijnsnelheid) omdat KPN de lijnen omzet naar EPOTS. Via EPOTS is de verbinding slechter heb ik gemerkt. Waarschijnlijk omdat de lijn nu toch over VoIP gaat in plaats van circuit switched.

@ TS, als je 2 apparaten met dialup en een interne telefooncentrale of een modem met voip ter beschikking hebt, dan kun je in het ene apparaat via de wizard "nieuwe verbinding instellen" je computer inkomende oproepen laten opnemen en bellende computers via je windows credentials laten inloggen op je systeem. Als de ontvanger toevallig een LAN-kaart heeft die aangesloten is, dan kun je op die manier internetten via de LAN-kabel op de machine met alleen 56k modem. Ook handig als je bijvoorbeeld in gebied zonder betrouwbare/ongefilterd internetverbinding zit *kuckkuch* China *kuchkuch* om toch informatie binnen te kunnen halen die je anders niet binnen had kunnen halen(hetzij langzaam) :P
Aapje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:56:
Ik heb dit bij mijn retro setup ook opgezet, ik ben voor de iets low-tech approach gegaan, een Quattrovox 3 op de kop getikt @ marktplaats. Deze hebben 4 telefoontoestel aansluitingen, waar je onderling mee kan bellen (met kiestoon e.d.).

Op poort nr 1 heb ik een 'server' gehangen, aka laptop die internet toegang heeft en luistert op inbel verbindingen op de 56k6 modem. Deze 'server' heb ik via RRAS ingericht in windows 2000 (ook retro ^^). Die geeft een dhcp ip weg aan de ingebelde verbindingen.
Op poort nr 2 heb ik de 486DX100 van mij gehangen, met een 33k6 modem die kan inbellen naar nummer '1'.

En zo bel ik dan in :P Ben zelf nog aan het kijken voor een reverse proxy die de tls1.2 rommel kan opvangen om zo ook SSL pagina's te kunnen openen op oude machines... maar dás part 2 van mijn project :-)

Edit:
En je kan natuurlijk via VoIP zo je eigen bel netwerk opzetten met vrienden enzo... maar ik had geen pbx meuk meer liggen :P

En edit 2:
Who cares about virussen... tis 'n retro setup, voor retro gaming, staat alleen aan als je zit te gamen. Soms ben je te bang :P
toon volledige bericht
Of met de Quattrovox natuurlijk. Ik weet alleen niet of die ook werkt als er geen extern ISDN punt met de Quattrovox verbonden is.
Veel Fritzboxen hebben een ISDN aansluiting, waar je die Quattrovox aan kunt hangen. Dus mocht het zonder extern ISDN punt niet werken en je hebt een Fritzbox liggen...

@skeleton__ Overigens leuk topic, Erg leuk en interessant om te zien dat zulke technologieën nog besproken en gebruikt worden :P

[ Voor 21% gewijzigd door timmie1 op 11-03-2020 15:01 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:51
In plaats van inbellen met een modem kan je ook nog direct cable connection proberen via COM of LPT poort. Nadeel is dat de andere kant van de kabel Windows XP of lager moet zijn, alhoewel je met linux en ppp ook wel wat kunt fabrieken.
Voordeel is dat de snelheid dan met 115200 baud hoger ligt dan 56K6 en je geen telefoonlijn hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:09

Aapje

Opel-beun
timmie1 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:54:
[...]
Of met de Quattrovox natuurlijk. Ik weet alleen niet of die ook werkt als er geen extern ISDN punt met de Quattrovox verbonden is.
Veel Fritzboxen hebben een ISDN aansluiting, waar je die Quattrovox aan kunt hangen. Dus mocht het zonder extern ISDN punt niet werken en je hebt een Fritzbox liggen...

@skeleton__ Overigens leuk topic, Erg leuk en interessant om te zien dat zulke technologieën nog besproken en gebruikt worden :P
Quattrovox werkt zonder ISDN aansluiting prima, alleen 'intern' bellen dan he ;-) Wil nog kijken of ik de ROM kan herprogrameren dat ie reageert op een langer telefoon nummer dan '1'... Want dan hoor je te piepjes uit de modem tenminste met inbellen :P

Heb mijn vox wel iets gemod, zodat er gewoon RJ kabeltjes in kunnen geprikt worden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPfL6T8NiRJlLdVRHyuv6-IrRJA=/f/image/q2di5fsVei3VtXpMG9tmWp1v.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8t7Pc-C_Zse5H1rBaGsKvj2oNw=/f/image/wWH8U0Cm8J4pLrCIglfgZqx3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat je het niet erg vindt dat op jouw machines malware komt is een ding, maar als je dan met jouw machines andere machines gaat lopen besmetten is dat wel een probleem. Jouw connected apparatuur leeft niet in een vacuum en zodra je andere mensen lastig valt is het best onredelijk om door te gaan.
Pagina: 1